Gå til innhold

Krig i verden pga. mangel på religion?


Anbefalte innlegg

Jeg har funnet ut at jeg vil bli Jødisk-kristen bokstavtroende!

Noe er jo profetier og noe er jo gåter.. Jeg tror på disse Gudene også, som er beskrevet, men jeg har selvfølgelig Adonai som Konge ovenfor de andre Gudene.

Disse Gudene er beskrevet i bibelen, de ligner oss men de er litt større en oss.

Gud, er oversatt fra Elohim som betyr; De som steg ned fra himmelen.

 

Dette er helt seriøst. Jeg tror at Gudene kom hit en eller annen gang i tiden, de kommer også fra en annen planet, som er kommet lengere enn oss i teknologi og i evolusjons utvikling.

 

Dette passer best med GT, jeg skal finne ut om NT passer i senere anledning. Jeg som alle andre, trenger noe og tro på... Desuten har jeg enda ikke klart og finne ut hvorfor disse tekstene ser så geniale ut. :) Det er min tro, jeg klarer ikke bevise at det var Guder her, og jeg misjonerer heller ikke..

 

Det er ikke viktig for meg at noen tror det samme.. Selv om jeg er nesten alene om å ha sannheten, så spiller det ingen rolle hva andre tror.. Bare husk at jeg er en minioritet, og dersom noen tråkker på meg så tråkker jeg på dem.. Ateister, kan si så mye de vil.. Tesiter, tror jeg ikke har så mye de skulle ha sagt. Det er hva jeg tror på.

 

Angående sjel:

Jeg har ikke sjel, men det kan vel fikses? Eller trenger man ikke det?

 

Kan noen hjelpe meg med denne troa? Tenkte jeg skulle lage ei hjemmeside med den :)

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jonathan Swift sa jo følgende om dette:

Vi har akkurat nok religion til å hate, men ikke nok til å få oss til å elske hverandre.

 

(henger meg litt på hans teori)

8527637[/snapback]

Jeg sier:

Vi har akkurat nok religion til å hate, men alt for mye til å elske hverandre.

8534529[/snapback]

 

Nærmere sannheten det der ja.. :) Henger meg på den der! ;)

Lenke til kommentar

Nu vel..

 

Hatet har vel opphav fra frustrasjon over mennesker som har andre meninger enn seg selv, derfor begynner man å mislike dem -> hate dem -> drepe dem!

 

Så, siden religioner er tilstede, vil det nok alltid finnes mennesker som hater..

Endret av Keltern
Lenke til kommentar

Jeg vil si at religion har ingen ting med krig å gjøre, annet enn å fungere som en unnskyldning. Jeg tror at grådighet er den største grunnen til krig; så lenge mennesket har lyst på mer makt, mer riktdom, vil det alltid være en eller annen slags krig i verden - uavhengig av om religion eksisterer eller ikke.

Lenke til kommentar
Hvor mange prosent av befolkningen som dør i krig har gått ned i samme takt som land blir sekularisert. Det er i dag mindre anndel av befolkningen som dør i krig enn noen gang i nyere tid av menneskets historie.

8529632[/snapback]

 

Ja, men det trenger ikke derfor å være sekulariseringen som har gjort det har blitt færre kriger. Man kan like gjerne si at velstandsøkningen blant mennesker i vesten har ført til at færre ønsker å krige. I USA står religion mye sterkere enn i Europa (i alle fall kristendommen; islam er naturligvis et helt annet kapittel), men likevel har dødstallene deres i krig gått ned. Joda, USA kriger vel en del, men det er fordi de er verdenspoliti (ikke noe galt med det, synes jeg). Dessuten er dødstallene til USA i Irak lavere enn i noen annen krig de har vært med i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...