bjorns_1 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg har fått meg en ny data og vil da gjerna ha begge to på internett. Har lyse internett med fast ip adresse. Jeg har en gammel hub ( som funka fint for en stund tilbake når jeg ikke hadde lyse) , Kobler huben til internett og de to datamaskinene til hversin port. Den ene får internett helt fint. Men på den andre får jeg beskjed om at jeg ikke får ip adresse. pga denne er allerede i bruk. Hvordan skall jeg ordne dette? Setter pris på alle forslag. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Du trenger en ruter som kan gi deg flere IPr da den ene maskinen bruker den statiske du har fått tildelt. Du vil da få utdelt private IP addresser fra ruteren som bare er synlig for deg. Eventuelt hvis du har en PC med 2 nettverkskort kan du sette de kortene i bridge ved å markere de først. Kryss av for å dele denne intenetkoblingen på den som er bridget. Så legger du til en en IP addresse til på nettverkskorte i tillegg til den du har fra Lyse,feks 192.168.0.1 Subnet 255.255.255.0 Da har du 2 IP adresser på den som er bridget 81.x.x.x og 192.168.0.1 Strekk en kabel fra den som er bridget til det andre nettverskortet og motta IP automatisk eller legg inn statisk. Endret 3. mai 2007 av Knopfix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå