Gå til innhold

ASUS A6F skjermproblem


Anbefalte innlegg

Hei!

 

I oktober 2006 kjøpte jeg meg ny laptop, en Asus A6F fra Komplett. Har i det siste hatt et problem med skjermen. Når jeg starter maskinen får jeg en hvit linje nederst på skjerme med en gang jeg slår på (Biosen). Når jeg kommer inn i Windows får jeg ikke widescreen oppløsning, men vanlig 4:3 oppløsning, med store områder rundt skjermen der det bare er striper i forskjellige farger. Det hjelper å starte maskinen på nytt noen ganger i biosen (Slår av når biosen kommer fram til den hvite linjen er borte). I dag måtte jeg restarta maskinen veldi mange ganger for å få vekk denne linjen. Veldi plagsomt. Hva kan dette komme av? Andre som har samme problem? Maskinen fungerer ellers helt fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Innstaller nye grafikk drivere, det burde fikse biffen.. Evt. BIOS oppdatering...

8528350[/snapback]

 

Biosen og skjermdriverene er oppdatert og er allerede nyeste versjon. Men skjermdriverene i windows skal ikke ha noe å si, siden problemet kommer allerede i biosen. Ringte Asus support her i dag, og de bad meg om å oppgradere biosen, og reinstallere windows, men det er det jo ingen vits i heller siden problemet er før windows en gang starter.

 

Andre tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...