Gå til innhold

Ny PC, sammen medHD-TV

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en ny stasjonær snart og har noen spørsmål.

Hvordan er det med å bruke 27" + HD-tv'er som PC skjerm og TV (hooket opp med parabol kanskje, og noen spillkonsoller)

Hvilke utganger må PC'en ha for at dette skal funke? Og hvilke innganger må TV'en ha?

Da mener jeg for å best mulig lyd og bilde, og helst ha muliggheten til å relativt enkelt skifte mellom PC-en, TV og konsollspilling f.eks.

Hvordan blir kvaliteten på bildet/responstid hvis jeg vil spille dataspill/se film på TV'en.

Og har Vista "media center" funksjonaliteten til Windows media Center innebygd? Kan jeg kombinere de to hvis ikke?

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal kjøpe meg en ny stasjonær snart og har noen spørsmål.

Hvordan er det med å bruke 27" + HD-tv'er som PC skjerm og TV (hooket opp med parabol kanskje, og noen spillkonsoller)

Hvilke utganger må PC'en ha for at dette skal funke? Og hvilke innganger må TV'en ha?

Da mener jeg for å best mulig lyd og bilde, og helst ha muliggheten til å relativt enkelt skifte mellom PC-en, TV og konsollspilling f.eks.

Hvordan blir kvaliteten på bildet/responstid hvis jeg vil spille dataspill/se film på TV'en.

Og har Vista "media center" funksjonaliteten til Windows media Center innebygd? Kan jeg kombinere de to hvis ikke?

Tusen takk for svar!

8526574[/snapback]

Finnes flere måter å gjøre dette på. Men skal du bruke en HDTV som skjerm, kan du gå til anskaffelse av et skjerm-/tvkort med HDMI utgang og deretter en HDMI-kabel. Koble samme - og voila! -- du har nå en HDTV som skjerm.

Konsoller og slikt kobler du som du på normalt vis til TV-en(slik du har koblet DVD-spilleren til TV-en), kan vel hende du må bruke HDMI-kabel her også; er ikke helt sikker på hvilke kabler disse moderne konsollene bruker. Har du tenkt å kjøre parabolsignalene inn på computeren, trenger du et kort som tar inn disse signalene(TV-kort).

Å skifte mellom konsoll/datamaskin gjøres ved å bruke "AV"-knappen på fjernkontrollen. Kvaliteten på bildet avhenger av skjermkort og kabel. Jeg vil anbefale å ikke kjøpe et billig-kort, da disse sender du et pissdårlig signal til TV-en, som ikke ligner grisen.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Men hvilke kort har støtte for hdmi da? Jeg mener, står det noe i navnet til kortet elns? F.eks de nye (tror jeg) Geforce 8600. Er dette kortet bra til HDTV ved HDMI? Hva ville du anbefalt (skal brukes til spill og film)

Edit: Sånn jeg forstår det er skjermkort en komponent inni PC-en. Så selve HDMI-inngangen må vel være i selve PC-en vel? Kan ikke så mye om dette...:)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...