EggMan88 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Kjøpte for en liten stund siden et Canon Powershot S3 IS hovedsaklig til fotografering i naturen og da spesiellt dyr. Siden det er vanskelig og komme tett inpå dyrene ønsker jeg og kjøpe en Telekonverter, har sett litt på Canon sin TC-DC58B, men lurer på om andre har noen konkurenter de kan anbefale som kan fås tak i Norske butikker / webshop. Jeg har et budsjett på ca 1500kr +/- 300kr, det skal være inkludert frakt og alt tilbehør. Mvh Eggy Lenke til kommentar
moho Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Husk at du må kjøpe "adapter" (av mangel på bedre ord) før du kan sette på tele eller vidvinkelkonvertere! Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Det vet jeg, jeg er ute etter og bruke ca 1500 +/- 300kr på Adapter, Konverter og frakt. Noen forslag. Lenke til kommentar
moho Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg kjenner ikke personlig til andre leverandører som tilbyr dette til canon kameraer, men man kan jo aldri vite. Har powershot g7 selv, og har lenge hatt lyst på konvertere. Men de koster jo litt... Vet du noe om hvor mye de "konverterer" altså hvilken brennvidde man oppnår med de forskjellige konverterne? Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Husk at du må kjøpe "adapter" (av mangel på bedre ord) før du kan sette på tele eller vidvinkelkonvertere! 8526462[/snapback] Merk at til dette kameraet er det KUN de to spesiallagede adapterne til Canon som passer, fordi de må festes spesielt. Dette er den korrekte teleutgaven som du har funnet. Den har faktor 1,5x. Du må fjerne en ring på fronten ved å trykke på en knapp. Du skal ikke trenge noen adaptere som jeg vet. Legg merke til at komplett nå også har et demo/returprodukt til under 1000kr Lenke til kommentar
kkaland Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hvis du starter din jagt på teleobjektiv og konverter anbefaler jeg deg å starte her : http://www.lensmateonline.com/ Husk at konverteren til Canon er av plast. Lensmate sin er av metall. Har selv kjøpt fra Lensmate. Kjøpte 2 konvertere. 1 til telelinsen og 1 til vidvinkellinsen. Dette for å slippe å skru linsene av hver gang, men bruke bajonettkoblingen på S3is. Linsene kjøpte jeg også i USA. Ingen problemer med frakt via jetcarrier.com. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Da har jeg bestemt meg og bestille fra LensMate, kunne noen sette opp et forslag til et lite kjøp rundt 1500, skal kun være en telelinse og tilbehør. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
pederk Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hva bumper du for, om du har bestemt deg? Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Hva bumper du for, om du har bestemt deg? 8663595[/snapback] Fordi jeg har bestemt meg for at jeg skal ha TeleLinse fra LensMate, men grunnet manglende kunnskap ønsker jeg at noen med mere kunnskap setter opp et oppsett med nødvendig tilbehør derfra. Budsjettet ligger rundt 1500kr +/- Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Hva bumper du for, om du har bestemt deg? 8663595[/snapback] Fordi jeg har bestemt meg for at jeg skal ha TeleLinse fra LensMate, men grunnet manglende kunnskap ønsker jeg at noen med mere kunnskap setter opp et oppsett med nødvendig tilbehør derfra. Budsjettet ligger rundt 1500kr +/- 8664986[/snapback] Og grunnet Feriepenger og lønn bumper jeg på nytt *Bump* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå