Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når hun betyr mer enn livet selv..

Anbefalte innlegg

Joda, jeg er også en av de som har mista den jeg elska, bare at jeg er nok lengre nede enn de fleste grunnet bakgrunn og forhistorie osv.

La meg begynne; For omlag 1 år og 2 måneder siden mista jeg en kjæreste til selvmord. Tok meg flere måneder å komme over, og jeg overlevde med 2 selvmordsforsøk.

Så fant jeg sammen med ei jeg hadde kjent i et par år, men som aldri hadde hatt tid til å finne på noe grunnet for mye jobb/håndball.

Vi hadde allerede da kjent hverandre i over 1 år, og i skrivende stund nesten 2 år.

Jeg kan gå til universets ende for henne, gjør nesten hva som helst, men jeg vil så inderlig ikke gå gjennom helvete en gang til, been there done that. :(

Når jeg er alene gråter jeg så mye at jeg kaster opp, jeg har så vondt at jeg vil dø, vil ikke legge meg fordi jeg er redd for å ikke våkne. Er redd for at jeg skal gjøre noe dumt..

Hun sier at de siste ukene så har hun ikke følt det samme for meg lenger, og jeg vet ikke hva jeg har gjort feil, men jeg kan ofre alt av unødvendige bein og organer for å rette det opp!

Vi har fortsatt kontakt, via telefon, sms, msn osv. Hun har også lovt meg at vi skal møtes titt of ofte, for hun elsker meg fortsatt og jeg er fortsatt go'gutten hennes.

Jeg bare skjønner ikke... ?! :ermm:

What to do ?! :cry:

Endret av Lacesso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som om du er "for snill". Og så virker det som om du nesten er desperat etter henne. Det er greit å være glad i noen, men du skal ikke tilbe personen nærmest, da har du et problem faktisk. Nå tenker du heller ikke klart, for du tenker bare på én ting og det er å låse henne fast sammen med deg. Du må prøve å gjøre hodet klart, bestemt og fast finne ut hva det er du selv vil og være prinsippfast. Å la henne gå, betyr ikke at du ikke elsker henne eller at hun ikke elsker deg. Hvis du vil hennes beste så gir du henne det beste.

Lenke til kommentar
Det høres ut som om du er "for snill". Og så virker det som om du nesten er desperat etter henne. Det er greit å være glad i noen, men du skal ikke tilbe personen nærmest, da har du et problem faktisk. Nå tenker du heller ikke klart, for du tenker bare på én ting og det er å låse henne fast sammen med deg. Du må prøve å gjøre hodet klart, bestemt og fast finne ut hva det er du selv vil og være prinsippfast. Å la henne gå, betyr ikke at du ikke elsker henne eller at hun ikke elsker deg. Hvis du vil hennes beste så gir du henne det beste.

8527563[/snapback]

Jeg kan si meg enig i det meste du sier. Men bare tanken på livet uten henne gir meg lyst til å barbere pulsåra, er så fryktelig fra meg..

Jeg har kommet meg gjennom helvete en gang, og vil ikke tilbake. Jeg vil gjøre _ALT_ jeg kan for å vinne henne tilbake! :cry:

Noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Vi skulle til England å besøke familien nå om 2 uker, så sendte mail til fattern og forklarte hva som har skjedd, og at om det er mulig kan han avbestille biletten, hvis ikke kommer hun som en venn.

Fikk dette svaret;

-------------------------------

Hey Nick,

So sorry to hear that - Love sucks sometimes... We will get a refund if that is really what you want. Please leave it a couple of days, these things sometimes work out. Let me know after the weekend when you are 100% sure of what you want to do, then we can cancell the ticket or keep it - its all up to you.

On the other hand, it makes the sleeping arrangements easier and now we can all go into pubs as she was too young!! JUST KIDDING!

I hope everything is OK otherwise with you and that you are feeling OK about it all. I used to get very depressed every time I broke up with a girl, but look on the bright side, as Austin Powers said after his fembot bride blew up:

"Wait a minute, that means I'm single again - Oh Behave!!

Love to you

----------------------------

Jeg klarte faktisk å presse fram et smil.

Lenke til kommentar
Vi skulle til England å besøke familien nå om 2 uker, så sendte mail til fattern og forklarte hva som har skjedd, og at om det er mulig kan han avbestille biletten, hvis ikke kommer hun som en venn.

Fikk dette svaret;

-------------------------------

Hey Nick,

So sorry to hear that - Love sucks sometimes...  We will get a refund if that is really what you want.  Please leave it a couple of days, these things sometimes work out.  Let me know after the weekend when you are 100% sure of what you want to do, then we can cancell the ticket or keep it - its all up to you. 

On the other hand, it makes the sleeping arrangements easier and now we can all go into pubs as she was too young!!  JUST KIDDING!

I hope everything is OK otherwise with you and that you are feeling OK about it all. I used to get very depressed every time I broke up with a girl, but  look on the bright side, as Austin Powers said after his fembot bride blew up:

"Wait a minute, that means I'm single again - Oh Behave!!

Love to you

----------------------------

Jeg klarte faktisk å presse fram et smil.

8527654[/snapback]

he-he-he. Bra det. Jeg vet nøyaktig hva du føler nå, og jeg takker gud for at jeg ikke er i den situasjonen akkurat nå, så jeg beundrer deg ikke. Det tar tid å komme over sånt. Håper forresten det ordner seg. Er glad jeg bare kan gå i dosbox og spille Doom og bare ha det gøy uten å tenke på jenter og, kjærlighetssorg og bare elendighet.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Joda, er greit å ha en far som bryr seg, og er greit å ha en 4 dagers ferie om 2 uker som jeg kan glede meg til, enten hun blir med eller ikke...

spesielt i slike situasjoner er det greit å kunne komme seg helt bort og tenke på noe helt annet.

Lenke til kommentar
Joda, er greit å ha en far som bryr seg, og er greit å ha en 4 dagers ferie om 2 uker som jeg kan glede meg til, enten hun blir med eller ikke...

spesielt i slike situasjoner er det greit å kunne komme seg helt bort og tenke på noe helt annet.

8528186[/snapback]

Jepps, når hun jeg var sammed med sist døde, stakk jeg til England og var der i en ukes tid. Hjalp faktisk ganske mye.

Lenke til kommentar

Det er for det første ikke deg det er noe galt med!

Du har vært elsket av andre tidligere, og er elsket av noen nå. Det er ikke bestemt at man må like noen for alltid, noen ganger går man bare lei av hverandre. Det trenger ikek være noen spesiel grunn.

Ta deg i nakkeskinnet og tenk deg om før du gjør noe overvilt. Tenk deg alle du etterlater deg om du tar livet ditt? Foreldre, besteforeldre, søsken, tanter, hele slekta!

Det er aldri greit å ta sitt eget liv, uansett hvoo psykisk vondt man måtte ha det. Den sorgen som følger din død, er verre enn din egen sorg, den du gjennomgår nå!

Se lyst på dagen i morgen, det kommer noen som vil gjøre deg lykkelig igjen, men det kan ta litt tid.

Du høres ut som en meget fornuftig person, og burde ikke ha noe problem med å finne en ny sjelevenn.

Fortell deg selv at selvmord IKKE er et alternativ, samme faen, så går du en bedre tid i møte!

Lenke til kommentar
Ta deg i nakkeskinnet og tenk deg om før du gjør noe overvilt. Tenk deg alle du etterlater deg om du tar livet ditt? Foreldre, besteforeldre, søsken, tanter, hele slekta!

for ikke snakke om venner og andre i omgangskretsen.

8528346[/snapback]

Ja de også...

Man finner ikke ut hvor mange som faktisk er glad i deg før det er for sent...

Ikke la bestevennen din se at hele gata bryr seg om deg, på gal måte.

Å tenk på hva kjæresten din kan finne på når hun ser at hun var "skyldig" i en tragisk hendelse.

Har noen i klassen som har eldre søsken som er helt vraket (Psykisk sett) siden de har vært sammen med noen som har tatt livet sitt, kort tid etter forholdsbruddet.

Lenke til kommentar

Takk for oppmuntring og visdomsord, selv om jeg har hørt alt før, er det greit å få det pakka inn en gang til..

Skal til henne nå snart, skal snakke om bl.a Englandstur, og om hvordan fremtida ser ut for henne, med tanke på oss osv.

Men skal først og fremst bare ha det hyggelig ilag, prøve å glemme det siste døgnet. Finne trøst i hverandre.

Hun velger jo ikke sine egne følelser, og jeg velger ikke mine. De er der, både på godt og på vondt.

Gir dere en oppdatering når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Hvordan gikk det hos henne :) ?

Blir hun med til England :p ?

Kanskje det ordner seg om hun blir med!

8536707[/snapback]

Beklager for sein oppdatering, men bedre sent enn aldri;

Joda, gikk bra. Første par timene var mye prating og gråting, men til slutt skjønte vi hverandre bedre, og vi ble enige om at ting gikk for fort fram, og at vi kanskje skulle gi det litt tid. Om vi tar det med ro en periode, så håper jeg at hun kommer til å savne meg så mye at følelsene kommer tilbake. :)

Den perioden vi er i nå er nesten enda verre.. Vi har møttes 2 ganger, og begge gangene er det jeg som har tatt initiativ, jeg som har dratt til henne. Telefon, msn, sms.. Alltid jeg som tar initiativ. Jeg blir bare så frustrert, for hun sier hun har det bra, at hun elsker meg, og at hun gleder seg til å dra til England (Jepps, hun blir med! :) ) , men hun gjør ingenting for å vise det. Når vi møtes er det hyggelig, ser film, snakker, roter litt osv.

Kanskje vil hun ta det med ro for å vente på at de gamle følelsene kommer tilbake, eller har hun så lite følelser igjen at hun ikke gidder/vil ?

Hun leste denne posten btw, visste faen ikke at hun drev og loka innpå her :ermm:

Håper hun ikke leser denne iaff, men har gått såpass tid nå at jeg satser på at hun ikke forfølger saken :p

Lenke til kommentar
Den perioden vi er i nå er nesten enda verre.. Vi har møttes 2 ganger, og begge gangene er det jeg som har tatt initiativ, jeg som har dratt til henne. Telefon, msn, sms.. Alltid jeg som tar initiativ. Jeg blir bare så frustrert, for hun sier hun har det bra, at hun elsker meg, og at hun gleder seg til å dra til England (Jepps, hun blir med!  :) ) , men hun gjør ingenting for å vise det. Når vi møtes er det hyggelig,

8554812[/snapback]

Hm.. Kan minne litt om min situasjon også, dama eg er ilag med klagar litt på at det berre er ho som tek iniativ, sjølv om eg elskar ho! Det blir liksom alltid til at vi er med kvarandre, men ho føler at det er ho som alltid spør. Er litt vanskelig å komme i forkjøpet liksom! Kan vere det er slik den jenta du prater om føler det.. Eg er ikkje noko mindre glad i dama mi, berre fordi ho tek meir iniativ, men ho føler det litt på den måten.. Om du forstår? =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...