_perulv_ Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg bor for tiden på hybel, og har selvfølgelig nett. Hybelverten har nå klaget på den 40 meter lange nettverkskabelen som ligger midt i gangen, og vil ha trådløst nett. Jeg har en del spørsmål angående det. Vil jeg få like god hastighet som gjennom kabel?(16mbit) senderen vil stå i 1. etg, data i 2. etg. Er det mer/mindre ustabilt enn kabelnett? Noen forslag på gode sendere? vil helst ha maks hastighet. Andre ting jeg burde vite som er forskjellig? håper på svar Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 hvorfor ikke bare feste nettverkskabelen til veggen da? Lenke til kommentar
_perulv_ Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 hvorfor ikke bare feste nettverkskabelen til veggen da? 8526008[/snapback] ehm.. latskap Må også borre hull flere plasser for å få det bedre enn det er nå.. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 ehm.. latskap latskap er at du trasker til Clas Ohlson (eller tilsvarende) og kjøpet selvklebende utstyr.. så slipper du hammer og sånn.. Lenke til kommentar
_perulv_ Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 ehm.. latskap latskap er at du trasker til Clas Ohlson (eller tilsvarende) og kjøpet selvklebende utstyr.. så slipper du hammer og sånn.. 8526032[/snapback] problemet er at nærmeste Clas Ohlson ligger 40 mil unna. Ingen som har lyst til å svare på det jeg lurer på? Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Du får like god internetthastighet men mindre internt. dvs fil kopiering flytting mellom pc-er internt. Trådløse kan være mindre stabilt.. Ellers er jeg godt fornøyd med linksys WRT54G eller bedre .. Lenke til kommentar
_perulv_ Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Du får like god internetthastighet men mindre internt. dvs fil kopiering flytting mellom pc-er internt.Trådløse kan være mindre stabilt.. Ellers er jeg godt fornøyd med linksys WRT54G eller bedre .. 8526052[/snapback] Takk for svaret. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Dersom du f.eks leier i en kjeller og det er mye mur så kan du oppleve problemer. Så det er da viktig å få prøvd å sette ruter i midten av leiligheten evt et sted hvor du vet at dekningsforholdet er bra. Ingenting er mer plagsomt en at signalet svinger og ting detter opp og nett. Rutere trives forresten best oppå microbølgovner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå