Rune-B Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hvordan er det å la hunden bade i saltvann?? Har pleid å skyllet pelsen i ferskvann,men vet ikke om dette er nødvendig Noen som har tips/erfaringer? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Noen hunder er disponert for våteksem, og får dette lett dersom de bader i saltvann og går med dette på kroppen uten å bli skylt etterpå. Så for å ikke ta noen sjanser, er det jo anbefalt at du skyller hunden etter at den har badet i saltvann. Men, noen hunder tåler det og trenger ikke å bli skylt.. Uansett er det vel bare å spyle nuffen din med hageslangen Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Noen hunder er disponert for våteksem, og får dette lett dersom de bader i saltvann og går med dette på kroppen uten å bli skylt etterpå. Så for å ikke ta noen sjanser, er det jo anbefalt at du skyller hunden etter at den har badet i saltvann. Men, noen hunder tåler det og trenger ikke å bli skylt..Uansett er det vel bare å spyle nuffen din med hageslangen 8525960[/snapback] Var i grunn slik jeg også tenkte,så da prøver vi det.Skal hente Nuffen i dag,så vi tenkte å gi den en tidlig innføring i det våte element,men er litt usikker når vi kan begynne. Men er kanskje bare å la den gå uti om den selv vil? Takk for raskt svar Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 La den gå uti hvis den vil. Hundin min har badet i to uker enda, og hvis hun hadde blitt kald og uvel av det ville hun ikke gjort det. Men; kanskje ikke la vovsen holde på så altfor lenge siden det enda er endel kaldt Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 La den gå uti hvis den vil. Hundin min har badet i to uker enda, og hvis hun hadde blitt kald og uvel av det ville hun ikke gjort det. Men; kanskje ikke la vovsen holde på så altfor lenge siden det enda er endel kaldt 8526139[/snapback] Får la den begrense seg litt ja. Får håpe hun blir glad i vannet i hvertfall. Mistenker at det blir en tidlig badesesong for min del Brrr........... Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Gradvis er ordet her, som med alt annet. Noen velger å kaste hundene sine ut fra en brygge e.l., men det kan jo resultere i at hunden blir redd. Min badet ikke det første året, måtte vente ett år før hun ble trygg nok til å følge med meg utti. Det er jo ikke en vannrase, så det kan jo vært noe med det. Bare lek i vannkanten og gjør hunden trygg der, så ordner det seg nok Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Min har nektet til nå. Prøvde rolig å friste han ut ved å både kaste leker han digger uti i vannet og legge selv på svøm så han skulle følge etter men nothing. Eg prøvde denne "lempe uti" metoden og den var det verre med. Han ble skeptisk til å være i nærheten av meg så lenge eg sto like ved vann en stund. Han digger å leke i vann og vasse rundt men det er ikke snakk om å svømming. Nå har eg ikke prøvd å se om han er trygg nok på det så kanskje det kommer i år. Har hørt om hunder som har nektet til 5-6år alderen for å så plutselig synes at det er kult å svømme. Ontopic: Eg pleier å skylle på vofsen etter å lekt i saltvann dog de gangen eg ikke har hatt muligheten har det ikke vært noe problem borsett fra at han då har luktet som sjøvann. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 SnowDOG_ kanskje hunden din enkelt og greit ikke kan å svømme? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 SnowDOG_ kanskje hunden din enkelt og greit ikke kan å svømme? 8527585[/snapback] Trodde eg og men så løftet eg har rolig og gikk utover vannet et stykke og lot han rolig ned for å se om han da ville svømme og han svømte fint som bare det inntil land. :!: Jaja. Det er ikke krise at han ikke vil svømme men litt kjedelig er det. Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Er det så lurt å sælte bikkja så sinnsykt og da? Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Ja det er kjempekjekt å ha en "badegal" hund. Hun elsker å svømme om kapp og hente pinner i vannet. Det negative er at hun ofte svelger mye saltvann og det kommer opp senere Det er og lurt å skylle bikkje i vann etterpå fordi den ikek skal klø! Når saltvannet tørker og saltet ligger i gjenn i pelsen/huden så klør det no sinnsykt... Lenke til kommentar
sid_ Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Er det en nuffe (newfoundlandshund) du har? De er veldig utsatt for våteksem, og det merket jeg selv fort på mine dersom vi glemte å spyle de etter at de hadde vært i saltvann Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Labradoren vår elsket å bade, men hatet å bli badet. Lenke til kommentar
sid_ Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Labradoren vår elsket å bade, men hatet å bli badet. 8543894[/snapback] men sånn er min labrador også Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Labradoren vår elsket å bade, men hatet å bli badet. 8543894[/snapback] men sånn er min labrador også 8543917[/snapback] Haha, samme her i hus :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå