Faris Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Er noen oppgaver jeg kunne trenge litt hjelp med: Oppgave 1: Løs likningen 2x^2-11x-21=0 Oppgave 2: Du får høre at en bil er verdt 220 000 kr og at verdien avtar med 12% i året. a) Sett opp funksjonsuttrykket for verdien av bilen etter x år. b) Tegn eller skisser en graf som viser verdien av bilen de neste 10 årene. Dersom du tegner på kalkulator, oppgi vinduet. c) Hvor mye er bilen verdt etter 3 år? d) Hvor lang tid tar det før bilen er verdt 50.000 kr? Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Oppgave 1: http://nn.wikipedia.org/wiki/Likning Nederst står formelen for andregradslikninger (x=7 eller -1.5) Oppgave 2: a) 220 000 x 0,88^x Resten av deloppgavene bør gå greit når du har funksjonsutrykket Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Oppgave 1) Skal se om jeg får sett på de andre og ;P Bruk den formelen som står på wikipedia. Formelen viser ikke riktig på bildet, pga. av programmet ikke greier symbolet for "pluss eller minus". Endret 3. mai 2007 av Slettet-v6cLnSOv3V Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Nå skal du ikke sette livet på risk og bruke utregningene mine uten å dobbelsjekke, men jeg tror dette skal være rett. Nå er dette regnet i programmet Mathcad, og jeg tviler på at dere bruker det samme på deres skole. Kan godt brukes som en pekepinn / fasit. Igjen: Ikke bruk dette uten å dobbel / trippelsjekke det. Går til tross bare på VG1 xD Endret 3. mai 2007 av Slettet-v6cLnSOv3V Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå