Gjest Slettet+891234 Skrevet 2. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 Hei. Har koblet TV-en til med S-video, og kjører klon av skrivebordet på TV-en med full screen-videovisning (Samsung Syncmaster på DVI er primærskjerm). Men når jeg viser video på TV, er videoen litt zoomet inn, akkurat nok til at logoene til TV-kanalene ligger inntil kanten av skjermen. Kan ikke finne en innstilling til å få zoomen til å bli riktig. Har dere noen tips? Kjører et Go7700 (86.02) på Windows XP. Lenke til kommentar
nets Skrevet 2. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 Prøv å endre oppløsningen på den eksterne skjermen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 2. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Prøv å endre oppløsningen på den eksterne skjermen. 8525418[/snapback] Dette har jeg gjort, men til liten nytte. Bruker for øvrig VLC som videoavspiller. Edit: Bruker TV-en kun til å se video på, så klone m/ fullskjerm video-visning er perfekt hvis jeg bare kunne fått riktig zoom/"aspect ratio"/elns. TV-en er 4:3. Endret 3. mai 2007 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
Peat Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Min erfaring er at hvis man kjører bildet ut på en eldre CRT-TV blir størrelsen på bildet alltid litt "feil". Jeg tror de sentrerer bildet og bare viser det "as is" uten å bry seg mye om hvor langt sidene havner utenfor skjermbildet... Har ikke tuklet mye med laptop-skjermkortene, men se om det finnes en view-funksjon som heter DualView (der du velger clone). Kanskje det vil hjelpe litt på bildet. (Vet det finnes på AGP/PCI-E kort til stasjonære PCer). Greia er at så fort du spiller av en film på pri skjermen dukker den opp i fullskjerm på sec skjermen. Ikke at jeg har noe tro i at bildeplasseringen blir bedre, men du kan jo prøve... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Min erfaring er at hvis man kjører bildet ut på en eldre CRT-TV blir størrelsen på bildet alltid litt "feil". Jeg tror de sentrerer bildet og bare viser det "as is" uten å bry seg mye om hvor langt sidene havner utenfor skjermbildet... Har ikke tuklet mye med laptop-skjermkortene, men se om det finnes en view-funksjon som heter DualView (der du velger clone). Kanskje det vil hjelpe litt på bildet. (Vet det finnes på AGP/PCI-E kort til stasjonære PCer). Greia er at så fort du spiller av en film på pri skjermen dukker den opp i fullskjerm på sec skjermen. Ikke at jeg har noe tro i at bildeplasseringen blir bedre, men du kan jo prøve... 8525463[/snapback] Har prøvd DualView uten hell, dessverre. Dessuten kan jeg kun velge "Skjerm for bærbar PC + SyncMaster" eller "Skjerm for bærbar PC + TV", ikke SyncMaster-en og TV-en (merkelig, egentlig). Takk for forslag, dog, noen flere? Lenke til kommentar
Peat Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Har du prøvd å leke deg i VLC...? Jeg har ikke brukt VLC på en stund nå, men mener man skal kunne strekke/krympe til bildet ved hjelp av num-pad tastene på samme måte som i Media Player Classic. Det burde hvertfall hjelpe litt. Det skal også være mulig å "zoome" skjermbildet (ikke bare video-bildet) som vises på TVen via nVidias kontrollpanel. Hos meg (GF6800GT) finner man det under "Video og TV" --> "Juster skjermstørrelse og posisjon". Dessuten kan jeg kun velge "Skjerm for bærbar PC + SyncMaster" eller "Skjerm for bærbar PC + TV", ikke SyncMaster-en og TV-en (merkelig, egentlig). Jeg vet ikke hvorfor det er (fortsatt) sånn... Jeg tror det er laget sånn for at håndtering av skjermbildet skal være idiotsikkert. Hvis det hadde vært mulig å sende bilde ut på 2 eksterne skjermer ville det blitt fort tull for mange hvis man f.eks satte en for høy oppløsning eller oppdateringsfrekvens og kanskje koblet ifra begge to... (når jeg tenker meg nærmere om teorien min så er jo det bare tull, man kunne jo bare bytta skjermkilde til laptop-skjerm...) bare glem at jeg uttalte meg... :!: Endret 3. mai 2007 av Peat Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Det skal også være mulig å "zoome" skjermbildet (ikke bare video-bildet) som vises på TVen via nVidias kontrollpanel. Hos meg (GF6800GT) finner man det under "Video og TV" --> "Juster skjermstørrelse og posisjon". Det er det som er snodig, i den menyen er det ingen er zoomen så langt ut som den kan gå, allikavel er bildet som vises på TV-en zoomet inn. (På min VLC regulerer pluss- og minustastene avspillingshastigheten. Har forsøkt å endre aspect ratio m.m. uten hell. Problemet finner også i Windows Media Player.) Endret 3. mai 2007 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Fant en meny som heter "TV-utsignal" der man kan zoome inn og ut etter eget ønske (over- eller underscan elns). Ikke helt perfekt, men det fungerer sånn tålelig. Takk for hjelpen i alle tilfelle. Innstillingen resettes dog hele tiden, hvilket er irriterende. Endret 3. mai 2007 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå