KVS Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg skal kjøpe meg et nytt digitalt kompaktkamera, fordi jeg føler at speilrefleksen blir litt stor å drasse med seg over alt... Kameraet kommer til å bli mest brukt til fotografering av hund, i alle settinger; fart, portrett, oppstilling, lek osv. Etter at jeg har lest litt rundt har jeg kommet fram til to kamera jeg vil kjøpe: Canon PowerShot G7 Nikon Coolpix p5000 Noen som har råd om hvilket som er "best" til mitt formål? Anbefalinger? Jeg har bare sett på Canon og Nikon kamera enda, så hvis dere har kamera av andre typer og anbefale, er det bare å skrive de ned (prisklass: opp til 5000 kr.) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 To veldig like kamera på alle måter det der. God optikk, blitssko, avanserte innstillinger, optisk søker (kikkehull) og så videre. Nikon sitt er litt mindre, og mye nettere uten at jeg synes jeg kan se det går noe ut over bildekvalitet og stødighet. Personlig synes jeg Canon G7 har blitt litt for klumpete i forhold til Nikon P5000, men det er sikkert en smakssak. Der hvor kundene får nøytral veiledning og får lov til å bestemme selv, så selger Nikon P5000 mye bedre enn Canon G7. Mye på grunn av utseende, men også fordi det har et litt bedre grep for de fleste og føles bedre å bruke (dette er individuelt så klart). Eneste jeg har reagert på angående Nikon P5000, er at i veldig rolige omgivelser, så kan det høres en svak suselyd fra kameraet. Dette er imidlertid helt normalt i følge Nikon, og kommer av avanserte gyroer som styrer den optiske bildestabilisatoren. Lenke til kommentar
HelloKjersti Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Eneste jeg har reagert på angående Nikon P5000, er at i veldig rolige omgivelser, så kan det høres en svak suselyd fra kameraet. Dette er imidlertid helt normalt i følge Nikon, og kommer av avanserte gyroer som styrer den optiske bildestabilisatoren. 8525814[/snapback] Tittet på dette kameraet i butikk i går, og hadde forventet meg at det suset skikkelig, men det var ikke spesielt mye lyd? Ble nestens skuffa, jeg Lenke til kommentar
KVS Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Tror jeg går for Nikon, billigere er det også Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Tittet på dette kameraet i butikk i går, og hadde forventet meg at det suset skikkelig, men det var ikke spesielt mye lyd? Ble nestens skuffa, jeg 8525855[/snapback] Jeg sa svak suselyd I butikk vil du ikke høre det med mindre du legger øret inntil. Hjemme i din egen stue, uten noe støy, vil du nok legge merke til det om du har kameraet i vanlig betraktningsavstand. Men jeg tror man blir veldig fort vant til det, og det er neppe irriterende i det lange løp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå