Rinox Skrevet 2. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Nå var spørsmålet her igjen... Jeg lager et script så jeg kan se påloggede bruker, men vet ikke hvilken type loop jeg bør bruke for å gjøre en ting for hvert felt i en kolonne i en tabell som utfyller det og det kravet. Noen ideer? Endret 2. mai 2007 av Rinox Lenke til kommentar
simenss Skrevet 2. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 Det var en vrien formulering. Du kan f.eks. registrere brukerenes aktivitet i en database med dato og klokkeslett, for så å hente ut de brukerne som har vært aktive de siste ti minuttene (eksempel). Svarte det på spørsmålet ditt? Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 Nei, dessverre ikke... Jeg har jo en rekke per bruker i tabellen users. Der har jeg lagt inn en kolonne som heter "logged". Feltene til de forskjellige brukerne under denne kolonnen blir matet med en ny timestamp hver gang brukeren gjør noe (er aktiv). Nå vil jeg gjøre et eller annet for hver av feltene under kolonnen som er under 10 min. gamle. Hvordan denne if-strukturen vil se ut vet jeg, men hvordan gjør jeg den tingen per bruker som er aktiv? Hvilken loop? Lenke til kommentar
simenss Skrevet 2. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Nei, dessverre ikke... Jeg har jo en rekke per bruker i tabellen users. Der har jeg lagt inn en kolonne som heter "logged". Feltene til de forskjellige brukerne under denne kolonnen blir matet med en ny timestamp hver gang brukeren gjør noe (er aktiv). Nå vil jeg gjøre et eller annet for hver av feltene under kolonnen som er under 10 min. gamle. Hvordan denne if-strukturen vil se ut vet jeg, men hvordan gjør jeg den tingen per bruker som er aktiv? Hvilken loop? 8525149[/snapback] Se om dette kan hjelpe deg noe på vei EDIT: ...eller spør igjen Endret 2. mai 2007 av simenss Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 Det hjalp ikke... Jeg trenger en loop. Lenke til kommentar
Psy Skrevet 2. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 Det du bør gjøre er å lage en SQL spørring som kun henter ut radene hvor denne betingelsen stemmer. Det er ikke noe du bør gjøre selv i PHP med en loop, da dette etter all sannsynlighet vil bli tregere og mer komplisert. Forutsetter at du faktisk har en database bak da. Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 Vel, jeg har dette: mysql_query('SELECT logged FROM users WHERE logged = (' . $users['id'] . ' > ' . (time() - 1200) . ')'); Men hva om jeg nå ville at alle opplistede elementer skulle ha f.eks. gul skrift uten å bruke HTML eller CSS?? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Det er akuratt det man bruker HTML eller CSS til Hvorfor kan du ikke gjore det du ogsa? :o Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Vel, jeg har dette: mysql_query('SELECT logged FROM users WHERE logged = (' . $users['id'] . ' > ' . (time() - 1200) . ')'); Men hva om jeg nå ville at alle opplistede elementer skulle ha f.eks. gul skrift uten å bruke HTML eller CSS?? 8525248[/snapback] Alt som blir vist på siden blir i html/css, php oversetter alt den sender til webben til html/css. Så det er ikke noen vei utenom. Hvorfor skal du ikke bruke html/css egentlig? Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Ja, men dette var kun et eksempel.. Hva om jeg vil liste opp alle brukerne og sørge for at hver opplistet bruker får en link til profilen i tillegg til litt ekstra tekst ved siden av hver opplistet bruker? Lenke til kommentar
robgar Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) PHP $query = mysql_query('SELECT * FROM users WHERE logged = (' . $users['id'] . ' > ' . (time() - 1200) . ')'); echo "<table> "; echo "<tr> <th> Username </th> <th> Logged </th> </tr> "; While ($row = mysql_fetch_array($query)) { echo "<tr> <td> "; echo $row['username']; echo "</td> "; echo "<td> "; echo $row['logged']; echo "</td> "; echo "</tr> "; } echo "</table>"; Noe sant du mener ? Endret 3. mai 2007 av robgar Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Takk, dere Fikk det til å fungere nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå