Gå til innhold

Liste opp påloggede brukere


Anbefalte innlegg

Nå var spørsmålet her igjen... Jeg lager et script så jeg kan se påloggede bruker, men vet ikke hvilken type loop jeg bør bruke for å gjøre en ting for hvert felt i en kolonne i en tabell som utfyller det og det kravet.

 

Noen ideer?

Endret av Rinox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, dessverre ikke... Jeg har jo en rekke per bruker i tabellen users. Der har jeg lagt inn en kolonne som heter "logged". Feltene til de forskjellige brukerne under denne kolonnen blir matet med en ny timestamp hver gang brukeren gjør noe (er aktiv). Nå vil jeg gjøre et eller annet for hver av feltene under kolonnen som er under 10 min. gamle. Hvordan denne if-strukturen vil se ut vet jeg, men hvordan gjør jeg den tingen per bruker som er aktiv? Hvilken loop?

Lenke til kommentar
Nei, dessverre ikke... Jeg har jo en rekke per bruker i tabellen users. Der har jeg lagt inn en kolonne som heter "logged". Feltene til de forskjellige brukerne under denne kolonnen blir matet med en ny timestamp hver gang brukeren gjør noe (er aktiv). Nå vil jeg gjøre et eller annet for hver av feltene under kolonnen som er under 10 min. gamle. Hvordan denne if-strukturen vil se ut vet jeg, men hvordan gjør jeg den tingen per bruker som er aktiv? Hvilken loop?

8525149[/snapback]

Se om dette kan hjelpe deg noe på vei :)

 

EDIT:

...eller spør igjen ;)

Endret av simenss
Lenke til kommentar

Det du bør gjøre er å lage en SQL spørring som kun henter ut radene hvor denne betingelsen stemmer. Det er ikke noe du bør gjøre selv i PHP med en loop, da dette etter all sannsynlighet vil bli tregere og mer komplisert. Forutsetter at du faktisk har en database bak da.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har dette:

 

mysql_query('SELECT logged FROM users WHERE logged = (' . $users['id'] . ' > ' . (time() - 1200) . ')');

 

Men hva om jeg nå ville at alle opplistede elementer skulle ha f.eks. gul skrift uten å bruke HTML eller CSS??

Lenke til kommentar
Vel, jeg har dette:

 

mysql_query('SELECT logged FROM users WHERE logged = (' . $users['id'] . ' > ' . (time() - 1200) . ')');

 

Men hva om jeg nå ville at alle opplistede elementer skulle ha f.eks. gul skrift uten å bruke HTML eller CSS??

8525248[/snapback]

 

Alt som blir vist på siden blir i html/css, php oversetter alt den sender til webben til html/css. Så det er ikke noen vei utenom. Hvorfor skal du ikke bruke html/css egentlig?

Lenke til kommentar

PHP

 

$query = mysql_query('SELECT * FROM users WHERE logged = (' . $users['id'] . ' > ' . (time() - 1200) . ')');

 

echo "<table> ";

echo "<tr> <th> Username </th> <th> Logged </th> </tr> ";

 

While ($row = mysql_fetch_array($query)) {

  echo "<tr> <td> ";

  echo $row['username'];

  echo "</td> ";

echo "<td> ";

  echo $row['logged'];

  echo "</td> ";

 

echo "</tr> ";

 

}

 

echo "</table>";

 

 

 

Noe sant du mener ?

Endret av robgar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...