Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg er utslitt... ME?

daruu

Anbefalte innlegg

Jeg så en dokumentar om en unge som var konstant trøtt. Han måtte ha en spesialseng på et av rommene på skolen sånn at ha kunne legge seg å sove av og til. Han har en søvnsykdom, hvor han sover stordelen av livet sitt. Kanskje du har dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg så en dokumentar om en unge som var konstant trøtt. Han måtte ha en spesialseng på et av rommene på skolen sånn at ha kunne legge seg å sove av og til. Han har en søvnsykdom, hvor han sover stordelen av livet sitt. Kanskje du har dette.

9074849[/snapback]

aha spesial seng på skolen, hmmm ikke dumt! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_vegar_*
jeg bare kopierer inn ifra noe jeg har skrevet før:
Hei! Jeg er en gutt på 17 år som lider av en uforklarelig sykdom...

Det hele begynte(tror jeg) med at jeg ble dårlig på en klassetur jeg var på i Polen i mars i fjor. Jeg ble veldig forkjøla, å hadde en mild lungebettenelse. Dette skjedde den 2 dagen av turen, å siden det var en 8 dagers tur, så ble det mye buss-sitting de neste dagene...

Jeg fikk også ikke sovet noe omtrent noen av nettene pga at de andre bråkte ganske mye...

Det resultterte i at jeg var totalt utslitt under hele turen.

Når jeg enderlig kom hjem lå jeg bare å sov, nesten 2 døgn i strekk!

Så etter en stund begynte jeg å føle meg normal igjen, å gikk tilbake til skolen, å det funka vel greit ut året.

Men jeg merka at jeg ikke orka så mye innimellom på fotballtreningene som jeg gjorde før, dvs noen ganger var jeg helt normal, mens andre ganger var jeg helt utslått etter å ha løpt 10 meter!

Men de virkelige problemene begynte i høst, når jeg begynte på vgs...

Allerede første dagen ble jeg dårlig å spydde på skolen...

Jeg trodde det bare var at jeg var vanlig sjuk elns så jeg fortsatte som vanlig...

Men ett par dager etterpå skjedde det samme igjen, jeg tenkte ikke så mye mere over det da enn første gangen.

Jeg merket også at jeg var sliten hele tiden, å at jeg ikke orka å tenke noe skole overhode. Noen dager var værre enn andre, å det var de dagene jeg spydde...

Dette begynte også å skje når jeg ikke var på skolen også i høstferien, å når jeg kom tilbake på skolen etter ferien gikk jeg på en skikkelig smell igjen, med spying osv...

Den eneste forskjellen var at jeg nå var totalt utslitt...

Jeg orka ikke å gå ut av senga omtrent før ved juletider, da jeg ble litt bedre.

Fortsatt er jeg ikke bra, hvis jeg ikke får sove de timene jeg trenger, så spyr jeg. jeg har ikke vært på skolen siden høstferien, å må helt sikkert gå opp igjen det året her :(

Men det jeg er redd for er at jeg ikke skal bli bra til neste år heller...

Jeg har hatt kontakt med lege, å har vært innlagt på nevrologisk avdeling på sykehus hvor de tok en haug med prøver av meg, men de fant ikke ut noe galt :(

Jeg er drittlei å gå hjemme å ikke orke noenting :(

sosial kontakt har jeg heller ikke lengre, bortsett ifra kjæresten min, som guskjelov har holdt ut med meg!

Har hørt snakk om ME og utmattelsesyndrom osv men legene jeg har snakka med sier at dette ikke er en sykdom osv...

Det er så utrolig slitsomt å gå rundt å være syk uten at du vet hva som feiler deg

Noen som har noen innspill til hva jeg kan gjøre?

evt noe jeg kan bedrive om dagen?

Edit: er møkklei alt som heter pc, tv og film egentlig, men det er alt jeg orker å gjøre... :(

8525026[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...