daruu Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Nevrologen har ikke fastslått at jeg har fått ME, har ikke funnet noe galt på prøvene der... Det er vel igrunn jeg som har tenkt på ME....Fant akkurat ut at vi har uvanlig mye radon i huset( tre ganger så mye som det som er maksgrensa) men vet ikke om det har noe med saken å gjøre....? Orm infeksjon? Takker så mye for svar igjen 8530379[/snapback] Sorry. Det meg som tuller her... Egentlig, som du beskriver det, virker ut som du har gitt "deg selv" en noe lunde god diagonose. Vi kan egentlig ikke hjelpe, hvis du ikke har mer å forteller.... Det er vel opptil din fastlege og test resultater. Forresten har du gått ned mye i vekt i det siste? gjerne 8-10kg i en måned? vaio 8534760[/snapback] Takker igjen for svar Jeg har ikke gått ned noe spessielt tro jeg, det meste jeg har gått ned er ren muskelmasse... Veide vel 70 kg før og ca 65 nå Er ca 185 høy hvis det har noe å si Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Flere spørsmål: Føler du deg varmt? Svetter du ofte? Blir irritert lett? Vondt noe steder i kroppen? Hjertebank? Hyppig neseblødning? BMI'en din er på grensen av "for tynn" 185cm på 65kg.. Kanskje du bør måle igjen.. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Flere spørsmål:Føler du deg varmt? Svetter du ofte? Blir irritert lett? Vondt noe steder i kroppen? Hjertebank? Hyppig neseblødning? BMI'en din er på grensen av "for tynn" 185cm på 65kg.. Kanskje du bør måle igjen.. 8535978[/snapback] Det hender jeg føler meg varm, men svetter ikke så mye Blir vel ganske lett irritert om dagen ja (det har sikkert noe med at jeg går hjemme 24/7) Har vel egentlig vondt noen steder Hva menes med hjertebank da? Blør ikke ofte neseblod nei... Målte meg igjen akk nå, å veide 63.5 kg, så er vel egentlig for tynn da? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Hjertebank menes med at hjerte slå for fort... Det føles at det "banker" på brystet. Det spørs om du har noe autoimmun/endokrinologisk.. Og det slo meg med vektentapet ditt + trøttheten.. Har du blitt testet for Graves? Eller hypertyrose? Addison? Uriner du mye/ofte? Forandringer i hudfargen? Svartere/mørker/rødere enn før? Liker mer saltet mat? lav/høyt blodtrykk? Hva sa nervologen angående blodtestene? Hva det mye hviteblodceller?, eventuelt alt han sa..? Sorry for alle spørsmålene.. Men endokrinologiske sykdommer kan ikke blir diagonisert med "vanlige tester" Ut fra den nye vektmålingen, er du i undervekt/for tynn for din høyde. Man mister ikke kiloene uten videre.. vaio Endret 4. mai 2007 av Vaio Lenke til kommentar
daruu Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 hmmm Jeg har vel kanskje opplevd tilfeller av hjertebank, men har ikke i noen grad vært plaget av det Aner ikke om jeg har blitt testet på de tingene Urinerer ikke ofte nei, å heller ikke spessielt mye (tror jeg) Har vel ikke forandret hudfarge (bortsett fra blitt litt hvitere, pga har ikke vært ute omtrent) Det kan være att jeg liker mere saltet mat ja (har vel egentlig alltid likt det) Jeg hadde normalt blodtrykk på siste testen jeg tok Har ikke fått vite alle resultatene på prøvene nevrologen tok, men på de første prøvene fant de ihvertfall ikke noe galt (vil tro de ikke fant det på de andre heller, da det er snart 3 måneder siden jeg tok de, å jeg enda ikke har hørt noe) ang det med vekta har jeg alltid vært tynn, og jeg har veldig høy forbrenning(tror jeg), så det jat jeg går ned noen kilo når jeg sitter hjemme å kjeder livet av meg om dagen syntes ihvertfall ikke jeg er noe rart Takker så mye igjen for at du prøver å hjelpe meg Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Hei. Har vudert litt, og dette er bare en antagelse. http://en.wikipedia.org/wiki/Graves_disease Lykketil vaio Lenke til kommentar
daruu Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Hei.Har vudert litt, og dette er bare en antagelse. http://en.wikipedia.org/wiki/Graves_disease Lykketil vaio 8536843[/snapback] Den kan tenkes at det er noe sånt ja, selv om alle symptomene ikke ser ut til å stemme helt men Det er noe med skjoldbruskkjertelen som er galt da? Min bestemor har også hatt noen problemer med stoffskiftesykdommer, så dette er da kanskje enda mere aktuelt? Om det ikke er graves sykdom, så kan det være en anna stoffskitesykdom? Lenke til kommentar
reds Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Første som slår meg er kyssesjuken.. Men jeg kan ikke så mye om dette, og vil derfor ikke fastslå noe. Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Det er VELDIG sannsynlig at det er kyssesyken. Hvorfor går du ikke på legevakta / akuttmottaket og ber om en sånn test? Jeg følte meg akkurat sånn som du beskriver nå, i flere uker før jeg gjorde noe med det. Jeg hadde kyssesyken. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Til opplysning: Radongass kan virke utmattende, og det er giftig. Få gjort noen tiltak med boligen snarest! Kanskje lungebetennelsen gjorde deg ekstra sårbar for dette? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Den kan tenkes at det er noe sånt ja, selv om alle symptomene ikke ser ut til å stemme helt menDet er noe med skjoldbruskkjertelen som er galt da? Min bestemor har også hatt noen problemer med stoffskiftesykdommer, så dette er da kanskje enda mere aktuelt? Om det ikke er graves sykdom, så kan det være en anna stoffskitesykdom? 8537028[/snapback] Hei. Symptomene kan variere i Graves disease, men kommer oftes i en triol: Exophthalamus (øyner som stikker ut), pretibial edema (Oppsvulmet legg) og Goiter (forstørret bykksputtkjertel). Men disse er ikke nødvendig symptomer. wikipedia: Lister absolutt alle "mulige" symptomer for graves, ikke engang lærebøker har de... Det er helt mulig å får graves uten forstørret kjertel. Kjertel er ikke mindre, men vokser nedover istedet for utover (forstørrelse) Differensial diagonosen kan også være Addison disease... Jeg anta at Dr. Nervolog har gjennomført en standard blodtest, og fått, tja, nokså normale resultater. Kanskje var leukocytten litt opp, litt økt crp og sekning. Mistanken førte til en test på ryggmargsvæsken også... Da han fant ingen "infeksjoner/mistenkelig," så sent deg hjem som en sytefant? Hehe... Uansett, symptomene dine peke veldig mot et autoimmun/endokrinologisk sykdom. Hadde din bestemor problemer med bykkspyttkjertelen eller lignede? Ofte er autoimmunologisk sykdommer arverlig, så er det beste at du ta en sjekk og.. vaio Endret 4. mai 2007 av Vaio Lenke til kommentar
daruu Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Det er VELDIG sannsynlig at det er kyssesyken. Hvorfor går du ikke på legevakta / akuttmottaket og ber om en sånn test? Jeg følte meg akkurat sånn som du beskriver nå, i flere uker før jeg gjorde noe med det. Jeg hadde kyssesyken. 8537080[/snapback] Har tatt kyssesyken test, å det var ikke det jeg hadde Men takk for svaret Lenke til kommentar
daruu Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Til opplysning: Radongass kan virke utmattende, og det er giftig. Få gjort noen tiltak med boligen snarest! Kanskje lungebetennelsen gjorde deg ekstra sårbar for dette? 8537141[/snapback] Dette kan være ja... Men å gjøre noen utbedringer med radongassen er DYRT! Takk for svar ihvertfall Lenke til kommentar
daruu Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Den kan tenkes at det er noe sånt ja, selv om alle symptomene ikke ser ut til å stemme helt menDet er noe med skjoldbruskkjertelen som er galt da? Min bestemor har også hatt noen problemer med stoffskiftesykdommer, så dette er da kanskje enda mere aktuelt? Om det ikke er graves sykdom, så kan det være en anna stoffskitesykdom? 8537028[/snapback] Hei. Symptomene kan variere i Graves disease, men kommer oftes i en triol: Exophthalamus (øyner som stikker ut), pretibial edema (Oppsvulmet legg) og Goiter (forstørret bykksputtkjertel). Men disse er ikke nødvendig symptomer. wikipedia: Lister absolutt alle "mulige" symptomer for graves, ikke engang lærebøker har de... Det er helt mulig å får graves uten forstørret kjertel. Kjertel er ikke mindre, men vokser nedover istedet for utover (forstørrelse) Differensial diagonosen kan også være Addison disease... Jeg anta at Dr. Nervolog har gjennomført en standard blodtest, og fått, tja, nokså normale resultater. Kanskje var leukocytten litt opp, litt økt crp og sekning. Mistanken førte til en test på ryggmargsvæsken også... Da han fant ingen "infeksjoner/mistenkelig," så sent deg hjem som en sytefant? Hehe... Uansett, symptomene dine peke veldig mot et autoimmun/endokrinologisk sykdom. Hadde din bestemor problemer med bykkspyttkjertelen eller lignede? Ofte er autoimmunologisk sykdommer arverlig, så er det beste at du ta en sjekk og.. vaio 8538465[/snapback] Morn igjen Jeg tror ikke jeg har utstikkende øyne og oppsvulmet legg, men ang bukspyttkjertelen aner jeg ikke Akkurat hva nevrologen gjorde og fant ut har jeg desverre ingen anelse om Min bestemor har sannsyneligvis problemer med buskspyttkjertelen, hun var senest inne å tok røntgten bilde elns av den tidlig denne uka Hvordan sjekker man dette da? er det bare å spørre legen? Takk igjen Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Hei. Exophtalamus: Til venstre ser du en alvorlig sak, til høyre er det samme, bare mildere... Så utstikkende øyner... tja.. litt overdrevet av meg. Pretibial Mixedema: Også litt overdrevet... ikke akkurat svulmet opp, men.. "bløtt" rundt tibiabeinet... (Forsiden av legget) Angående tester: Du må dra til fastlegen, så beskriver du symptomene til han; Trøtthet, økt appetitt, irritasjon osv. Du må også nevne bestemoren din.. Det som kommer til å skjer er at han sjekker hormonene i blodet: (Tyroglobiner) Tr4, Tr3 og itr3 Dette forblir min siste post.. Lykketil for siste gang.. vaio Endret 4. mai 2007 av Vaio Lenke til kommentar
daruu Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Hei.Exophtalamus: Til venstre ser du en alvorlig sak, til høyre er det samme, bare mildere... Så utstikkende øyner... tja.. litt overdrevet av meg. Pretibial Mixedema: Også litt overdrevet... ikke akkurat svulmet opp, men.. "bløtt" rundt tibiabeinet... (Forsiden av legget) Angående tester: Du må dra til fastlegen, så beskriver du symptomene til han; Trøtthet, økt appetitt, irritasjon osv. Du må også nevne bestemoren din.. Det som kommer til å skjer er at han sjekker hormonene i blodet: (Tyroglobiner) Tr4, Tr3 og itr3 Dette forblir min siste post.. Lykketil for siste gang.. vaio 8539149[/snapback] Jeg klarer ikke å se at jeg har noen utsående øyne men... Skal høre med legen Takker så mye for all hjelp Lenke til kommentar
Gjest ME-syk Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Ta en tur innom denne siden, du. Og denne også. Lenke til kommentar
drugis Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Jeg vil nesten anbefale WoW hvis du ikke har noe å bedrive. Vet mange kommer til å si masse negativt om dette, men hvis du klarer å begrense spillbruken så skal det gå helt fint. (Ikke la det ta over livet ditt!) Alle andre MMO spill er også å anbefale da. 8525041[/snapback] Spiller vel forsåvidt wow, men begynner å bli drittlei.... Må vel gå til innkjøp av noen nye spill snart Edit: takker for svar 8525057[/snapback] IKKE hør på han. en i klassen min har det samme som deg. og når han er frisk, vet du hva han gjør da? jo FAKER! fordi han er hekta på wow, har ikke sett han siden litt etter juleferien i en perioda da internetten hans var nede. Lenke til kommentar
A14 Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 har du prøvd å sove med vid opne vinduer på rommet ditt om natta så du er sikker på å få godt med frisk luft å slik? (kansje ikke så mye vits vis du bor midt i en by da men...) Lenke til kommentar
jøgleren Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Begynn å spill gitar. Du vil uten tvil bli fascinert og oppslukt av dette fantastiske instrumentet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå