Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg er utslitt... ME?

daruu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du blir fort mett så vil jeg anbefale å spise saktere. Da rekker maten å synke gradvis mens du spiser, istedet for at alt hoper seg opp.

8525353[/snapback]

Det er ikke det at jeg blir fort mett, mere det at jeg blir unaturlig fort sulten igjen etterpå.... Men er ikke sikkert det har noenting med dette å gjøre i det heletatt :p

Lenke til kommentar
Jepp, men da trenger du kansje ikke å spise så ofte da vettu ;)

OT:

Get a room :p

8525379[/snapback]

Mye mulig det ja :)

hehe :p

Det får bli siste innlegget mitt her i natt, tror jeg skal prøve å få meg litt søvn :)

Endret av daruu
Lenke til kommentar
Hmm...

Kan jo være, men jeg har lite tro på at det kan være noe sånt egentlig... :hmm:

Jeg har det jo helt topp(eller hadde hatt det ihvertfall, om det ikke var for at jeg ikke orka noe....)

Bra familie, verdens beste kjæreste, bra med venner osv

Men takk for svar ihvertfall

8525276[/snapback]

Psykiske plager betyr ikke nødvendigvis at du hverken er gal eller har det fælt til daglig vet du, ofte er det et eller annet som ligger under overflaten som man ikke alltid selv er helt klar over. Overdreven soving og lite energi kommer veldig ofte sammen med depresjon. (Sover du ekstremt mye kan du lettere utvikle depresjon, har du depresjon sover du gjerne mye). Men vet du innerst inne at du har det toppers er det nok ikke det nei, bare et skudd i blinde fra min side i grunn ;)

Håper det ordner seg snart vaffal, høres ekstremt kjipt ut.

Og som generell regel når det kommer til helsevesen. Mas, ring, purr og rop "HER ER JEG" så ofte du bare kan. Bare for å ta det nyeste eksemplet fra mitt eget liv; En kjenning av meg lovet time i april hos spesialist (way back i september i fjor ellerno), men april har kommet og gått, og etter to telefoner fant hun endelig ut at hun enda ikke har fått en fastsatt time der. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Hmm...

Kan jo være, men jeg har lite tro på at det kan være noe sånt egentlig... :hmm:

Jeg har det jo helt topp(eller hadde hatt det ihvertfall, om det ikke var for at jeg ikke orka noe....)

Bra familie, verdens beste kjæreste, bra med venner osv

Men takk for svar ihvertfall

8525276[/snapback]

Psykiske plager betyr ikke nødvendigvis at du hverken er gal eller har det fælt til daglig vet du, ofte er det et eller annet som ligger under overflaten som man ikke alltid selv er helt klar over. Overdreven soving og lite energi kommer veldig ofte sammen med depresjon. (Sover du ekstremt mye kan du lettere utvikle depresjon, har du depresjon sover du gjerne mye). Men vet du innerst inne at du har det toppers er det nok ikke det nei, bare et skudd i blinde fra min side i grunn ;)

Håper det ordner seg snart vaffal, høres ekstremt kjipt ut.

Og som generell regel når det kommer til helsevesen. Mas, ring, purr og rop "HER ER JEG" så ofte du bare kan. Bare for å ta det nyeste eksemplet fra mitt eget liv; En kjenning av meg lovet time i april hos spesialist (way back i september i fjor ellerno), men april har kommet og gått, og etter to telefoner fant hun endelig ut at hun enda ikke har fått en fastsatt time der. :thumbdown:

8525503[/snapback]

Takk for svar igjen :)

Jeg tviler på at jeg har noen depresjon men...

ang helsevesenet har jeg erfart at det ikke er noe anna som hjelper enn det å mase jeg også.. sto i kø ifra november til mars bare for å få tatt noen prøver på nevrologisk avdeling, der de da i tillegg ikke fant ut noenting :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har tenkt litt på lidensen din..

Det ser ut som nervologen har gitt deg en ganske sikkert diagonose.

Jeg mener at, Myalgic Encephalomyelitis (ME), er et allergisk respons etter en infeksjon.

Det frister å differensiere en annen diagonose: Orm infeksjon.

Men jeg tro det er ikke tillfellet, men du kan kreve at en test skal blir utført.. (bæsje test hos legen)

Kanskje de burder konsolere legen igjen, om en eventuelt allergikilde i huset og rundt. De må forlange en allergitest og en ny blodtest; Inkludert følgene: Leukocytt telling "Eosinophil," IgE telling, plasma albumin, plasma ferritin og ikke minst de vanligst CRP, sekning..osv...

Hvis det skulle vise seg at du har en høy sekning eller CRP. Ber legen om en henvendelse til immunologi.

Lykketil

vaio ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Hei du.

Sykdommen som du beskriver er i høyeste grad reel for deg og ingen innbilning. Derfor må den tas på alvor. Det finns to typer lungesykdommer som utmatter deg og som er vanskelig å påvise. Det er TWAR (Clamydia på lungene, men slapp av det er ikke det samme som kjønnssykdommen Clamydia) og Mykoplasma (stille lungebetennelse) De er fullt ut helbredbare og kan påvises ved en enkel blodprøve. Poenget er at blodprøven må undersøkes for nettopp disse sykdommene, ellers finner ikke doktoren det ut. De vanlige blodprøvene blir nemlig ikke undersøkt for disse sykdommene. Symptomene på begge sykdommene er nettopp begynnende forkjølelsessymptomer, utmattethet og ekstrem trøtthet. Du får en dobbel (viktig) antibiotikakur og blir frisk, men det tar lang tid før du er ditt gamle jeg. Jeg har hatt begge sykdommene og vet hva jeg snakker om. Legen fant heller ikke noe på meg ved de vanlige undersøkelsene og kun da jeg forlangte prøver for begge sykdommene ble det tatt spesielle blodprøver.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt det selv, og derfor kjenner jeg meg igjen. Du kan ha fått dette i Polen ved å drikke av samme flaske som noen andre for eksempel. Fort gjort. Kyssesyken kan du ha i over et år... Gå til legen og be om en test! Det gjorde jeg!

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg har tenkt litt på lidensen din..

Det ser ut som nervologen har gitt deg en ganske sikkert diagonose.

Jeg mener at, Myalgic Encephalomyelitis (ME), er et allergisk respons etter en infeksjon.

Det frister å differensiere en annen diagonose: Orm infeksjon.

Men jeg tro det er ikke tillfellet, men du kan kreve at en test skal blir utført.. (bæsje test hos legen)

Kanskje de burder konsolere legen igjen, om en eventuelt allergikilde i huset og rundt. De må forlange en allergitest og en ny blodtest; Inkludert følgene: Leukocytt telling "Eosinophil," IgE telling, plasma albumin, plasma ferritin og ikke minst de vanligst CRP, sekning..osv...

Hvis det skulle vise seg at du har en høy sekning eller CRP. Ber legen om en henvendelse til immunologi.

Lykketil

vaio ;)

8529805[/snapback]

Nevrologen har ikke fastslått at jeg har fått ME, har ikke funnet noe galt på prøvene der... Det er vel igrunn jeg som har tenkt på ME....

Fant akkurat ut at vi har uvanlig mye radon i huset( tre ganger så mye som det som er maksgrensa) men vet ikke om det har noe med saken å gjøre....?

Orm infeksjon? :ohmy:

Takker så mye for svar igjen :)

Endret av daruu
Lenke til kommentar
Hei du.

Sykdommen som du beskriver er i høyeste grad reel for deg og ingen innbilning. Derfor må den tas på alvor. Det finns to typer lungesykdommer som utmatter deg og som er vanskelig å påvise. Det er TWAR (Clamydia på lungene, men slapp av det er ikke det samme som kjønnssykdommen Clamydia) og Mykoplasma (stille lungebetennelse) De er fullt ut helbredbare og kan påvises ved en enkel blodprøve. Poenget er at blodprøven må undersøkes for nettopp disse sykdommene, ellers finner ikke doktoren det ut. De vanlige blodprøvene blir nemlig ikke undersøkt for disse sykdommene. Symptomene på begge sykdommene er nettopp begynnende forkjølelsessymptomer, utmattethet og ekstrem trøtthet. Du får en dobbel (viktig) antibiotikakur og blir frisk, men det tar lang tid før du er ditt gamle jeg. Jeg har hatt begge sykdommene og vet hva jeg snakker om. Legen fant heller ikke noe på meg ved de vanlige undersøkelsene og kun da jeg forlangte prøver for begge sykdommene ble det tatt spesielle blodprøver.

Lykke til :thumbup:

8530070[/snapback]

Jeg hadde mycoplasma for ett par år siden, så jeg har tatt de prøvene, men de fant ikke noe denne gangen.... :ermm:

Men takk for svar :)

Lenke til kommentar
Jeg har hatt det selv, og derfor kjenner jeg meg igjen. Du kan ha fått dette i Polen ved å drikke av samme flaske som noen andre for eksempel. Fort gjort. Kyssesyken kan du ha i over et år... Gå til legen og be om en test! Det gjorde jeg!

8530175[/snapback]

De har testet meg for kyssesyken å fant ikke noe som tilsier at det er det jeg har...

Men takk for svaret :)

Lenke til kommentar

Hei igjen. :)

Ser at du har vært innlagt på nevrologisk avdelig. Sjekket de deg for flåttbitt?

Dette er vanskelig å diagnostisere og gir veldig diffuse plager som kan komme lenge etter selve bittet.

Stå på, dette må du komme til bunns i. :thumbup:

Endret av Gaidaros
Lenke til kommentar
Hei igjen. :)

Ser at du har vært innlagt på nevrologisk avdelig. Sjekket de deg for flåttbitt?

Dette er vanskelig å diagnostisere og gir veldig diffuse plager som kan komme lenge etter selve bittet.

Stå på, dette må du komme til bunns i.  :thumbup:

8530608[/snapback]

Morn igjen ja

Vet ikke om de sjekka etter flåttbitt sånn spesifikt

Kan spørre legen min neste gang jeg snakker med ham

Takk for svar igjen :)

Lenke til kommentar

vaio ;)

8529805[/snapback]

Jeg syns det lå noe her, at du kanskje er kronisk utsatt for noe som du ikke tåler, f. eks. der du bor er det en veldig sannsynlig årsak til slike plager.. tror jeg.

Hans M

btw OT: Funnet noen billige mopeder?

Lenke til kommentar

vaio ;)

8529805[/snapback]

Jeg syns det lå noe her, at du kanskje er kronisk utsatt for noe som du ikke tåler, f. eks. der du bor er det en veldig sannsynlig årsak til slike plager.. tror jeg.

Hans M

btw OT: Funnet noen billige mopeder?

8534329[/snapback]

Mulig det ja

Får vel ringe å mase mere på legen snart

OT: Nei har ikke det gitt :p

Lenke til kommentar
Nevrologen har ikke fastslått at jeg har fått ME, har ikke funnet noe galt på prøvene der... Det er vel igrunn jeg som har tenkt på ME....

Fant akkurat ut at vi har uvanlig mye radon i huset( tre ganger så mye som det som er maksgrensa) men vet ikke om det har noe med saken å gjøre....?

Orm infeksjon? :ohmy:

Takker så mye for svar igjen :)

8530379[/snapback]

Sorry. Det meg som tuller her...

Egentlig, som du beskriver det, virker ut som du har gitt "deg selv" en noe lunde god diagonose. Vi kan egentlig ikke hjelpe, hvis du ikke har mer å forteller....

Det er vel opptil din fastlege og test resultater. :)

Forresten har du gått ned mye i vekt i det siste? gjerne 8-10kg i en måned?

vaio ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...