josephseto Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 1. Har importert DV tapen min til Avid. Har så lest på forumet at jeg må exportere til MPEG2 for å brenne dette til DVD. Problemet er bare at MPEG2 ikke er et valg hos meg blandt de forskjellige codec. 2. Jeg tenkte derfor å eksportere til AVI fullframes, for å komprimere videre i et annet program. Det gikk ikke - fikk beskjed om at maksimal avi-fil-størrelse var oppnådd. Hele mitt prosjekt ligger på en NTFS USB eksterndisk Lenke til kommentar
chma Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Problemet er at du mangler en mpeg2 encoder på din maskin og at Avid fra gammelt av ikke støtter filstørrelser over 2gb ved eskport til avi fil. En mulig workflow er ett program som heter MPEG streamclip og Quicktime alternative instalert på maskina. Da eksporterer du en Quicktime reference fil fra Avid og åpner den i Mpeg streamclip og deretter lager en mpeg2 fil av den. Alternativt så kan du kjøpe apple sin mpeg2 encoder, skal fungere bedre enn gratis alternativet. Lenke til kommentar
josephseto Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Problemet er at du mangler en mpeg2 encoder på din maskin og at Avid fra gammelt av ikke støtter filstørrelser over 2gb ved eskport til avi fil. En mulig workflow er ett program som heter MPEG streamclip og Quicktime alternative instalert på maskina. Da eksporterer du en Quicktime reference fil fra Avid og åpner den i Mpeg streamclip og deretter lager en mpeg2 fil av den. Alternativt så kan du kjøpe apple sin mpeg2 encoder, skal fungere bedre enn gratis alternativet. 8525404[/snapback] mange takk Lenke til kommentar
chma Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Er verdt å nevne at den del programmer, authoring for dvd altså, støtter Quicktime reference direkte. Dermed slipper man evnt å rendre filmen to ganger som i teorien kan foringe kvaliteten, for man ender ofte opp med at dvd programmet vil encode video'n en gang til så om man kan unngå det bør man det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå