Gå til innhold

Kingston HyperX DDR2-900 2GB


Qaracuck

Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt 4 gb av de rammene, kjører nå på 850 mhz, og de er 60 grader uten særlig load. er dette normalt? har prøvd å klokke dem til over 1000 men da klikker maskinen! Hvor mye varme tåler slike da? syntes selv det er ekstrem høyt! har skrevet til nettleverandøren jeg kjøpte dem hos der jeg beskriver problemet! skulle da tro at slike ram burde fint kjøre på 1000 mhz +++ , er sinnsykt irriterende visst de ikke overstiger 1000, skal jo være kvalitetsram! har jeg noe klagerett da? kjøpte dem for 2 mnd siden.

 

PS: har brukt en infrarød varmesensor til å måle temp! men får vont visst jeg tar på dem! :-(

 

 

Har et gigabyte 965P DS3 hovedkort 775

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brikkene blir lett varme når du fyller opp alle minneslottene slik at det blir dårlig luftsirkulasjon rundt modulene. Det er da ikke noe problem å montere en vifte som blåser luft over minneområdet? På denne måten eliminerer du hele varmeproblemet, og vil ganske sikkert kunne oppnå både bedre overklokk, bedre stabilitet og lengre levetid.

Lenke til kommentar

Er ikke alle brikker som kan presses like langt, men forsøk med en vifte først.

Du har ingen klagerett så vidt jeg kan se, angrefristen har gått ut, og når du overklokker brikkene går garantien fløyten, ettesom brikkene garanteres å kjøre på 900mhz, ikke 1000...

Lenke til kommentar
Er ikke alle brikker som kan presses like langt, men forsøk med en vifte først.

Du har ingen klagerett så vidt jeg kan se, angrefristen har gått ut, og når du overklokker brikkene går garantien fløyten, ettesom brikkene garanteres å kjøre på 900mhz, ikke 1000...

8525677[/snapback]

Garantien går bare om man overstiger volten som er satt.

Lenke til kommentar
Er ikke alle brikker som kan presses like langt, men forsøk med en vifte først.

Du har ingen klagerett så vidt jeg kan se, angrefristen har gått ut, og når du overklokker brikkene går garantien fløyten, ettesom brikkene garanteres å kjøre på 900mhz, ikke 1000...

8525677[/snapback]

Garantien går bare om man overstiger volten som er satt.

8525767[/snapback]

 

 

Det er selvfølgelig korrekt! Litt tidlig på morgenen for meg

Lenke til kommentar

har sjekket i bios og med sisoft sandra xl, og der står det at rammene er spd 677 pc2 5300u, de ska jo være pc2-7200 spd 900, kan dette være tilfelle eller er det feil i bios og sisoft? håper det ellers er jo kingston skikkelig tullinger, og det forklarer jo hvorfor de er så forbanna varme!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...