Thunderhead Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Må bare nevne når vi diskuterer Nikon 18-200mm VR så hevder vår gode venn Ken Rockwell at denne har overlegent skarphet i forhold til samtlige av Nikons fastobjektiver i brennvidde ommerådet fra 18 til 200mm. Hva skal man si til sånne ting! mannen har åpenbart ikke peiling, Siden du har behov for "å nevne det", hadde det kanskje vært en idé å nevne riktig for å beholde en viss troverdighet? Dette skriver KR I used to tote an F2AS and 16 fisheye, 17 Tokina, 24 f/2.8, 35 f/2.0, 50 f/1.4, 55 Micro, 105 f/1.8 and 180 f/2.8 ED manual-focus AI-s Nikkors everyplace I went. My 18-200mm VR is sharper, especially hand-held in low light. "Samtlige" er egentlig bare noen få og "overlegent skarphet" er bare "sharper". Angående 45 mm tessar f/2,8. skriver han klart og tydelig I'm only posting my blind opinions because people ask. Dermed ser jeg ingen grunn til å ta det for noe annet enn det det er. Synes det er helt greit at man diskuterer det andre skriver, men synes det er et minimum at man da siterer riktig slik at man ikke tøyer strikken så langt at den ryker. Jeg er fullstendig enig i at KR skriver mye rart, men det finner man jaggu her på forumet også uten at man dermed advarer mot denne forumbrukeren i "annenhver tråd". Da tror jeg advarslene hadde haglet fra moderatorene. Nå kan det sikkert se ut til at jeg er advokaten til KR, men når noen skriver feilaktige opplysninger og så advarer mot KR på bakgrunn av dette, synes jeg det er på sin plass å påpeke det. Er sterk motstander av urettferdighet, spesielt hvor offeret ikke kan svare for seg. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) La meg komme med et tillegg siden vi først er OT og inne på Ken R. Hva er værst? - Ken R. vrir litt på fakta for å fremheve sine synspunkter? - En forumbruker vrir litt på det Ken R. skriver for å "bevise" at han er en upålitelig kilde og i noen tilfeller også kaller han en idiot, klovn, pappskalle, dust osv? - En forumbruker gir ingen forklaring, men uten videre kaller Ken R. en idiot, klovn, pappskalle, dust osv? - En forumbruker klarer ikke å forstå at det Ken R. skriver på sine nettsider er Ken R. sine egne synspunkter og meninger, og siden forumbrukeren ikke er enig med Ken R tillater han seg å kalle han en upålitelig idiot osv? Jeg har lagt merke til at det dessverre ofte er kunskapsrike og erfarne fotografer som slenger med leppa. Dessverre pga at dette gjør dem mindre troverdig i andre diskusjoner og også senker nivået på forumet. Endret 5. mai 2007 av Oceanborn Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Skal ikke si hva jeg mener om Ken Rockwell, og heller ikke påstå at mine meninger er så mye bedre. Men jeg tror grunnen til at så mange reagerer sterkt på mannen, er at han har sin egen nettside for å fremme synspunktene sine. Da blir man mye mer troverdig med en gang, uten at påstandene blir mer riktig av den grunn, og meningene mer universelle. Hvem tror man mest på, om man er ute etter meninger og synspunkter. En person med egen side viet til dette, eller en random forumbruker som skriver et enkelt innlegg i ny og ne? Det er dette som gjør det så lett å blindt tro på Ken Rockwell, og derfor så mange flere kritiserer han enn forumbrukerne på forumet. Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Anskaffet selv en 18-200mm VR etter å ha lest KR sine artikkler og man bør kunne skjelne hans vurdering litt ut fra andre tester. Når det er sagt, jeg tror verden tåler en KR og jeg syns han skriver morsomt å er uten tvil engasjert i det han lever av. Egen vurdering av nevnte objektiv, er nok ikke fullt så enestående som KR skriver, men det er uten tvil et meget anvendelig objektiv, med stort bruksområde. Jeg fotografert endel med dette på min D80 og har brukt ulike brennvidder, eksprimert med ulike blenderåpninger og kan ikke helt se noen store mangler sålangt. Det eneste jeg er litt tilbakeholden med er VR og hvor fantastisk dette er. Til trådstarter; Jeg ville aldri hatt med et slikt objektiv i slike omgivelser. Dette er et ganske ømfintelig objektiv med masse leamikk inne i og med endel kraftige dulter eller vann, så tar dette natta ganske fort vil jeg anta. /L Endret 25. mai 2007 av relsafus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå