indola1234 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Hva trenger du får å få pop-off? Hvordan setter du det inn? Er litt usikker på hva du egentlig trenger. Endret 2. mai 2007 av indola1234 Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 for det første så trenger du en turboladet motor. Hvis du ikke har det, så glem tanken med pop off valve. Lenke til kommentar
indola1234 Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 for det første så trenger du en turboladet motor. Hvis du ikke har det, så glem tanken med pop off valve. 8524774[/snapback] Ok. Det er jo logisk. Jeg har skjønt at du trenger det. LOL Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hvilken motor er det du har tenkt å montere dump ventil på? Lenke til kommentar
eab Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Det du trenger er jo ganske enkelt en dumpventil, vakum fra innsug og uttak for dumpventil en plass på trykksiden. Endret 2. mai 2007 av Erik Braseth Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Neida, du kjøper bare en lydboks med popoff-sample i, som trigges når du vil. Hehe. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Neida, du kjøper bare en lydboks med popoff-sample i, som trigges når du vil. Hehe. 8525293[/snapback] Tosk! Sånnt holder man kjeft om, det er bare tull å montere "elektrisk" dump, også koster det nesten like mye som en ny biltema turbo Til trådstarter: Hvilken bil/motor har du tenkt til å montere dump på?? Somregel så holder det med en dumpventil (noen biler bør ha resirkulerings dump), og den kobles inn etter intercooleren, og før innsuget... Så må du ha vakum til dumpen, som du tar fra feks innsuget... Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Du må også ha manuell girkasse for at det skal være noe vits Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Du må også ha manuell girkasse for at det skal være noe vits 8530062[/snapback] Og hvorfor det? En dumpventil ha da null og niks med girkassa å gjøre. Nei, den åpner seg ikke når du clutcher. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Hva skjer med en dumpventil når man trår lukker gasspjeldet og turboen fortsatt spinner da? Endret 3. mai 2007 av RCP-88 Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hva skjer med en dumpventil når man trår lukker gasspjeldet og turboen fortsatt spinner da? 8530400[/snapback] JO! det kan jeg forteller deg lufta spretter tilbake og skader turboen Lenke til kommentar
Camron Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Neida, du kjøper bare en lydboks med popoff-sample i, som trigges når du vil. Hehe. 8525293[/snapback] Tosk! Sånnt holder man kjeft om, det er bare tull å montere "elektrisk" dump, også koster det nesten like mye som en ny biltema turbo Wooh! It's hot in here! Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Du må også ha manuell girkasse for at det skal være noe vits 8530062[/snapback] Og hvorfor det? En dumpventil ha da null og niks med girkassa å gjøre. Nei, den åpner seg ikke når du clutcher. 8530376[/snapback] litt feil begge 2. Du er klar over at gass spjeldet på en automatgiret bil ikke lukker seg når den girer?, så dumpventilen vil kun aktiveres når du slipper gassen og så sant trykket er høyt nok til at dumpventilen åpner seg. Husk også at på ei manuel girkasse så slipper du gassen når du betjener clutchen for å gire. Så å ha dumpventil på en bil med automatkasse er forsåvidt nyttig men den blir ikke å være like ofte i brukt som på en bil med manuell girkasse. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Du må også ha manuell girkasse for at det skal være noe vits 8530062[/snapback] Og hvorfor det? En dumpventil ha da null og niks med girkassa å gjøre. Nei, den åpner seg ikke når du clutcher. 8530376[/snapback] litt feil begge 2. Du er klar over at gass spjeldet på en automatgiret bil ikke lukker seg når den girer?, så dumpventilen vil kun aktiveres når du slipper gassen og så sant trykket er høyt nok til at dumpventilen åpner seg. Husk også at på ei manuel girkasse så slipper du gassen når du betjener clutchen for å gire. Så å ha dumpventil på en bil med automatkasse er forsåvidt nyttig men den blir ikke å være like ofte i brukt som på en bil med manuell girkasse. 8531894[/snapback] Nettopp.. Trådstarter vil sannsynligvis ha "den kule lyden som kommer når man girer" Lenke til kommentar
indola1234 Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) På en transporter TDI helt ny har ikke fått den enda. Den er på 155HK tror jeg. Hvor skal jeg koble dumpventilen? Hvordan velger du riktig dumpventil? Endret 4. mai 2007 av indola1234 Lenke til kommentar
eab Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 dieselbilen din har ikke noe gasspjeld som det kan bli vakum bak og du har ikke noe vakum til å åpne en dumpventil. Lenke til kommentar
indola1234 Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Hvordan vet du om det er gasspjeld eller ikke?? Lenke til kommentar
eab Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Jeg bare vet det... Du må ha noe slikt for å få dumpventil på dieselbilen din. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Hva er fordelene med dumpventil på turbodieselbiler? Det er jo ikke no gasspjeld, så det blir heller ikke mottrykk (for turboen) når man slipper gassen (sånn som i en bensinbil). Lenke til kommentar
indola1234 Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Vet du om det er gasspjeld på en Mercedes c200 2005mod?? Eller har ingen TDIer gasspjeld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå