Filius_two Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Hei Jeg har en bærbar maskin og tenkte å installere nettverk. Jeg hadde først win98 installert og nettverkskortet heter 3com Etherlink III med 10 base-t og Coax. Det som skjedde er at jeg kunne pinge mitt kortet(pinge kortet til bærbar fra bærbar) men jeg fikk ikke til noe annet. Annet dvs: hadde begge maskinene i samme arbeidsgruppe IP-adressene stemte(192.168.0.1 og 2) Ingen av lysene på hverken det ene kortet eller det andre lyste. Nå kjører jeg win2000 og kan ikke engang pinge nettverkskortet mitt. Alt blir funnet i kontrol panel og sånt. Har jeg glemt noe? Kan noen forklare meg hva som er galt. Takker Fil Lenke til kommentar
muffe Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 1) Hvis du ikke burker hub/svitsj må du passe på at kabelen du bruker er en krysset kabel. 2) Pass på at du har aktivert TP-porten på combo-kortet. Du finner utils for å gjøre dette på 3Com sine sider. Lenke til kommentar
Filius_two Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 Hei Takker Jeg vet at jeg bruker en krysset kabel. Skal undersøke 3Com nærmere MVH Fil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå