djgudleif Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Jeg og søskenbarnet mitt lagde en låt i FL studio. Vi ble ganske fornøyde... Etter at han hadde dratt bestemte jeg meg for å gi ut låta. Det skal være litt metal-aktig, men siden det er lagd på PC så blir det liksom ikke like bra. Men uansett, her er den: http://www11.nrk.no/urort/user/?id=67088 Endret 14. mai 2007 av ikkespisgress Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hmm, ikke verst men kan vel ikke helt sette det under metall? Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Vel, den har jo noen riktige elementer. En rytmegitar og og en lead guitar. Men det blir litt for lite. Trommene er jo ikke akuratt metal... Nei, jeg tror heller ikke det kan kalles metal når jeg tenker meg om... Jeg driver å lager en ny låt nå. Kanskje den passer sjangeren bedre. Den nye låta er oppe, kommenter gjerne den også. Den heter Sitako. Endret 4. mai 2007 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Dette var vel strengt tatt ikke power metal eller noen som helst form for metal. Heller techno vil jeg si. Uansett skaper du en ganske bra stemning, til tross for veldig enkle akkordprogresjoner. Lead synthen blir litt gnålete, men jeg likte mellomspillet. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Takk for kommentaren! Jeg skifter sjanger nå... Jobber med en ny låt, som får en litt annen vri. Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Hørtes nesten litt Daft Punk ut =P Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Hadde vel vært en ide å kanskje bruke en ekte gitar? Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Ja, men jeg spiller så urytmisk til tider. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Greit! Skal prøve å lage en låt til kvelden, med ekte gitar! Jeg tror jeg gjenskaper denne låten. Endret 21. mai 2007 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Den begynner som litt av et støyende noisehouseprosjekt. Digimetal er sjangeren, kanskje? Må si jeg liker noen av vendingene til hovedinstrumentet som dominerer mest i størsteparten av låta. Mye av instrumentene i bakgrunnen flyter over i hverandre, men det er ikke negativt. Den "rotete" miksen faller i smak her, i alle fall. Ikke alltid nødvendig med ren musikk heller. Prøv å legg til noe mer doomaktig på neste låt, eller housifiser den mer, kanskje? Mer dominerende stortrommer hadde virkelig gjort seg, som man hører i f.eks "Galvanize" av The Chemical Brothers eller "Where's Your Head at?" av Basement Jaxx. Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Bruker du et program som er som ejay? Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Nope, bruker FL studio. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Selve rytmen er grei. Jeg er ikke noe god til å krtisere musikk, men jeg skal prøve. Melodien i seg selv er egentlig ganske bra,men det blir liksom litt mye rot når gitarene? begynner å spille. Føler de spiller altfor høyt forholdt til resten av instrumentene du har plassert inni. Sjelden at diskanten min blir brukt så kraftig. Viss du demper lyden litt ned mellom de forskjellige instrumentene slik at ikke bare et eller 2 instrumenter dominerer hele lydbilde. Dette gjelder spesielt gitaren, den er så høy at den overdøver mye av de andre instrumentene. Viss du forstår. Blir på en måte litt støyende pga 2 instrumenter dominerer hele lydbilde. Ellers så var det ganske tøft. Må bare minne på at eg er så trøtt at eg sliter med å skrive riktig, kan komme med en mer detaliert post senere viss det ønskes. Men låta var stilig, føler bare den må mastres litt eller hva det nå heter. Lykke til. PS: Prøv og få frem mellomtonene litt betre, slik at det ikke blir så ''skarpt. Få notene\instrumentene til å flyte litt mer sammen. Kan og anbefale NEXUS, det programmet har utrulig mye bedre lyder ebb det som følger med FL studio, spesielt når det gjelder gitarer og slik. Beklager evt skrivefeil, men er groggy i formen for å det mildt. Endret 24. juli 2007 av The_Free_Man Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå