Gå til innhold

ok bærbar med laang batteritid,hvilken?

Anbefalte innlegg

Hei!

Er på jakt etter en ok bærbar pc med lengst mulig batteritid. Prosessor kraft er ikke så viktig da den kun skal brukes til surfing/kontor bruk. Må ha innebygd trådløst nettverks kort og 1gb ram. Alle forslag velkommen :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjekket et par bærbare for litt over et halvt år siden, og så etter batteritid. De eneste jeg kunne finne med skikkelig batteritid, altså over 3 timer, helst 4-6, var Dell. Med Dell kan du også velge mellom flere batteristørrelser.

Innlegg nr. 1000! :w00t:

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Dell med 9 cellers batteri har god batteritid ja. Du kan jo vurdere 640m og, med 14-tommers skjerm. Velg konfigurasjonen i midten, så får du ei ok maskin til din bruk.

Hadde du hatt mer penger, så har Lenovo maskiner med batteri opp til åtte timer, mne da må du øke budsjettet drastisk.

Endret av zonko
Lenke til kommentar

Kikker litt på Dellen som er nevt,har noen spørsmål. Er det stor forskjell på Intel® Core™ Duo Processor T2250 og Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T5200 i strømforbruk? Og er det stor forskjell på Ultrasharp kontra vanlig tft?

Lenke til kommentar

Det Dell kaller ultrasharp er høyere oppløsning på akjermen, samtidig som du får med truelife, som er glossy skjerm. Forskjellen er høyst merkbar ja. Alltid godt med høy oppløsning på skjermen, men skal du bruke skjermen ute eller i miljø med mye lys mot skjermen, egner ikke glossy seg godt.

Lenke til kommentar

T5200 bruker nok mindre strøm da det er en nyere prossesor.

Ultrasharp er bare et belegg utenpå skjermen som gjør at skjermen blir blank, dette er veldig mye en smakssak, men sittter du i et rom med masse spotter eller ute så er ikke dette noe å bruke da det er veldig mye gjenskinn.

Lenke til kommentar

Vis du bestiller Dell'en så garanterer jeg at du ikke blir skuffet. Har selv den maskinen som jeg anbefaler. Er veldig fornøyd, eneste er at batteriet ble ødelagt, men det ble fikset ved en mail til dell også fikk jeg nytt batteri dagen etter.

Lenke til kommentar

Har kun hatt problemer med Dell og kan ikke anbefale merket. Fadern jobber i stort, internasjonalt konsert og IT-sjefen der har nå gått bort fra Dell og over til HP som hovedleverandør pga laber kvalitet på Dell.

Endret av svas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...