Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dårlig FPS til å være denne hardwaren?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Detter er nesten helt sikkert driver/oppsett feil. Prøv med bare et kort for å se om det hjelper. Husk at du har 4 veis SLI (2*2), kanskje det er der problemet ligger? Du kan evt sende en mail til nVidia og spørre om veiledning til et oppsett med 2* 7900gx2

Endret av eldavid
Lenke til kommentar
P4 skal i hovedkortet. Det er 4-vegs plugg. Du må ha 2 PCI-E strømkontakter(6-vegs) som fortrinnsvis skal gå fra hver sin rail på strømforsyningen.

Sjekk manualen. Nøye.

Edit: Suplerende opplysninger

8531807[/snapback]

Aha det forklarer en del :wallbash: Men finner ikke flere ledninger som kan passe. Må jeg kjøpe ny strømforsyning? Elr kan jeg kjøpe en sånn ledning?

Kan du gi meg en link til den ledningen jeg trenger? Fra mpx elr Komplett?

Btw: kan dette gjøre skade på kortet??

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

Normalt følger slike overganger med både strømforsyninger og skjermkort.

Overgang til PCI-E

Sjekk lokale datasjapper, hvis det ikke går og du har tid til å vente kan jeg sende deg en.

Ja, du kan vel skade kortet. Garanterer det ikke.. ;-) Men om du setter P4 på plass og bare kjører et GFX så tror jeg du får opp FPS'en din betydelig.

Edit: Lagt inn lenke

Endret av Necrodus
Lenke til kommentar
Normalt følger slike overganger med både strømforsyninger og skjermkort.

Overgang til PCI-E

Sjekk lokale datasjapper, hvis det ikke går og du har tid til å vente kan jeg sende deg en.

Ja, du kan vel skade kortet. Garanterer det ikke.. ;-) Men om du setter P4 på plass og bare kjører et GFX så tror jeg du får opp FPS'en din betydelig.

Edit: Lagt inn lenke

8532015[/snapback]

Den passer ikke, den har 6 hull. Ingangen til mitt altsa P4 og P3 har 4 hull. (kan hende jeg roter, men tror ikke den passer)

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

Sorry, den skjønte jeg ikke. Har P4 på hovedkortet har 4 hull? PCI-E på skjermkortene har 6 hull? og de to kablene som du har puttet inn har 4?

Eller mener du at inngangen på skjermkortet har fire hull? Da må jeg i tilfelle melde pass, for det har jeg ikke sett før.

Ser ellers at XPS 700 ikke støttet quad GPU pr Juli 2006.

XPS 710 støtter quad GPU, men den leveres med 1KW strømforsyning.

Lenke til kommentar
Sorry, den skjønte jeg ikke. Har P4 på hovedkortet har 4 hull? PCI-E på skjermkortene har 6 hull? og de to kablene som du har puttet inn har 4?

Eller mener du at inngangen på skjermkortet har fire hull? Da må jeg i tilfelle melde pass, for det har jeg ikke sett før.

Ser ellers at XPS 700 ikke støttet quad GPU pr Juli 2006.

XPS 710 støtter quad GPU, men den leveres med 1KW strømforsyning.

8532320[/snapback]

Ja, mente 4 pin til Skjermkortet, men det er feil. Bare jeg som roter skal åpne pcen i morra og se på det. Tror jeg kommer til å bestille den greia :thumbup:

Btw: Jeg kunne bestille med 2x G7950 GX2 med XPS 700, men da ville jeg sikkert fått mer W. Tror jeg bestiller ny strømforsyner i morra. God natt!

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

Hei, jeg har hatt ett slikt kort.

du ma ha 4 strømledninger fra strømforsyningen til skjermkortene, du har fått rett lenke ovenfor, men sjekk i manualen til strømforsyningen hvilke kontakter du kan bruke, og det betyr at så lenge du har 2 pci-e utganger på strømforsyningen skal det gå kjempeflott. 2 pci-e + 2 drev.

750 w holder, og 8000 i 3dmark er ikke bedre enn ett kort... 6000 er hardwarefeil.. synes dette var rart, dell burde kunne gjøre noe..

Endret av sollys
Lenke til kommentar
Lastet ned en ny driver til hovedkortet, men det hjalp ikke stort.

Byw: Hovedkortet er fra Nvidia å heter C19/MCP55.

Jeg ble satt over fram og tilbake fra Software til Hardware support. Vi ble enige om at kortene mine gikk på 1 av 4 kjerner på noen spill, som er det samme som G7950 GS. Jeg fant ikke ut hvordan jeg fikk det til å gå på alle kjernene, men tror det har noe med driveren å gjøre.

Hadde et lite spørsmål: når jeg koblet til det nye G7950 kortet fant jeg en liten ledning som hengte og slengte fra strømforsyningen. Jeg koblet det til kortet, men det var en annen farge på den andre ledningen som allerede var koblet til + at det sto P4 på den ene og P3 på den andre. Så jeg lurte på om jeg burde bytte plass på disse?

8531489[/snapback]

P4 skal i hovedkortet. Det er 4-vegs plugg. Du må ha 2 PCI-E strømkontakter(6-vegs) som fortrinnsvis skal gå fra hver sin rail på strømforsyningen.

Sjekk manualen. Nøye.

8531807[/snapback]

Hallo.. Er det noen hjemme?

P4 er bare NUMMERET på kontakten, ikke type kontakt.

Vanligvis er P3 og P4 6pins kontakter til skjermkort, det er det både på min OG din strømforsyning..Den P4 kontakten dere snakker om(4pin til CPU) heter P2, og den 20/24 pin ATX kontakten heter P1..

Har dere slurvet i timen gutter?

Angående lavfps problemet..

Finner hovedkortet skjermkortet i bios?

Får du høyere 3DMARK06 score med bare et skjermkort?(prøv!)

Funker ikke dette kan du prøve:

1:Formatere, og innstalere windos på nytt. Anbefaler og IKKE innstalere fra dell-cd'en, men kjøp/låne en xp/vista cd.

2: Ta og reinnstalere skjermkort og kabler til skjermkort

EDIT:

3: Siste mulighet ville vel vært og få tilsendt et nytt og bedre hk av dell(som støtter QuadSLI), eller kjøpe et selv.

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Sikkert nevnt mange ganger dog.

- FSX krever nesten ingenting av skjermkortet. (ivhertfall ikke med tanke på hvor ekstremt mye av CPUen den krever)

En 12-13FPS med 8800GTX og AMD 5200+ er noe man kan gjerne forvente.

(om AA er på eller ei, eller om du kjører i 2560x1600 eller 800x600 har ingenting å si)

- Rainbow six: vegas er ELENDIG optimalisert, og støtter bare en GPU. (altså kan du bare bruke 1 av de 4GPUene dine)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Lastet ned en ny driver til hovedkortet, men det hjalp ikke stort.

Byw: Hovedkortet er fra Nvidia å heter C19/MCP55.

Jeg ble satt over fram og tilbake fra Software til Hardware support. Vi ble enige om at kortene mine gikk på 1 av 4 kjerner på noen spill, som er det samme som G7950 GS. Jeg fant ikke ut hvordan jeg fikk det til å gå på alle kjernene, men tror det har noe med driveren å gjøre.

Hadde et lite spørsmål: når jeg koblet til det nye G7950 kortet fant jeg en liten ledning som hengte og slengte fra strømforsyningen. Jeg koblet det til kortet, men det var en annen farge på den andre ledningen som allerede var koblet til + at det sto P4 på den ene og P3 på den andre. Så jeg lurte på om jeg burde bytte plass på disse?

8531489[/snapback]

Sjekk manualen. Nøye.

8531807[/snapback]

Hallo.. Er det noen hjemme?

P4 er bare NUMMERET på kontakten, ikke type kontakt.

Vanligvis er P3 og P4 6pins kontakter til skjermkort, det er det både på min OG din strømforsyning..Den P4 kontakten dere snakker om(4pin til CPU) heter P2, og den 20/24 pin ATX kontakten heter P1..

Har dere slurvet i timen gutter?

Angående lavfps problemet..

Finner hovedkortet skjermkortet i bios?

Får du høyere 3DMARK06 score med bare et skjermkort?(prøv!)

Funker ikke dette kan du prøve:

1:Formatere, og innstalere windos på nytt. Anbefaler og IKKE innstalere fra dell-cd'en, men kjøp/låne en xp/vista cd.

2: Ta og reinnstalere skjermkort og kabler til skjermkort

EDIT:

3: Siste mulighet ville vel vært og få tilsendt et nytt og bedre hk av dell(som støtter QuadSLI), eller kjøpe et selv.

8536378[/snapback]

Aha, det sier litt om hvor mye peiling jeg har :no: Ja har sett i BIOS. Den finner begge korta.

Problemet er sikkert det andrull sier: Rainbow six: vegas er ELENDIG optimalisert, og støtter bare en GPU. (altså kan du bare bruke 1 av de 4GPUene dine).

Btw: hva er Vertical sync, og hvordan slår jeg det av?

Lenke til kommentar

Må nesten le litt her, for så mye avanserte greier på ett så lett svar skal man lete lenge etter :p

- Spiderman 3

- Raivbow Six Vegas

Begge disse spillene er porta fra konsoll, R6:V er dårlig porta fra konsoll om jeg må få si det selv, og Spiderman 3 er enda værre.

Derfor får du dårlig ytelse, og Spiderman støtter forresten ikke noen form for sli ;) Så du får bare utnyttet ene kjernen din på GPU'en din ;)

Lenke til kommentar
Må nesten le litt her, for så mye avanserte greier på ett så lett svar skal man lete lenge etter :p

- Spiderman 3

- Raivbow Six Vegas

Begge disse spillene er porta fra konsoll, R6:V er dårlig porta fra konsoll om jeg må få si det selv, og Spiderman 3 er enda værre.

Derfor får du dårlig ytelse, og Spiderman støtter forresten ikke noen form for sli ;) Så du får bare utnyttet ene kjernen din på GPU'en din ;)

8539745[/snapback]

Hehe, sant. (kan sikkert stenge denne tråden) jeg kommer ikke til å henge her mer såfall.

Lenke til kommentar

- Spiderman 3

- Raivbow Six Vegas

8539745[/snapback]

Hehe, sant. (kan sikkert stenge denne tråden) jeg kommer ikke til å henge her mer såfall.

8539773[/snapback]

Du har uansett et problem med hardwaren din! :hmm:

Hvordan er ytelsen i andre spill da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...