Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dårlig FPS til å være denne hardwaren?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har akkurat kjøpt meg en spille pc. (tror jeg)

Specs: 2x G7950 GX2 SLI (2GB), Core 2 E6600 2,4 Ghz, 2GB ram.

Så problemet er: jeg får ca 20 FPS på følgene spill med 1024 sånne oppløsningsgreier og medium/high grafikk.

- Spiderman 3

- Raimbow Six Vegas

- Noen ganger på FSX, men ikke etter jeg fikk quad SLI elr hva det er...

På 3D Mark 06: 6000-8000 Marks selv med nesten ingen programmer som kjører og den nyeste driveren, men vet ikke om 3D Mark støtter SLI.

Vurderer å kjøpe 8800 GTX, har hørt at det er litt bedre?

Har hørt følgende: Raimbow six/Spiderman 3 er tatt fra en Konsoll, som gjør det vanskelig for pc. Også at jeg ikke trenger SLI med 1024 greier...

Er det noe jeg trenger å oppgradere for at det skal bli en spille pc?

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var da merkelig, jeg får jo over 20 fps på rainbow six med laptopen min! Og den har et x1300 ati kort.

Tror det må være noe tull med driverne dine.

Last ned nye her: www.nvidia.com

8524071[/snapback]

Lasta ned for 2 timer sia..

Lenke til kommentar

Som sagt, sjekk temperaturen på ting i kabinettet ditt.

Det gjør du ved å gå inn i BIOS.

Og det gjøres ved å hammre løs på "DEL" knappen som regel, eller F8-F10-F12 , en av de som regel. Inni bios må du rote deg fram til "Hardware Montior"

Og så kan du skrive her hva slags temperaturer du har

Lenke til kommentar
Hei

Så problemet er: jeg får ca 20 FPS på følgene spill med 1024 sånne oppløsningsgreier og medium/high grafikk.

- Spiderman 3

- Raimbow Six Vegas

På 3D Mark 06: 6000-8000 Marks selv med nesten ingen programmer som kjører og den nyeste driveren, men vet ikke om 3D Mark støtter SLI.

Har hørt følgende: Raimbow six/Spiderman 3 er tatt fra en Konsoll, som gjør det vanskelig for pc. Også at jeg ikke trenger SLI med 1024 greier...

8523597[/snapback]

Høres veldig galt ut. Du skal ha meget bra ytelse med det systemet... hvilke hovedkort har du??

Lenke til kommentar
Hei

- Spiderman 3

- Raimbow Six Vegas

8523597[/snapback]

Høres veldig galt ut. Du skal ha meget bra ytelse med det systemet... hvilke hovedkort har du??

8527143[/snapback]

Dell hovedkort. har garanti kanskje jeg burde ringe dem??

Lenke til kommentar

Det er noe helt galt.

Er maskinen ny eller brukt? Hva slags strømforsyning og minne er det i den?

Med den grafikkløsningen og den prosessoren skulle du kunne spille alt med max eyecandy i den oppløsningen. Og i ganske mye høyere også.

Sjekk evt 3Dmark hva andre får med tilsvarende løsning.

Lenke til kommentar
Det er noe helt galt.

Er maskinen ny eller brukt? Hva slags strømforsyning og minne er det i den?

Med den grafikkløsningen og den prosessoren skulle du kunne spille alt med max eyecandy i den oppløsningen. Og i ganske mye høyere også.

Sjekk evt 3Dmark hva andre får med tilsvarende løsning.

8527976[/snapback]

Den er ny kjøpte den fra Dell. De folka på Dell support viste ikke hva FPS var, elr de kjønte ikke at 20 var lite. Fikk ikke store hjelpen. Jeg gikk igjennom en test trykka tab+F12. Fant ingen feil.

750 strømforsyning, 2048 minne. jeg ligger lavere i forhold til de andre i 3D mark 06, men 3D Mark nevner ikke at jeg har SLI de sammenligner 2 G7950 med 1 G7950.. Gjennomsnitett er 7000 marks med 1 G7950.

Skal være grenser på hvor dårlig denne maskinen skulle være, tror jeg bytter det ut med G8800 GTX

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

Det er garantert ikke komponentene som er for svake.

Enig i at du burde ha rundt 8500+ i 3DMark06. Dersom alt av (kabler, spes strøm til GFX og SLI Bridge) sitter som det skal må du prøve å feilsøke komponent etter komponent.

Vil tro at om noe er galt så har det med strømtilførsel å gjøre.

Lenke til kommentar
Det er garantert ikke komponentene som er for svake.

Enig i at du burde ha rundt 8500+ i 3DMark06. Dersom alt av (kabler, spes strøm til GFX og SLI Bridge) sitter som det skal må du prøve å feilsøke komponent etter komponent.

Vil tro at om noe er galt så har det med strømtilførsel å gjøre.

8529577[/snapback]

Ja, jeg har SLI bridge. Er 750w nokk?

Spiderman 3 burde ikke kreve serlig mye! Vinduene til bygningene ligger jo inne i andre bygninger. Ser halvparten av vinduene på noen plasser! Men fysikken er heeelt syyyk!! Minner meg litt om Havoc =D

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

Dette hørtes meget rart ut! den pcen din burde jo dra absolutt alt av spill på max med grei fps!

Det er også litt rart at de som du snakket med hos dell ikke vet hva FPS er? :p

De burde kanskje ha egene folk som tok seg av gaming pcene, og support på disse!? :whistle:

Synes ikke du skal gå ut å kjøpe deg et 8800gtx kort ivertfall, det blir for dumt.

et enkelt 8800gtx yter heller ikke så mye bedre enn 2 stk 7950gx2 i sli, ivertfall ikke i den oppløsningen du bruker (1280*1024)

Jeg tror jeg ville undersøkt litt mer, eventuelt ringe til dell engang til, og be om å få snakke med noen som har peiling på xps maskinene, og som vet litt om spill :thumbup:

Lenke til kommentar

Posta det samme forumet på Nvidia SLI. Moderatoren sa:

3dmark06 seems about right, FSX seems about right ((VERY VERY CPU limited app)) Not familiar with the other apps to have an opinion on them yet. The 8800GTX is better than a 7950GX2. But its not gonna help in CPU limited scenerios.

Da er det sikkert riktig, men det var litt rart..

Lenke til kommentar

3dmark06 seems about right, FSX seems about right ((VERY VERY CPU limited app)) Not familiar with the other apps to have an opinion on them yet. The 8800GTX is better than a 7950GX2. But its not gonna help in CPU limited scenerios.

8530126[/snapback]

Nei! jeg synes ikke det høres riktig ut i det hele tatt! 20fps i et så enkelt spill som spiderman 3 med den pcen din?? Det burde ikke være mulig!

prøvde selv spiderman spillet, 1280*1024 og det meste på high, 50-70fps!

og jeg har et 7800gtx, 2gb ram og e6300!

Lenke til kommentar

8530126[/snapback]

Nei! jeg synes ikke det høres riktig ut i det hele tatt! 20fps i et så enkelt spill som spiderman 3 med den pcen din?? Det burde ikke være mulig!

prøvde selv spiderman spillet, 1280*1024 og det meste på high, 50-70fps!

og jeg har et 7800gtx, 2gb ram og e6300!

8530163[/snapback]

Hmm, da er det nokk noe med strømforsyningen. Jeg skal se nermere på det så poster jeg når jeg har løst problemet :thumbup:

Lenke til kommentar

Lastet ned en ny driver til hovedkortet, men det hjalp ikke stort.

Byw: Hovedkortet er fra Nvidia å heter C19/MCP55.

Jeg ble satt over fram og tilbake fra Software til Hardware support. Vi ble enige om at kortene mine gikk på 1 av 4 kjerner på noen spill, som er det samme som G7950 GS. Jeg fant ikke ut hvordan jeg fikk det til å gå på alle kjernene, men tror det har noe med driveren å gjøre.

Hadde et lite spørsmål: når jeg koblet til det nye G7950 kortet fant jeg en liten ledning som hengte og slengte fra strømforsyningen. Jeg koblet det til kortet, men det var en annen farge på den andre ledningen som allerede var koblet til + at det sto P4 på den ene og P3 på den andre. Så jeg lurte på om jeg burde bytte plass på disse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...