Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Senkesett til golf 2 1.6

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hvilke sider som er best og billigst på gode senkesett. Jeg har ikke så mye peiling på priser og slikt, og vil derfor kanskje ha litt hjelp til dette.

Vet dere om noen gode sider/butikker som ikke tar så mye for senkesett?

Har en kompis som vil selge meg sitt senkesett (ubrukt) justerbart osv til 4000.

Synes dette blir litt mye jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye, det kommer an på hva du får med. Du får sikkert et sett med senkefjærer alene for 1500kr, men om du søker litt på forumet finner du ut at senkefjærer uten skikkelige dempere kan gi dårligere kjøreegenskaper. I tillegg slår du MYE lettere nedpå over fartsdumper. Den billigste fornuftige løsningen må vel være et sett 40mm fjærer og et sett gule justerbare Koni dempere. Med demperne justert ganske harde blir bilen helt ok behagelig å kjøre, veigrepet blir betraktelig bedre og du slår ikke så lett nedpå. Er det skikkelige dempere med, er ikke prisen så ille.

I 1998-1999 betalte jeg 1200kr for et sett Sparco 40mm fjærer og 1300kr pr stk for demperne foran og 950kr pr stk for demperne bak (med rabatt). Ved å justere demperne fra det mykeste til der jeg syntes de føltes best kunne fruen kjøre 10km/t raskere over fartsdumper uten å slå nedpå.

Lenke til kommentar

hmm.. på dette senkesettet jeg snakker om som jeg kan få kjøpt for 4000 så er der med dempere og fjærer. fullt sett liksom. vurderer og kanskje kjøpe det, men er ikke sikker ennå.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefalle deg å kjøpe ifra ebay.de eller ebay.co.uk, men registrer deg på ebay.co.uk først da det står på engelsk der og er enklere å forstå. (medmindre du kan tysk da:)) Jeg skal bestille ett justerbart senkesett derifra snart til min golf 1. Det kom på ca 2700,- inkludert frakt. Nå vet jeg ikke så mye om kvaliteten på disse men jeg har hørt med noen på VW-Audi forumet. Og var hvertfall noen der som var fornøyd med de litt billige senkesettene man finner på ebay. (Husk også at det er mulig at du må betale moms på pakken når den kommer til Norge).

Det billigste justerbare senesettet jeg kommer på i farten ifra Norge er det www.eyecandyracing.no som har til 5000,-

Endret av Jonny Bruvik
Lenke til kommentar

Du bør være litt forsiktig med det justerbare settet da. Om det er samme settet som en kjenning kjøpte er det ikke TÜV-godkjent, altså risikerer du mangellapp/avskiltning. Ellers syntes jeg de fjærene hadde litt kort arbeidsområde, så bilen ble ganske stumpete å kjøre sånn til daglig.

Lenke til kommentar
Det må jo være TUV godkjent. Hvordan kan man sjekke dette via ebay da ? Må jo være litt kritisk om man skal kjøpe senkesett derfra:)

8533898[/snapback]

For det første så ser du på "feedback scoren" til selgeren. Bortenfor brukernavnet til selgeren står det som oftest ett tall, og deretter ett prosent tall. Disse tallene viser hvor mange som har lagt igjen en kommentar om hvordan det er å kjøpe ifra selgeren. Prosent tallet viser hvor mange av disse tilbakemeldingene som er positive. Personlig kjøper jeg ikke fra personer som har minimum enn 97-98% positiv "feedback". Om denne scoren er høy så regner jeg med at det er en seriøs selger. For å finne ut om det følger med TUV papir, så er det bare å sende spørsmål til selgeren. Men selfølgelig er den en sjanse å bli lurt på ebay, men om "feedback score" er bra, så ordner det seg til vanlig:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...