Dewil Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hei hei, håper dere kan hjelpe meg med å finne standard fargekode ved terminering av cat.7 kabel. Jeg kan selvsagt bare ta for meg parene og koble det likt i hver ende men det er ikke ønskelig.. fargene på kabelen er heller ikke lik cat5. fargene på parene: par1: rød og sort par2: orange og grå par3: grønn og gul par4: brun og blå håper på positivt svar ja.. på forhånd takk... Lenke til kommentar
emandero Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Par1: Grå / Orange - pinne: 5/4 i rj45plugg ( hvitblå / blå ) Par2: Rød/svart - pinne: 1/2 i rj45 plugg ( hvitorange / orange ) Par3: Gul/grønn - pinne 3/6 i rj45plugg ( hvitgrønn / grønn ) Par4: Blå/brun - pinne 7/8 i rj45plugg ( hvitbrun / brun ) Lexcom Home, kabel sant? Utifra datablad er ialefall fargekoden listet opp i den rekkefølgen. Og siden de da føler samme fargekode/norm som c5/6 så regner jeg med det skal være slik i en rj45 plugg. ( EIA/TIA 568 a/b ) Cat7 er ikke standarlisert enda...(men er ibruk ja... f.eks på Lexcom Home løsning for da, data/tele/TV). Og produsenter som nexans/draka/ncs fører vanlig fargekoden kjennt fra c5/6, og ikke den over. (korekt meg om jeg tar feil på noe) - Om dette er helt riktig, skal jeg ikke si 100% Endret 2. mai 2007 av emandero Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Smooth... takk for svar.. første kabelen som er godkjent for 10 Gb/s og 600MHz Lexcom home kabel ja.. slet med å finne fargene på google selv siden denne kabelen ikke er standarisert som nevnes her.. har allerede begynt å kable noen anlegg med denne kabelen i stedet for coax, cat5, telefon og Bang & Olufsen sin Master Link. Lenke til kommentar
nikey Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hvor mye koster denne kabelen per meter? er akkurat blitt ferdig med å gipse igjen veggene mine, satt opp 16 punkter i huset for doble uttak, like greit å kjøpe "cat7" når eg det første skal trekke kablene. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 jeg ville nå gått for cat7. den er identisk med cat 5 (likt antall par) er ikke mye dyrere enn cat5 mener jeg.. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Eg ville heller trekt 2x cat5/6 for tele/data og ein F6 for tv. Eg har sjølv montert lexcom home anlegg, og beklager å seie det, det er noko stort møkk. Cat.7 kabelen er dyr, og noko herk å jobbe med, og komponentane er horribelt overprisa. (har forresten lexcom lansert ein gb switch enda?) Mit tips til rørsetting er 2 x 20mm rør til ein dobbel veggboks. Da kan man trekke 2x cat5/6 + 1 F6 og eventuelt 1 G2-G6 fiber i tilleg. Det burde holde for dei fleste... Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Eg ville heller trekt 2x cat5/6 for tele/data og ein F6 for tv. Eg har sjølv montert lexcom home anlegg, og beklager å seie det, det er noko stort møkk. Cat.7 kabelen er dyr, og noko herk å jobbe med, og komponentane er horribelt overprisa. (har forresten lexcom lansert ein gb switch enda?) Mit tips til rørsetting er 2 x 20mm rør til ein dobbel veggboks. Da kan man trekke 2x cat5/6 + 1 F6 og eventuelt 1 G2-G6 fiber i tilleg. Det burde holde for dei fleste... 8538169[/snapback] mulig det er noe i det du sier her ja... har ikke kommet stort inn i systemet enda men prøvde meg på å terminere en kabel med en standard RJ45 skjermet plugg og det passet dårlig.. blir sikkert ikke bedre. denne kabelen er stiv og ikke mye kul å trekke i rør. komponent prisene er stive ja. uten tvil. Men de er nye på markedet og med dette systemet og for å ikke tape på det må prisene bli høye. usikker på om de har kommet med Gb switch. fikk en produkt katalog her om dagen, skal sjekke det opp.. husker ikke om det var Gb eller ikke.. Coax her fremdeles best til å overføre analoge tv signaler. TP kabler blir nok ikke like gode som coax er. den er nesten perfekt. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Lexcom home er absolutt ikkje nye på markedet. Det første anlegget eg satte opp var vel for 6 år sida no... (rundtom 6 år siden iallefall, ikkje så lett å hugse tilbake) For eit par år siden så solgte dei 10mb hub for rundtom 1500kr, samtidig kunne du få ein 100mb switch til 4-500 kr frå andre produsenter... Endret 6. mai 2007 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå