Zombane Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 jeg tok komponentsettet jeg hadde i hattehylla og flyttet det frem, men uten diskant og delefilter , pga av delefilteret var ødelagt..... problemet er at dem spiller like dårlig som dem som var der fra før. Og det var et par gamle høytalere fra phillips på 50 watt......mens mine nye er på 300 watt. jeg har ikke noe forsterker til dem og headuniten er bare på 4 x 45 watt....så litt rart at jeg ikke kan ta på fult stereoen når høytalerene bake spiller fint...men dem er på 1000 watt Hviss det var noen som forstod dette pls svar Lenke til kommentar
s13 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Glem watt, spiller nærmest ingen rolle her. En av grunnene til at de låter dårlig, er at det elementet har et begrenset frekvensområde oppover. Nå som du har fjernet delefilteret, vil det prøve å spille frekvenser det ikke er designet for. Like greit å ivestere i et nytt frontsett, finn et med litt høy følsomhet ettersom du har begrenset med effekt. Lenke til kommentar
Zombane Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 kan dem fungere fint hviss jeg får tak i ett nytt delefilter og kopler til diskantene? Takk for svar btw =) Lenke til kommentar
s13 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Bare du finner et med noenlunde lik delefrekvens (noe de fleste har). Lenke til kommentar
s13 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 http://www.mamut.com/dynabel/subdet371.htm Disse ville sikkert fungert ok. Du vet vel ikke merke/betegnelse på komponentsettet ditt? Lenke til kommentar
Zombane Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 http://www.mamut.com/dynabel/subdet371.htm Disse ville sikkert fungert ok. Du vet vel ikke merke/betegnelse på komponentsettet ditt? 8523479[/snapback] nei desverre ...det er av den røde modellen finner den ikke på internett , heller sikkert litt for gammel modell... men sånn som det delefilteret du viste meg burde funke ? har kvalitet noe å si på delefilter? Lenke til kommentar
smalltowngangster Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 står jo ikke hvor lavt den deler til mellomtonen da. men regner med at det skal fungere. evt kan du jo ringe eller sende mail til eltek å spørre! de har peil der inne, og er alltid begjelpelige.. kvalitet har alltid noe å si. så enkelt å greit er det. men du trenger ikke dra overkill heller, ved å bruke 500spenn på filter til ett komp sett som i utgangspunktet kostet deg en tusenlapp... Lenke til kommentar
Zombane Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 står jo ikke hvor lavt den deler til mellomtonen da. men regner med at det skal fungere. evt kan du jo ringe eller sende mail til eltek å spørre! de har peil der inne, og er alltid begjelpelige.. kvalitet har alltid noe å si. så enkelt å greit er det. men du trenger ikke dra overkill heller, ved å bruke 500spenn på filter til ett komp sett som i utgangspunktet kostet deg en tusenlapp... 8523910[/snapback] ok takk for all hjelp ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå