Gå til innhold

*LØST*Trenger hjelp! Er HELT grønn!

Anbefalte innlegg

Hei! Akkurat installert ubuntu Linux for første gang. Tenkte jeg skulle prøve noe annet enn windass. Men! Ehh... Jeg skriver inn brukernavn og passord, men kommer jo ikke inn til noe desktop! Hvordan gjør man det? Regner nesten med at det bare er noe man må skrive? Eller er jeg helt på vidda?

Endret av ohmrecs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke helt utenkelig at du har installert Ubuntu Server Edition, som da kommer uten et grafisk brukergrensesnitt. Dette betyr at du må installere et grafisk brukergrensesnitt, og da antar jeg at du vil installere Gnome. Dette finner du lett ut av, ved hjelp av et enkelt googlesøk.

Lenke til kommentar
Det er ikke helt utenkelig at du har installert Ubuntu Server Edition, som da kommer uten et grafisk brukergrensesnitt. Dette betyr at du må installere et grafisk brukergrensesnitt, og da antar jeg at du vil installere Gnome. Dette finner du lett ut av, ved hjelp av et enkelt googlesøk.

8523177[/snapback]

Hehe, du har nok rett;)

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar

Typisk.. Legger in desktop-versjonen, og når jeg kommer inn i "prøvebildet", der man kan klikke på examples og Install, så henger hele dritten, ihvertfall mus og keyboard seg. Vel, det får så være. Nå drar jeg til syden en uke!

Lenke til kommentar
Typisk.. Legger in desktop-versjonen, og når jeg kommer inn i "prøvebildet", der man kan klikke på examples og Install, så henger hele dritten, ihvertfall mus og keyboard seg. Vel, det får så være. Nå drar jeg til syden en uke!

8523679[/snapback]

Hva slags maskinvare specs har du da? Hvis du har lite minne (under 256 mb) vil du måtte bruke alternate cden, som kjører en tradisjonell installasjon (finnes på samme siden som du fant desktop og server versjonen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...