blondy Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Hei prøver meg igjen på forum. Er det noen som har peiling på hvordan benytte seg gratis av mobil ip telefon over trådløse nettverk. Har hørt om fring og skype Hvordan fungerer det. Er det noen sm har oppsett hvordan en kommer i gang med fring. Har selv abonement hos phonzo. Min telefon er e n80 ie. Endret 2. mai 2007 av blondy Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hei prøver meg igjen på forum. Er det noen som har peiling på hvordan benytte seg gratis av mobil ip telefon over trådløse nettverk. Har hørt om fring og skype Hvordan fungerer det. Er det noen sm har oppsett hvordan en kommer i gang med fring. Har selv abonement hos phonzo. Min telefon er e n80 ie. 8522947[/snapback] Hei. Fungerer dette nå? Tidligere var det jo et problem med mobiler, da de tydligvis kommuniserer over en (aner ikke hvilken) annen protokoll enn hva laptopper gjør. eh... vet du hva jeg snakker om? Lenke til kommentar
AeroX Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hei prøver meg igjen på forum. Er det noen som har peiling på hvordan benytte seg gratis av mobil ip telefon over trådløse nettverk. Har hørt om fring og skype Hvordan fungerer det. Er det noen sm har oppsett hvordan en kommer i gang med fring. Har selv abonement hos phonzo. Min telefon er e n80 ie. 8522947[/snapback] Det skal fungere med hvilken som helst operatør som bruker SIP protokollen. Er ikke alle operatører som deler ut protokoll informasjonen men det finnes noen som b.la IP24 mener jeg å huske. Ser også at Phonzo gir ut informasjonen slik at du vil kunne bruke ditt abbonement på telefonen og ringe over WiFi med N80'en din. Sjekk ut FAQ punkt 12 og 13. Hei. Fungerer dette nå? Tidligere var det jo et problem med mobiler, da de tydligvis kommuniserer over en (aner ikke hvilken) annen protokoll enn hva laptopper gjør. eh... vet du hva jeg snakker om? 8525307[/snapback] Tenker du på UMA ? Er ikke mange telefoner som bruker UMA enda. Nokia N80 IE, E50 osv bruker SIP protkollen som er nokså standard innen IP-Telefoni. Lenke til kommentar
trondage Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hei prøver meg igjen på forum. Er det noen som har peiling på hvordan benytte seg gratis av mobil ip telefon over trådløse nettverk. Har hørt om fring og skype Hvordan fungerer det. Er det noen sm har oppsett hvordan en kommer i gang med fring. Har selv abonement hos phonzo. Min telefon er e n80 ie. 8522947[/snapback] IP-telefon via mobilen fungerer som bare det, i allefall på N95. Det finnes mange løsninger, selv benytter jeg voipdiscount.com som gir meg gratis ringing til fastnr. Prøvde Vyke, men der synes jeg forsinkelsen ble for stor, plagsomt. Lenke til kommentar
khatranac Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Hei prøver meg igjen på forum. Er det noen som har peiling på hvordan benytte seg gratis av mobil ip telefon over trådløse nettverk. Har hørt om fring og skype Hvordan fungerer det. Er det noen sm har oppsett hvordan en kommer i gang med fring. Har selv abonement hos phonzo. Min telefon er e n80 ie. 8522947[/snapback] IP-telefon via mobilen fungerer som bare det, i allefall på N95. Det finnes mange løsninger, selv benytter jeg voipdiscount.com som gir meg gratis ringing til fastnr. Prøvde Vyke, men der synes jeg forsinkelsen ble for stor, plagsomt. 8525740[/snapback] ------------------------------------------------------------------------------------------------ Kan du forklare litt mer om hvordan vi kan bruke voiddiscount på N95? Lenke til kommentar
trondage Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg limer inn det jeg skrev under N95-tråden: Her er det som må settes opp på telefonen for at voipdiscount skal virke. Jeg refererer på engelsk, da jeg har mobilen på engelsk og orker ikke prøve å finne på norske ord, om dere skjønner.. hehe Jeg benytter www.voipdiscount.com, som gir deg gratis telefoni til fastnr. i store deler av verden. De starter med 15dager gratis tror jeg, så må du sette inn 10euro. Med disse euroene får du 120dager med gratis ringing, samt at du kan benytte kreditten til å ringe mobil, evt. sende sms fra sidene deres. For å få konto, må du installere programmet og opprette konto via det. Dessverre kan det ikke gjøres via websiden. Tools -> Settings -> Connection -> SIP settings Options -> New SIP profile -> Use default profile Profile name: VOIP Service profiler: IETF Default access point: velg ditt WLAN Public user name: sip:[email protected] Use compression: No Registration: When needed Use security: No Proxy server: Proxy server address: sip.voipdiscount.com User name: brukernavn Password: passord Allow loose routing: Yes Transport type: UDP Port: 5060 Registrar server: Registrar server address: sip.voipdiscount.com Realm: sip.voipdiscount.com User name: brukernavn Password: passord Transport type: UDP Port: 5060 Tools -> Settings -> Connection -> Internet tel. Option -> New profile Select SIP URI: velg din sip-profil som kommer opp. Når dere skal bruke SIP når dere er ute å farter, så benytt Tools - Internet tel. Den setter opp telefonen, slik at det er bare å ringe.. Når dere skal ringe til noen, så er det viktig å benytte 0047 eller +47 foran nr. Håper dette hjelper litt.... Resten må dere nesten prøve å finne ut selv.. ;-) Lenke til kommentar
arr1000 Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Bruker også Voipdiscount og det fungerer utmerket. Knall god lyd kvalitet. Benyttet beskrivelsen til trondage, den var til stor hjelp. Fungerte med første forsøk. Supert Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Noen som vet om dette funker med VoipStunt også, på WM? Hadde vært fint å få kunne ringt gratis til fasttelefoner med mobilen, når man befant seg innenfor en trådløs sone Endret 11. mai 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Oddsen75 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Hei. Takk for hjelpen, men jeg har et problem. Jeg får hele tiden feilmelding når jeg går inn på internettelefon: Unable to connect to the connection network. Det virker som den ikke godtar det trådløse nettverket jeg har, selv om jeg ikke har noen problem med å surfe på nettet med den med samme telefon ( Nokia N95) I tillegg når jeg går inn og sjekker konfig. er den forandret fra: sip:[email protected] til: sip:sip:[email protected] (Dobbelt sip:) Mulig jeg må ha ting inn med t-skje, men takker for alle svar jeg kan få på denne problemløsningen. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Hei! Sitter med Phonzo og Nokia N95. Jeg har fått til innkommende anrop, men når jeg prøver å ringe ut via "internettanrop" så får jeg meldingen "tilkoblingsfeil". Jeg har forsøkt med både 0047 og +47 foran. Noen som har råd? -snubbel Lenke til kommentar
Peavey Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Bruker voipdiscount, men sliter med og koble til noen trådløse nettverk. Får opp denne feilmeldingen: Kan ikke koble til tilkobl. nettverket Kan bruke WLAN til andre ting på det nettverket uten problemer. Får til å koble til voipdiscount via andre nettverk uten problemer. Tips mottas med takk Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Bruker voipdiscount, men sliter med og koble til noen trådløse nettverk.Får opp denne feilmeldingen: Kan ikke koble til tilkobl. nettverket Skjer samme her hvis jeg bruker statisk IP i det trådløse nettet. Skifter jeg til DHCP funker det. Men jeg vil bruke statisk, og da er en quick fix å åpne f.eks web-leseren (eller hvilket som helst program som kobler seg til internett), og koble til WLAN-et. Så er det bare å la være å lukke programmet (hold inne meny-knappen og velg ventemodu), og deretter åpne internett-telefon, så funker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå