imfrommanndame Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hei! Tittelen er veldig misvisende, men komisk, så la den stå, moderator: ) Det jeg trenger er et program som kan vise et rom med vegger, vinduer, møbler etc. Tips? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Har nok desverre ingen tips, men vil gjerne ha den i mine innlegg da jeg ser etter noe det samme. Lenke til kommentar
-Johanne Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Ikea har noe greier for kjøkken på nett ihvertfall Har ikke prøvd det. http://www.ikea.com/ms/no_NO/complete_kitc...tool/index.html Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) www.ikea.no dama lastet ned et slikt program derfra en gang, og det så ganske simpelt ut, men det funket vel... edit: *beaten at the line* Endret 2. mai 2007 av jalejale Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Genialt og enkelt program med demo her Litt amerikanisert i detaljene, men svært enkelt og greit å bruk! Billig er det også! Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Er et alternativ å lage selv? Isåfall så vil jeg anbefale sketchup. Brukt til et prosjekt på skolen forrige uke: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Er et alternativ å lage selv? Isåfall så vil jeg anbefale sketchup. Brukt til et prosjekt på skolen forrige uke: 8523103[/snapback] Også utrolig bra og kan brukes til mye mer enn bare hus/rom. Gratis Google versjon kan lastes ned her: http://sketchup.google.com/download.html Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Aah, der kom masse gode alternativer Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg tenkte meg at SketchUp ville komme, ja. Men jeg kan ikke med det. Må lese tutorials, da! Jeg letet egentlig etter et program "dedikert" til innredning, men SketchUp får duge: ) Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Floorplan 3D er mye enklere til dette da! Tegn gulvplan i 2D, sett inn møbler, lys/lamper etc. og spaser gjennom rommet/huset og endre til du er fornøyd.... Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Takker! Skal prøve Floorplan først, og hvis jeg ikke blir fornøyd, blir det SketchUp. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hva med The Sims? 8528008[/snapback] :!: Henger meg på Sketchup. Veldig enkelt om du bare kjører gjennom det geniale tutorital-et som følger med programmet (ligger under hjelp, tror jeg). Møbler kan du tegne selv eller laste ned fra nettet Goscinny Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Fant forresten et artig onlineverktøy her ! Litt kronglete før man lærer seg alle knappene men det blir ganske bra med litt øvelse Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Fant forresten et artig onlineverktøy her ! Litt kronglete før man lærer seg alle knappene men det blir ganske bra med litt øvelse 8668325[/snapback] Haha... Detta var herlig... Der gikk en time av min fritid i hvertfall. Og naboen ble sur fordi jeg brukte tiden min på det i stedenfor å hjelpe han med å rydde boden. Att det går ann... I denne lille leiligheten bor da jeg... Jeg har selvfølgelig kjøkken, soverom, bad og bod også... Men det får jeg ta en annen gang. Så det trengtes litt forklaringer her... De sorte "boksene" er høyttalere. TV'en står egentlig på en stereobenk med en hylle, og på den står forsterkeren. Den blå "boksen" på det ene bordet er et 70liters akvarium. Den hvite/grå "boksen" ved siden av pc-skjermen er en printer. Det er betyderlig mer rotete her, men overraskende bra det nett-leketøyet der. Det gikk dog grusomt tregt. Slik ser det egentlig ut: Endret 22. mai 2007 av jalejale Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Ikke dårlig det der på en time Så vidt jeg forstår er denne siden starten på et nettsted hvor leverandører av ulike møbler og utstyr samt tapeter, maling, gulv etc. som trengs til oppussing/innredning kan legge inn modeller av egne produkter slik at brukerene) kan få opp priser og forhandlere direkte etter å ha laget skissene. Virker som et bra prosjekt! Edit: Ellers må jeg jo si at det ikke er mye som skiller skissene dine fra fotoene, veldig bra laget, kanskje med unntak av oppvasken på foto nr. 2... Endret 22. mai 2007 av trn100 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå