Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med driver til parallelport/lcd

Anbefalte innlegg

Har et lite(stort) problem med lcd'en min.

Jeg har ikke parallelport på pc'en så jeg har kjøpt et kort. Stlab PCI 1P parallelcard

Det virker som om alt funker, men det skjer ikkeno på lcd'en. Alle drivere og lcdsmartie er også lastet ned.

displayet er koblet med parallelkabel, til et kontrollerkort.

Stlab 1P

Morten

Endret av Mortings
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er problemet?

Funker ikke kontrollerkortet?

Eller er det maskinen som ikke viser noe på skjermen etter installasjon?

8528118[/snapback]

Problemet er at lcd skjermen ikke viser noe.

Jeg har prøvd og bytt port nr(378,278,3BC) men ingenting funker..

Lenke til kommentar

Til neste gang så skriver du det! Er håpløst å hjelpe noen når en ikke helt vet hva det gjelder. Av innholdet i første tråd virker det som om det er en lcd skjerm til selve maskinen som ikke virker etter installasjonen av parallelporten.

Hvilken modus kjører paralellporten i? EPP?

Hvilket display har du?

Ellers er det vel bare å teste om displayet funker i en annen paralellport, og om kontrollerkortet ditt fungerer med andre enheter. Den paralellporten er vel bare for å programmere lcd enheten?

Lenke til kommentar
Til neste gang så skriver du det! Er håpløst å hjelpe noen når en ikke helt vet hva det gjelder. Av innholdet i første tråd virker det som om det er en lcd skjerm til selve maskinen som ikke virker etter installasjonen av parallelporten.

Hvilken modus kjører paralellporten i? EPP?

Hvilket display har du?

Ellers er det vel bare å teste om displayet funker i en annen paralellport, og om kontrollerkortet ditt fungerer med andre enheter. Den paralellporten er vel bare for å programmere lcd enheten?

8531029[/snapback]

Sorry for tråden..

Jeg veit ikke om parallelporten kjører i EPP eller ECP eller hva det er..

Har et Cooltec 20x4punkts display.

LCD

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

er sansynlig vis konflikt mellom paralellportene hadde det samme før men tror dfu må sette det opp i biosen eller så må du bare passe på at du bruker riktig paralell port på programmet som driver lcden du kan sikkert velge mellom masse porter der... husker ikke helt ossen det er men mener det er noe oppsett i biosen lenge siden jeg gjorde det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...