AndersHoff Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg har i noen måneder hatt begrenset tilgang til internett, så jeg ringte telenor i dag for å høre hva som feilte det. Alt hun i andre enden kunne fortelle var at jeg hadde fått abuse connection og at de skulle kontakte meg senere. Hva kan være årsaken til at jeg får det? Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 det vil somregel si at en maskin på din linje sender ut virus eller lignende. Det som vil skje fremover er at du vil bli kontaktet av telenor for å få info om nøyaktig hva som har skjedd, og du får råd om hvordan du kan bli kvitt det. Når du har blitt kvitt det, så må du kontakte telenor, og de vil teste linja for å se om feilen fortsatt er der. Hvis det ikke er det, så vil linjen åpnes igjen. Lenke til kommentar
AndersHoff Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Ok, takk for informasjonen, får bare vente på svar da. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Regner med at det er trojaner e.l. på maskinen din. Du bør scanne den i sikkermodus med nettverk (restart maskinen(e) og trykk F8 ? før Windows popper opp). Scann maskinen ved å bruke Ewido online scanner. Finner du noe så kjør prosedyren en gang til for å være sikker på at det er fjernet. http://www.ewido.net/en/onlinescan/ Endret 2. mai 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Installer antivirus på alle maskiner i huset, start i sikkerhetsmodus og scann alle maskinene. Gjør du det og informerer Telenor om det så åpner de linja igjen. Endret 2. mai 2007 av Ueland Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 All informasjon står egentlig her -> http://www.online.no/datasikkerhet/abuse.html Og også link på den siden til hvor en kan sende tilbakemelding om å få linja åpnet igjen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå