Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelig problem ved oppstart og litt etter

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt mange problemer i det siste, det begynte med at jeg plutselig mistet signal på skjermen, og alt hangt seg. men jeg har på en måte fikset det problemet. Hvis du ønsker mere informasjon om PC og tidligre problemer: sjekk Tidligre post: Skjerm, dataproblem eller virus?

Uansett, jeg kjøpte meg et nytt skjermkort (Asus Geforce FX 7600), og alt fungerte fint.... i 2-3dager. Nå har jeg fått problemer jeg ikke kan skjønne hva som er, problemet mitt er at plutselig pcen min freezascreener, alt bare stopper og bildet står helt stille. Jeg får som regel dette når jeg windows loader, eller når jeg skal velge sikkerhetsmodus o.l.

Jeg vet rett å slett ikke hva som kan ha skapt problem, noen ideer?

Takk på forhånd - Optycal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har så og si de nyeste driverne, er kanskje snakk om 3-4 uker gammle, men kan desverre ikke oppdatere dem mer siden jeg kommer aldri så langt med pcen. Temp vet jeg desverre ikke, har søkt etter programvare til å måle temp, men finner ingenting.

Men kan det ha noe med BIOsen å gjøre? noen ganger tar det lang tid før "biospipet" kommer, og noen ganger kommer den ikke engang

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å ta ut BIOS batterien og sette den på igjen, da skal PC'en og BIOS'en starte helt på nytt, det skader ikke PC'en. Det har fungert med meg når BIOS'en min klikket litt. :D Hvis det ikke fungerer så kan du prøve å sette på en ekstra vifte (80 mm) vsa. skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...