AllFather Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 har hatt mandrake på denne maskinen før ,7 tror jeg det var,og det fant nettverkskortet mitt fint (bærbar maskin). men i mandrake finner jeg det ei (virker ikke slik iallefall). og jeg lurte på om noen viste hvordan jeg skulle få det til å virke. Det er kjøpt hos clas ohlson (w-linx cardbuss fast ethernet 100/100mb). Noen som har "lnux drivere" til dette,og noen som kan si meg hvordan jeg skal sette denne maskinen opp med ngt bredbånd når jeg kommer hjem fra mine foreldre denne helgen? mvh thomas Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Hva med å gå på hjemmesiden til produsenten av kortet og se om de har laget en driver for linux? Du kan jo også sjekke hjemmesiden til din linux distribusjon og se om kortet står i listen over de nettverkskort som distroen din støtter. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 25. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2002 selve produsenten hadde ikke drivere på sin MEGET tynne driver side, og på redhat sin side finner jeg ikke frem. drivere til hardware for linux ble ofte "laget" av "fan" da jeg sist brukte linux aktivt i 1997 derfor jeg lurte på om noen hadde den driveren,siden kortet selges det mye av hos clas takker likevel, og du minner meg om en irriterende snøsokk jeg "kjenner" ved nick jester667 Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Google Groups redder kansje dagen Dette egentlig er et realtek-kort. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 takker for forsøket iallefall prøvde å skifte pcmcia slot på kortet, hjelper ikke. førsøkte å bruke driverene til kortene du nevnte (litt vansklig da siden jeg ikke vet irc,dma etc instillingene), og det fungerte heller ei. hadde ingen problemer med det i mandrake før,og siden redhat er bedre,hadde jeg håpet det ville fungere her også jaja, får vel gå tilbake til win2k pro da :| Lenke til kommentar
GeNiaL Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Jeg hadde RH 8.0 for en liten stund siden... det funka helt fint, den fant nettverkskort med en gang, men det var etter at jeg hadde bedt den om å søke etter kortet etter boot. Det eneste som var noe problem var å få nettverk/bredbånd til å virke... Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2002 greide å få tak i nettverkskortdriverne takket være clas ohlsons techsupport , men jeg har nå fått et annet problem lager en ny thread om det,så det blir mer oversiktlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå