Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Naboens nett, kommer ikke inn..?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått passordet til naboens nettverk (lovlig), og mottar mer enn nok signaler med USB`en. Allikevel kommer jeg meg ikke inn!

Kan det være sikkerhetsinnstillinger de har på nettverket, eller er det noe jeg må gjøre med min PC? Eller..?

Vet ikke om dere trenger flere opplysninger om div., Si ifra i så fall!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken type kryptering bruker du? Er du sikker på at du kjører med samme krypteringstype (wep/wpa)? Kryptering kan noen ganger være litt av et slit å få til, spesielt siden ikke alle kort/accesspunkt er 100 % kompatible og bruker forskjellige betegnelser.

Om han har mac filtrering får du koblet deg på nettet, du ser signalstyrken men du får ikke sendt pakker gjennom routeren, altså du får ikke uttdelt ip adresse.

Lenke til kommentar

Nja, du får ikke koblet deg på routeren/nettverket om det er MAC filtrering, nettverkskortet står bare og jobber for å få en gyldig IP adresse.

Jeg har utelukkende MAC filtrering på nettverkene her, pga problematikken med kryptering/avstand/kompabilitet.

Lenke til kommentar
Hvilken type kryptering bruker du? Er du sikker på at du kjører med samme krypteringstype (wep/wpa)? Kryptering kan noen ganger være litt av et slit å få til, spesielt siden ikke alle kort/accesspunkt er 100 % kompatible og bruker forskjellige betegnelser.

Om han har mac filtrering får du koblet deg på nettet, du ser signalstyrken men du får ikke sendt pakker gjennom routeren, altså du får ikke uttdelt ip adresse.

8522346[/snapback]

Hmm.. Litt kompliserte greier for meg dette her :p Hvordan kan endre krypteringstypen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...