anietsoj Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg har fått passordet til naboens nettverk (lovlig), og mottar mer enn nok signaler med USB`en. Allikevel kommer jeg meg ikke inn! Kan det være sikkerhetsinnstillinger de har på nettverket, eller er det noe jeg må gjøre med min PC? Eller..? Vet ikke om dere trenger flere opplysninger om div., Si ifra i så fall! Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Sjekk om den USB saken din støtter krypterings typen han kjører. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) 'Mer enn nok signaler' kan være for lite hvis naboen mottar mye lokale signaler på WLAN. Dette kan f.eks være andre brukere av trådløse nett (telefon, data, mikrobølgeovn etc) Det kan lønne seg å velge en kanal utenom f.eks 6 og 11 i router! Endret 2. mai 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Kan være MAC godkjenning på routeren ? Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hvilken type kryptering bruker du? Er du sikker på at du kjører med samme krypteringstype (wep/wpa)? Kryptering kan noen ganger være litt av et slit å få til, spesielt siden ikke alle kort/accesspunkt er 100 % kompatible og bruker forskjellige betegnelser. Om han har mac filtrering får du koblet deg på nettet, du ser signalstyrken men du får ikke sendt pakker gjennom routeren, altså du får ikke uttdelt ip adresse. Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Nja, du får ikke koblet deg på routeren/nettverket om det er MAC filtrering, nettverkskortet står bare og jobber for å få en gyldig IP adresse. Jeg har utelukkende MAC filtrering på nettverkene her, pga problematikken med kryptering/avstand/kompabilitet. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Hvilken type kryptering bruker du? Er du sikker på at du kjører med samme krypteringstype (wep/wpa)? Kryptering kan noen ganger være litt av et slit å få til, spesielt siden ikke alle kort/accesspunkt er 100 % kompatible og bruker forskjellige betegnelser. Om han har mac filtrering får du koblet deg på nettet, du ser signalstyrken men du får ikke sendt pakker gjennom routeren, altså du får ikke uttdelt ip adresse. 8522346[/snapback] Hmm.. Litt kompliserte greier for meg dette her Hvordan kan endre krypteringstypen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå