Gå til innhold

CW VE-15F, hvilken forsterker?

Anbefalte innlegg

Har da bestillt noen VE-15 høyttalere for 4k på hifi-klubben.

Jeg leter nå etter en forsterker som vil drive disse fint, og vet at NAD C372 klarer det fint.

Det jeg lurer på er om det finnes andre steder å kjøpe denne enn hifi-klubben, 6k var litt mye for budskjettet mitt.

Har ikke funnet noen brukt, og heller ikke noen andre butikker som selger denne.

Vet noen om en butikk som selger denne forsterkeren billigere, eventuelt andre forslag til forsterker.

Som sagt, IKKE mer enn 6k! Det er egentlig over budskjettet mitt, men kan kanskje strekke meg såpass..

Takk for all hjelp ;)

Endret av rublings
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yamaha'en:

Uteffekt DIN (4 ohm, 1kHz, 0,7% THD): 2 x 160W

Uteffekt RMS (8 ohm, 20-20.000Hz): 2 x 100W

Effektforbruk: 260W

(Hvor mye effekt forsterkeren/receiveren drar ved 4 ohm belastning når man tar ut 1/8 av maksimal effekt i samtlige kanaler. Med andre ord har denne sifren ingenting å gjøre med maksimal effektforbruk.)

Selv har jeg god erfaring med Yamaha, men sier ikke dermed at ikke NAD lager kvalitet som leverer, for det gjør de...

Lenke til kommentar

Yamaha er uten tvil et greit merke, men ikke noe som burde kombineres med CV. Forsterkerkraften de trenger er langt større enn det en Yamahareceiver til 4000 gir.

Sier som de fleste andre, en brukt NAD,Cambridge eller en kombo av en sammed med en effektforsterker er det smarteste.

Lenke til kommentar

Nå har jeg leitet som en gal et par dager for å finne en brukt NAD c372, men det er veldig lite å finne.

Derfor har jeg begynt å se på alternativet med en mindre integrert forsterker med effekt forsterker i tillegg.

Er dette mye stress å få til? Er det fordeler/ulemper?

Fant denne på finn, og vil gjerne ha mange fler forslag på annonser. De må kunne drive CW VE-15 da de allerede er på plass...

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...0&pos=22&tot=72

De hadde hvist en ytelse på 2 x 250 watt brokoblet. Dette er jo mye bedre enn C372. Vil effekten bli dårligere hvis du har en effektforstereker imellom integrert og høyttaler? Watten vil få svekket effekt?

Mange spørsmål siden jeg er totalt n00b på hi-fi, så setter pris på svar :D

Lenke til kommentar
Nå har jeg leitet som en gal et par dager for å finne en brukt NAD c372, men det er veldig lite å finne.

Derfor har jeg begynt å se på alternativet med en mindre integrert forsterker med effekt forsterker i tillegg.

Fant denne på finn, og vil gjerne ha mange fler forslag på annonser. De må kunne drive CW VE-15 da de allerede er på plass...

De hadde hvist en ytelse på 2 x 250 watt brokoblet. Dette er jo mye bedre enn C372. Vil effekten bli dårligere hvis du har en effektforstereker imellom integrert og høyttaler? Watten vil få svekket effekt?

8544490[/snapback]

Det er nå mer stress å legge på en effektforsterker enn kun en forsterker å forholde seg til,ganske naturlig det.

Hva skjedde med den jeg linket til for deg,solgt eller noe?

Forreste,det skrives visst, ikke hvist.

Lenke til kommentar

8544490[/snapback]

Det er nå mer stress å legge på en effektforsterker enn kun en forsterker å forholde seg til,ganske naturlig det.

Hva skjedde med den jeg linket til for deg,solgt eller noe?

Forreste,det skrives visst, ikke hvist.

8544546[/snapback]

Beklager da, men det heter forresten og ikke forreste :tease:

Jeg har sendt mail og sms, sendte mail seinest i dag, så får sikkert svar snart.

Men det jeg egentlig spørr om er om dette "settet" ville klart å drive 2 cv ve-15 like godt eller til og med bedre enn en c372?

Lenke til kommentar

8544490[/snapback]

Det der er nok et godt valg for deg.

Tror du har misforstått litt hvordan det kobles her.

Effekttrinnet og den integrerte har identiske forsterkerdeler, hvor da en høyttaler blir koblet til den integrerte og en til effekttrinnet.

De blir ikke koblet etter hverandre, slik jeg tolket fra deg, og du taper ingen effekt på dette.

Lenke til kommentar

aaaahh :p Nå forstod jeg.. Trodde det var ledning fra integrert forst. til effekt fors. og at watten måtte "innom" flere områder.

Jeg er ikke ute etter den syke effekten med tanke på at rommet mitt bare er omtrent 10kvm :p Men siden elementene er så store så må jeg ha stor forsterker, om jeg har tolket det riktig...

Det ville vel lønnet seg å kjøpe den "pakken". Det å kjøpe nytt har ingenting å si.

Saken min er at jeg ikke vil betale 6000 for ny forsterker, det blir for mye for mitt budskjett. Derfor er jeg innom alle alternativer, og tror kanskje at dette er det beste. Siden så lite som kan mache c372 i samme prisklasse.

Derfor blir eneste logiske å lete brukt, og derfor tror jeg at den pakken blir bra..

Meninger om akkuratt den pakken, og flere annonser mottas med stor takk :D

(Kjedelig å ha de fine høytallerne på rommet uten å kunne høre på de :dontgetit: )

Lenke til kommentar

Min feil var nå fordi jeg stressa rundt flere emner og glemte en bokstav,for å pirke er ikke det samme type feil som å skrive hvist i stedet for visst. Sorry,men skrivefeil irriterer livet av meg noen ganger :p

Og on topic så tror jeg de to sammen ikke vil ha problemer i det hele tatt med å drive CV'ene. Har sett folk drive dem med Eltax og de ble fortsatt fornøyd så lenge lyden var høy nok :dontgetit:

Lenke til kommentar

Kan også gi deg en anbefaling til på avtorget, denne.

Ikke la deg lure av effekten, disse er veldig strømsterke.

I et rom på 10m2, så tror jeg uansett ikke du vil savne noe effekt i denne.

Test!

Endret av s13
Lenke til kommentar

Tror den skal gi rimelig bra lyd.

Er også pre-out på den, så den kan utvides med effektforsterker senere.

Har forresten bestilt meg en helt lik nå, forventer meg ganske mye av den.

Lenke til kommentar
Fant en c372 til her.

8545544[/snapback]

Da har jeg " lagt inn bud" på denne :p 4000 var igrunn litt dyrt når den var 3 år gammel, men den var strøken og som sagt før.. age doesn't mather to me ;)

4000 med frakt er uansett bedre enn 6000 :p

8545937[/snapback]

Men er jo ikke bedre å betale 4000 for så å vente ett år før den sier poff så må du bruke 6000 til for å kjøpe ny :tease:

Lenke til kommentar
Men er jo ikke bedre å betale 4000 for så å vente ett år før den sier poff så må du bruke 6000 til for å kjøpe ny :tease:

8553226[/snapback]

Når gikk en forsterker ut på dato etter 3-4år? VELDIG mange som bruker 20år gamle forsterkere uten problemer, og når vi snakker NAD så er det vel kvalitet nok..

Har forøvrig sett på nad 271 eller no.. Effektforsterker, brukt of course :p

Trenger billig forforsterker :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...