Gå til innhold

Nikon 18-200mm VR - tilgjengelighet

Anbefalte innlegg

Har solgt min 18-70mm siden jeg skal til USA på ferie straks og tenkte å finne 18-200mm VR objektivet til Nikon. Men til min forskrekkelse virker det som den ikke finnes å få tak i der. "Alle" butikker har backorder på den, og en rask titt på norske nettbutikker viser det samme. Er det noen grunn til at denne er så vanskelig å få tak i?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har solgt min 18-70mm siden jeg skal til USA på ferie straks og tenkte å finne 18-200mm VR objektivet til Nikon. Men til min forskrekkelse virker det som den ikke finnes å få tak i der. "Alle" butikker har backorder på den, og en rask titt på norske nettbutikker viser det samme. Er det noen grunn til at denne er så vanskelig å få tak i?

8521681[/snapback]

Japan Photo har den ihvertfall på lager.

Lenke til kommentar

Ja japanphoto har den på lager faktisk ser jeg. Men ca 2000 kr dyrere enn hva butikkene i USA opererer med, frister litt å prøve å finne den der borte, men ser ut til å bli vanskelig. Er denne blitt så sinnsyk populær eller andre grunner til objektivet er sjelden helt siden lansering?

Lenke til kommentar

Tydeligvis et populært objektiv ja, selv om det ikke er så fantastisk. Men det er det perfekte turobjektivet (eventuelt med et lite lyssterkt fastobjektiv i lomma) eller når man ikke vil dra med seg hele arsenalet av objektiver. Til å dokumentere ferieturer er det glimrende.

Lenke til kommentar

Det vil jo være en liten risiko å ta om du ikke har noe objektiv nå i det hele tatt. Tilgjengeligheten av dette objektivet i USA er vel ikke på topp der heller og det ville jo være litt trist om du ikke får tak i det når du er der. Vil være litt kjedelig å være uten mulighet til å ta bilder i begynnelsen av ferien.

Selv kjøpte jeg dette objektivet fra Japan Photo i november og er så langt godt fornøyd. Selvfølgelig må du ta det for hva det er, det vil nok ikke være perfekt på alle brennvidder/blendere men dette er ikke noe jeg har vært plaget av (enda). Skulle selvfølgelig ønske et litt mere lyssterkt objektiv noen ganger, så dette objektivet blir nok ikke det eneste jeg kommer til å bruke.

Kjøpte nylig også en 50mm hos Japan Photo og begge ganger jeg har bestillt derfra har de pakket og sendt dagen etterpå. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja dette blir litt vanskelig. Jeg har et par andre objektiver i sekken med på turen (50mm 1.8 + sigma 10-20mm), men ingen av de er noe "turobjektiv". Tenkte jeg skulle være litt smart å endelig få råd til dette objektivet til en god pris i USA, men ser ut som jeg sliter med å få tak i det.

Tamron sitt 17-50 2.8 ser jeg har fått gode omtaler, det kunne jo vært en nødløsning. Finnes få alternativer til 18-200mm vr'en til Nikon virker det som?

Lenke til kommentar

Det er vel strengt tatt ingen gode alternativer (VR tatt i betraktning) til dette objektivet.

Virker som et perfekt 'alt i ett'-objektiv med 'helt grei' kvalitet som er ideelt til ferie eller fotosafarier der en ikke ønsker å drasse på mye utstyr.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...