Gå til innhold

Apple's bootcamp. Hvordan funker det?

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg en mac til vgs, og lurer da litt på hvordan bootcamp funker.

Jeg vet at du installerer programmet, og det gir deg muligheten til å fordele HD'en til flere partisjoner, slik at du kan legge inn f.eks windows.

Så jeg lurer i hovedsak på:

-Bugs

-Kvalitet

-Inkludert i mac OS X leopard?

edit:

Har Mac noen sperre til piratkopier av windows? (Nei moderator\admin, dette er ikke et forsøk på å spre info om priatkopiering, men info om Mac's sikkerhetsrutiner.)

Endret av Petersk91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv installert Boot Camp på min Macbook.

Installerte boot camp.

Restartet macen og satt i Windows XP SP2 CD

Og Windows XP kjørte som bare det :)

Jeg merket ingen forskjell fra en vanelig PC, selv om jeg kun brukte til å spille noen få spill. Og ble veldig overasket over "kvaliteten". Gikk fort som F faktisk.

Etter hva jeg har skjønt skal Boot Camp bli inkludert i Leopard. Men det er heller ikke noe stress å installere det. Finner download på apple.com.

Lenke til kommentar
edit:

Har Mac noen sperre til piratkopier av windows? (Nei moderator\admin, dette er ikke et forsøk på å spre info om priatkopiering, men info om Mac's sikkerhetsrutiner.)

8521650[/snapback]

Nei? Hvorfor skulle de bry seg om du har piratkopiert windows? ;)

Lenke til kommentar

Bootcamp fungerer finfint, du klarer å kjøre XP (og Vista) like fint som på en annen laptop som hadde hatt samme specs som Macen du velger å kjøre det på, jeg ble imponert når jeg kunne kjøre Oblivion på min 2 GHz MacBook Pro med 1 GB RAM :)

For de som lurer så er det å emulere BIOS BootCamp gjør, siden Macer bruker EFI isteden for BIOS og Windows ikke har støtte for dette

Lenke til kommentar

Dette høres veldig greit ut!

Da fikk diskusjon.no en ren og pen tråd med akkurat den infoen man trenger innen emnetittelen

Edit: et spørsmål til.

Noen som vet sann ca hva prisen på leopard OS'et blir på?

Endret av Petersk91
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...