Gå til innhold

TyTN - Problem wlan/alarm

Anbefalte innlegg

Hei

Har akkurat skaffet meg en ny HTC TyTN.

Og trenger litt hjelp.

1. Alarmen. Jeg har forsøkt både den innebygde - og et program som heter Pocketalarm. Problemet VIRKER å være at når telefonen er i dvale hele natten - så klarer ikke alarmen helt å "vekke" telefonen til live igjen.

Noen som kan gi meg et tips? Håper å unngå at man må ha strømkabelen i hver natt!

2. Wlan/ Gprs. Jeg skulle hatt noen tips - eller en guide - til oppsettet av wlan. Av og til kobler den seg på - ofte ikke. Og - nå når jeg surfet litt - så viste det seg at det var GPRS/3G? som var koblet opp. Min ip ble linket til telenor wap i hvert fall.

Er det ikke en enkel måte å vite om jeg er tilkoblet via wlan - eller på annen måte?

Setter stor pris på tips og tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faren min har en del problemer med sin TyTN. Bl.a. noen ganger virker ikke alarmen, noen ganger ringer alarmen flere ganger selv om den ikke er på. Dette kunne kanskje blitt fikset med ny ROM? Det hadde hvertfall hvert bra. Men hva er en Dangaard-telefon, og hva er forskjellen på den og andre? Kan se om vi finner noen lapp. Den er kjøpt på papyrus i Oslo. Går det ikke ann å oppgraddere ROM hvis det ikke er en Dangaard-telefon?

Lenke til kommentar

Hei - og takk så langt.

Det er ikke en Dangaard-telefon jeg har!

Hvordan kan jeg da oppdatere ROM?

Er det andre som har tilsvarende problem?

Jeg testet igjen i dag - og da ringer ikke telefonen før jeg vekker den fra dvalen.

Og da er jo liksom vitsen litt borte ; )

Lenke til kommentar

Tusen takk :!:

Hva med wlan-spørsmålet mitt. Har du peiling på dette?

Finnes det en måte å kontrollere om det er gprs eller wlan som brukes? (Uten å gå på nettet med tlf - myip.com)

Og - slik at jeg blir spurt hvilken tilkobling jeg vil bruke - om jeg skal koble en applikasjon opp mot Internet?

Lenke til kommentar

Det går nok dessverre ikke (iallfall ikke som jeg vet om), men telefonen prioriterer WLAN over GPRS. Så har du skikkelig WLAN dekning, så brukes ikke GPRS...

Du kan jo alltid sette telefonen i fly-modus når du surfer via WLAN, men det blir jo tungvindt og du kan ikke motta SMS/samtaler da...

Lenke til kommentar

Hei igjen

Ja - du har helt rett i at det blir tungvindt - og man kobler jo da tross alt ut telefonen!

Jeg ser at spb har et gprs program. En kompis hadde testet dette - men det funket visst ikke helt etter planen!

Dersom noen kommer på en smart løsning - gjerne ved bruk av software som må kjøpes - så blir jeg glad for tips.

Og da gjerne direkte til min e-post: [email protected]

Lenke til kommentar

[No Quote]

Noen generelle tips når det gjelder alarmer:

Notifikasjonskøen i WM5 er ikke 100% - av og til kan minnekort faktisk skape problemer med vekking fra dvale. Man kan bruke programmer som f.eks Task Manager (http://www.i-mate.no/download.php?view.108 - må være registrert for å laste ned) for å rydde opp - mens andre har blitt kvitt problemer ved å installere PocketMax alarmToday (får en plugin, etc. som kan ta litt plass på Today skjermbildet - men det finnes triks for dette).

Som Moskus sier, Wlan skal prioriteres før GPRS, noen har hatt problemer med at det ikke skjer. Her er en liten fremgangsmåte som skal hjelpe:

http://www.i-mate.no/e107_plugins/faq/faq.php?10.cat.9.241

Lenke til kommentar

Hei

Ville takke for god hjelp! Jeg la inn ny ROM - og nu er alt så meget bedre!

Alarmen funker - og eget WiFi ikon kom opp. Wlan funker som det skal.

I tilknytning til det med wlan - så er det siste problemet mitt at jeg ikke får lastet ned epost når jeg er tilknyttet lan. Og det selv om jeg kan surfe med IE samtidig.

Har lagt inn passord og alt slikt korrekt - OG er på samme ISP - så det skulle ikke være noe problem i det hele tatt.

Hjemme kan jeg altså i Outlook laste ned epost på min stasjonære - men ikke på mobilen. Hvorfor er det slik?

Er det noen som har en oppskrift på dette? Jeg har prøvd alt jeg kan komme på av mobilsettings

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...