Gå til innhold

Syltynt kamera. maks 2500kr. Forslag?

Anbefalte innlegg

Trenger et kamera som er mest mulig lommevennlig, samtidig som teknologien ikke er helt på jordet. Har sett en del på Exilim-serien, men syns det er vanskelig å skille de forskjellige kameraene fra hverandre her.

Noen som har noen tips å komme med? Gjerne utover Casio sine kameraer også. Bør dog helst være SD-minnekort. Maks 2500kr.

Er ingen fotoentusiast, så hvorvidt det er muligheter for å stille inn alleslags funksjoner manuelt spiller liten rolle.

Takk for alle innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon Ixus serien er jo ikke akkurat store

Olympus Mju likeså

Nikon Coolpix S serien

Fuji Z5 (tror jeg den heter)

Samsung har også noen små (så som så med bildekvaliteten, men gode mp3/video funksjoner...)

Edit: Alle disse vil jeg kalle "lommevennlig"

Endret av jvc1986
Lenke til kommentar

Takk for gode tips. Er klar over at tynnere kamera ofte har dårligere bilder, men det blir greiere å ha med seg rundt forbi. Så ser det lekkert ut :)

Coolpix S serien ser jo meget bra ut. Får forholdsvis bra resultater i dinsides test også. Må se nærmere på denne.

Lenke til kommentar
Takk for gode tips. Er klar over at tynnere kamera ofte har dårligere bilder, men det blir greiere å ha med seg rundt forbi. Så ser det lekkert ut :)

Coolpix S serien ser jo meget bra ut. Får forholdsvis bra resultater  i dinsides test også. Må se nærmere på denne.

Jeg ville valgt S-serien til Nikon, f.eks. S200. Kommer ganske bra ut i Megapixel.net sin test i hvert fall, og er også et veldig lekkert kamera etter min mening, kanskje Nikons lekreste kompaktkamera... Største aberet er dårlig vidvinkel.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...