Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg til en 10-15k

Anbefalte innlegg

Kjøpet av bil nærmer seg, og det må invisteres i bilstereo/anlegg. Kan noen hjelpe meg å få opp et fett og kraftig anlegg til ca. 10-15 tusen lapper? På anlegget skal det spilles alt innenfor rock til alle typer metal, så jeg vil ha noe kraftig og bra.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet jo ikke hvilke preferanser du har innen anlegg men jeg kan jo anbefale noe her. Jeg antar at du skal skifte høyttalere/eller har plass til å bytte høyttalere. Hvor store høyttalere har du plass til originalt? Hadde jo vært kjekt å vite hva slags bil anlegget skal sitte i også.

Når det gjelder spiller foretrekker jeg Pioneer, f.eks. DEH P88RS eller DEH P9800BT. Blir jo litt av hva slags funksjonalitet man ønsker. Bluetooth handsfree, avspilling av WMA, CDRW, MP3 osv......

Av forsterkere så har jo Audison, Cadence og Focal bra alternativer. Skal det være 4 kanals, 5 kanals eller hva? Rockford og JBL har også utmerkede forsterkere, men da er prisen litt avgjørende.

Skal du ha basselement/subwoofer?

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Bemerk at jeg ikke har bil enda, men det kommer om noen måneder, men jeg har begynt å tenke på hvordan anlegg jeg skal ha. Slik at det kommer så fort som mulig.

Jeg skal bytta ut høyttalere ja, få inn sub og installere en ny spiller. Alt for å få en fin og kraftig lyd, som jeg kan sikle etter. Alt dette innen 10 000 -+

Lenke til kommentar
Bemerk at jeg ikke har bil enda, men det kommer om noen måneder, men jeg har begynt å tenke på hvordan anlegg jeg skal ha. Slik at det kommer så fort som mulig.

Jeg skal bytta ut høyttalere ja, få inn sub og installere en ny spiller. Alt for å få en fin og kraftig lyd, som jeg kan sikle etter. Alt dette innen 10 000 -+

8530248[/snapback]

-Vent til du får bil, og finner ut hvilken størrelse på elementene du skal ha.

-Finn ut om du skal ha sub.

Skal du ha sub, bør du ha aktiv sub, eller sub og forsterker. Da ryker mye penger i dette, og mindre til frontsett og cd spiller.

Focal, Hertz, Ground Zero er som utallige ganger tidligere i forumet, alle merker som bør vurderes når det gjelder sub/frontsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...