erot71 Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Skjønner ikke så mye av dette med firewall....men mitt problem er : Har en bredbånds router (SMC Barricade) har Norton Internett Sec. 2003 Få ikke spilt noen Online spill. Hvis jeg kutter ut Routeren og kobler linjen rett inn i PC virker alt bra, men det må være noen innstillinger som trengs for å kommer rundt/igjennom denne routerne. Noen som kan hjelpe ? Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Prøv å sett på at ip'n maskina du spiller på har en DMZ-IP ifra routern. Eller at den maskina du spiller på er i en DMZ Zone. (Alt dette gjøres på Router'n) Lykke til. Lenke til kommentar
^Zenit^ Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Med DMZ så mister du en del sikkerhet, så jeg ville gått inn på routeren under "Special Applications", og satt opp at maskina di skal ha tilgang til de forskjellige tjenestene som står på listen under på den siden. Det skal få det til å fungere. Hvis det ikke fungerer, så er nok DMZ det eneste valget tror jeg... Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 25. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2002 Hvor gjør jeg det? Lenke til kommentar
^Zenit^ Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Du går inn på routerens konfigside (http:192.168.123.254) og går inn på "Special AP"(mulig det heter no anna i eldre versjoner av programvaren, men jeg har nyeste). Så ordner du der. Hvis du skal ha DMZ, går du inn på "Misc items" og skriver inn IP'en til maskina di der det står "IP address of DMZ host" og enabler den. Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 25. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2002 sletter dette Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 25. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2002 Har kommet litt videre nå, har funnet dette: "DMZ(Demilitarized Zone) If you have a local client PC that cannot run an Internet application properly from behind the NAT firewall, then you can open the client up to unrestricted two-way Internet access by defining a Virtual DMZ Host. Enable DMZ: Yes No Multiple PCs can be exposed to the Internet for two-way communications e.g. Internet gaming, video conferencing, or VPN connections. To use the DMZ, you must set a static IP address for that PC. Public IP Address Client PC IP Address " xxx.xxx.xxx.xxx.xxx xxx.xxx.xxx.xxx.xxx Men skjønner ikke hvilken og hvor jeg skal sette denne "static IP adr." Lenke til kommentar
^Zenit^ Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Hvilken versjon av programvaren til SMC Barricade'n din har du? Jeg anbefale å oppgradere til den nyeste (R1.95u), så blir det enklere å sette den opp. Finner den her: http://www.smc-europe.com/english/support/...nual/broad.html. Last ned både versjon 1.95c og 1.95u, da du må innstallere 1.95c før du innstallerer 1.95u. Da er det bare å skrive inn hvilken IP maskinen du vil ha DMZ på har. Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 har samme problemmet her, har smc baricade 7004VBR og nyeste firmware er 1.2 til denne Prøvde å aktivere DMZ men får da opp at jeg må sette opp static ip og skrive inn public ip og client ip, hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 25. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2002 Ok, takk for svar. Tro det funker nå. Lastet ned en oppdatering. Slik jeg skjønte det, og gjorde, skrev jeg inn IP adr. til pc i ip for PC client, da virket det. Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 er det baricade 7004vbr du har? hvilken firmware bruker du isåfall Lenke til kommentar
^Zenit^ Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Bra det fungerer nå! Hvilken modell har du forresten? Har 7008BR selv. Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 Har Smc7004 VBR. Når det gjelder FW har jeg 1.20a. Lenke til kommentar
^Zenit^ Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Ok! Ja, da var ikke FW'ene jeg oppga riktige, men du fant visst ut av det likevel 8) Lenke til kommentar
nighdark Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 routerene er egentlig bra, de.. funker som en PNP-komponent... trenger ikke videre komplisert konfigurasjon... problemet jeg synes kunne ha vært unngått av SMC-folka er at de kunne standardisert firmwirene istedet for å ha forskjellige versjoner for forskjellige routerere, slik at versjon-utvikling kunne vært tilsvarende likt. Det jeg også synes er kjempe dumt etter å ha utforsket en del, er at de har forskjellige oppdateringer for samme router-type. Eksempelvis: min router - SMC Barricade 7004ABR - har flere såkalte produktnummeret, og hver av disse har også forskjellige firmwire-oppdateringer. Produktnummer 750.5432, 750.5648, 750.5702, 750.5703, 750.5756, etc er alle samme router-type. Avhengig av produktnummer, finnes det tilsvarende firmwire- oppdatering. Å ja, enda en morsom ting. Er det ikke typisk at akkurat det produktnummer som er under din egen router, ikke er listet blant firm- wireoppdateringene. Produktnummeret under routeren min er 750.5703, men var den oppdatering for denne på deres webside? NEI!!!! Og hvis man går til oppdatering av firmwire fra routerens webkonfig., havner man faktisk her der mitt produkt ikke eksisterer!!!!! aaaargh!!!! Istedenfor stod det oppdateringsliste for 5432, 5648, 5702 og 5756.. hva skal da en gjøre? Finne en heks og få forbannet deres support-avd.!!! med ergerlig hilsen, -nighdark Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå