Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Masse artifacts - ingen oc, nye drivere

Anbefalte innlegg

Heihei der ute,

Sliter en del med masse artifacts her. De kommer i alle spill og også utenom spilling. Det er en haug med piksler som ser døde ut, som viser seg under vanlig desktop-bruk, spesielt der hvor gråtoner og mørkere varger vises. Det kommer også vertikale gule og lilla striper langs skjermen når jeg scroller. Har aldri hatt dette problemet før, det begynte for noen uker siden. Maskinen er ikke overklokket. Skjermkortet har helt normale temperaturer (kjølt med Zalman VF-900, god ventilasjon).

Maksinvare:

-Intel Pentium D 940

-XFX GeForce 7900GT 470M

-Intel D975XBX

-Samsung SyncMaster 930BF

-Seagate Barracuda 7200.10 320GB

-Win XP Home SP2 OEM-utgave, nyeste drivere

Noen som kan hjelpe? Voldsomt irriterende problem.

-G.G.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg på en måte fått bekrefta at kortet lider av 79GT-buggen. Jeg gjorde en litt improvisert test ved å enkelt og greit ta på komponentene bak på kortet. Restultatene var ganske skremmende. Til tross for god ventilasjon, en kjøler som blåser ned på hele kretskortet og rikelig med luftehull i kabinettdøra var de meget varme. Har lagt ved et bilde for å illsutrere. Selv om kortet på bildet ikke er det samme som jeg har går det ut på det samme. Komponentene innenfor det gule ringen var det jeg vil klassifisere som for varme, altså så varme at de var nokså ubehagelige å ta på. De innenfor den røde merkingengen var alt for varme, såpass varme at jeg brant meg ganske grundig da jeg tok på dem. Har sendt mail til butikken hvor jeg kjøpte, regner med at det skal ordne seg.

-G.G.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...