Gå til innhold

1234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En doktor gir deg 3 piller og forteller at du skal ta en hver halvtime.

Hvor mange minutter vil pillene vare?

60 - start med første pille, 30 minutter senere tar du den andre, så etter 30 minutter tar du den tredje.

Dette er jo feil. Siden man skal ta pillene hver halvtime, går en utifra at en pille varer i 30 minutter (=virkningen av pillen varer i 30 min.). Altså, første pille: 30 min, andre pille: 30 + 30 min =60 min, og tredje pille: 60 + 30 min = 90 min!!

8521467[/snapback]

Akkurat det jeg og sa.

Lenke til kommentar

Nei, fordi spørsmålet spør etter når du er tom for piller. "Hvor mange minutter vil pillene vare?" kan tolkes på den måten, og det er slik forfatteren mente det. Men jeg er helt enig. Den og eplespørsmålet kan dra til helvete. Begge de to kan tolkes på forskjellige måter, og er ikke verdige spørsmål.

Men de andre var forholdsvis greie. Eller.. Jeg hater idrett og sport, og hoppet bare over spørsmålet om vollyball. Men selv ble jeg lurt trill rundt på en del og fikk bare 5 av 11. Og jeg brukte til og med kalkulator for å regne ut "30 delt på 0,5" :p

Ikke bra, eneste jeg kan forsvare meg med er at klokka er halv fem om morningen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-EIV2CS
Tok feil av Moses og arken. Hengte meg opp i hvor keikete spørsmålet var spurt, og derfor tenkte jeg ikke over at det slett ikke Moses som hadde noe ark.

Edit: Ikke så veldig imponerende at tittelen på siden er skrevet feil.

8521041[/snapback]

du kaller deg julenissen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...