vereor Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Vi har nå fått tak i et kompressorhorn med 5 horn. en fiffig russetute med andre ord Problemet er nå enkelt og greit.. åssen i alle dager skal monsteret kobles? Jeg er helt grønn når det gjelder bil. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 koble minus på kompressoren til minus på batteriet. pluss på kompressoren til en bryter, fra bryteren til pluss på batteriet. Sett i en sirking 15A på pluss siden nærmest mulig batteriet. burde ikke være lenger enn 20cm fra batteriet(altså 20cm ledning) da noen forsikringsselskap kicker på dette. hvis det er snakk om og koble riktig horn til riktig utgang skal dette være merket med farger. du kan også koble om og lage din egen "sound" regner med at bilen og hornet er 12 volt. OBS! ta ut batteriet før du begynner! batteri og full russ = kortslutning. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Ville ha kobla hornet over rele. Slik slipper du unna med minimalt med kabel fra batteriet til kompressoren da den trekker mye strøm. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Istemmer her! Du skal ha grov kabel for å unngå spenningstap med de strømmene en slik kompressor trekker, så rele er tingen! Lenke til kommentar
vereor Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg mistenker at rele fulgte med... såå da skal jeg altså koble hvordan? damn, skjønner ikke at folk faktisk setter meg til å koble noe som helst inni denna bilen. :s Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 koble minus på kompressoren til minus på batteriet. pluss på kompressoren til en bryter, fra bryteren til pluss på batteriet. Sett i en sirking 15A på pluss siden nærmest mulig batteriet. burde ikke være lenger enn 20cm fra batteriet(altså 20cm ledning) da noen forsikringsselskap kicker på dette. hvis det er snakk om og koble riktig horn til riktig utgang skal dette være merket med farger. du kan også koble om og lage din egen "sound" regner med at bilen og hornet er 12 volt. OBS! ta ut batteriet før du begynner! batteri og full russ = kortslutning. 8521224[/snapback] Selvsagt, rele er jo tingen Fra + på batteriet til kl. 30 på rele. Fra kl. 31 på rele til til + på hornet. Fra - på hornet til gods(- på batteri) Jeg ville brukt 4kvadrat mm ledning. det bør holde. Da har du koblet opp hornet. Fra + på batteri til kl 86 på rele (gjerne hent + fra kl 30 på releet) Fra kl 87 på rele til bryteren. Fra bryteren til gods(- på batteri) Her kan du bruke tynn ledning da dette bare er styringen. Går ikke mye strøm igjennom denne. Nå slipper du og legge feite kabler og massiv bryter inn i bilen. Gods = fest ledningen i karosseiet, ikke vits og strekke ledninger helt til minus på batteriet. Lenke til kommentar
vereor Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Takk for hjelpa, hornet går som en klokke Kobla på fredagen, og kom glatt gjennom en liten kontroll uten å bli stoppet for den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå