Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

montering av kompressorhorn


Anbefalte innlegg

Vi har nå fått tak i et kompressorhorn med 5 horn. en fiffig russetute med andre ord :whistle:

Problemet er nå enkelt og greit.. åssen i alle dager skal monsteret kobles? Jeg er helt grønn når det gjelder bil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

koble minus på kompressoren til minus på batteriet. pluss på kompressoren til en bryter, fra bryteren til pluss på batteriet. Sett i en sirking 15A på pluss siden nærmest mulig batteriet. burde ikke være lenger enn 20cm fra batteriet(altså 20cm ledning) da noen forsikringsselskap kicker på dette.

 

hvis det er snakk om og koble riktig horn til riktig utgang skal dette være merket med farger. du kan også koble om og lage din egen "sound"

 

regner med at bilen og hornet er 12 volt.

 

OBS! ta ut batteriet før du begynner! batteri og full russ = kortslutning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Istemmer her! Du skal ha grov kabel for å unngå spenningstap med de strømmene en slik kompressor trekker, så rele er tingen!

Lenke til kommentar
koble minus på kompressoren til minus på batteriet. pluss på kompressoren til en bryter, fra bryteren til pluss på batteriet. Sett i en sirking 15A på pluss siden nærmest mulig batteriet. burde ikke være lenger enn 20cm fra batteriet(altså 20cm ledning) da noen forsikringsselskap kicker på dette.

 

hvis det er snakk om og koble riktig horn til riktig utgang skal dette være merket med farger. du kan også koble om og lage din egen "sound"

 

regner med at bilen og hornet er 12 volt.

 

OBS! ta ut batteriet før du begynner! batteri og full russ = kortslutning.

8521224[/snapback]

 

Selvsagt, rele er jo tingen :whistle:

 

Fra + på batteriet til kl. 30 på rele.

Fra kl. 31 på rele til til + på hornet.

Fra - på hornet til gods(- på batteri)

Jeg ville brukt 4kvadrat mm ledning. det bør holde.

Da har du koblet opp hornet.

 

Fra + på batteri til kl 86 på rele (gjerne hent + fra kl 30 på releet)

Fra kl 87 på rele til bryteren.

Fra bryteren til gods(- på batteri)

Her kan du bruke tynn ledning da dette bare er styringen. Går ikke mye strøm igjennom denne.

 

Nå slipper du og legge feite kabler og massiv bryter inn i bilen.

 

Gods = fest ledningen i karosseiet, ikke vits og strekke ledninger helt til minus på batteriet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...