Gjest member-97590 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Wow. Takker for alle svar. Vert borte en stund, mye prøver og tentamener. Må nå må eg virkelig få "ræva" i gir og se og hive meg ned i butikken og prøve kameraene. Har virkelig gått tregt for seg for meg. Men takker for alle svar, når eg tester kameraene, skal eg teste det mot et mørkt hjøre så eg får se på søkeren! Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Det er en stor fordel å ha samme kamerafamilie (system) innenfor "fotogjengen" sin. Da kan man byttelåne utstyr. Objektiver, blitzer etc. Det er ikke noe gøy å se et kjempemotiv men ikke kunne låne objektivet til kompisen for han har Nikon med du har Canon (eller vice versa). Det kan være fint, men det forutsetter at begge har noe som er verdt å låne av hverandre. Dersom fotokompisene bare har kit-objektiv, en passe dårlig 70-300mm og en 50mm f/1.8 har det ingenting for seg, da kan det like godt være en fordel å velge noe annet, fordi alt du kjøper av gromt utstyr får du ha i fred, siden de ikke kan bruke det likevel. Men ja, hvis (helst alle, i hvert fall alle de andre) fotokompisene har blitzer, bra optikk, skikkelige stativer etc. som faktisk er verdt å låne, kan det være en idé å velge det samme. Ellers, hvis man drar på fototurer sammen, er det heller ikke utenkelig at man har lyst til å bruke omtrent det samme utstyret, så da må man nesten ha dobbelt opp likevel... Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Støy og bildekvalitet på 20D skal du i alle fall ikke tenke på. Det er etter min, ( ok akam tror jeg) sin mening det kamera som er best på støy og egentlig har best bildekvalitet av 1.6/1.5 crop kameraene. Det er faktisk ØR litte bedre enn 30D. Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Snakket med hun "fotokompisen" min i dag. Når hun skulle kjøpe kamera skulle hun egentlig ha eos 400d, men så sa han i butikken at forskjellen på d40 og eos 400d var ørsmå, bortsett fra at 400d kostet 2000 mer. Er dette riktig? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Snakket med hun "fotokompisen" min i dag.Når hun skulle kjøpe kamera skulle hun egentlig ha eos 400d, men så sa han i butikken at forskjellen på d40 og eos 400d var ørsmå, bortsett fra at 400d kostet 2000 mer. Er dette riktig? Ja, det stemmer. Canon har riktignok 10MP vs 6 på D40, men det har i praksis ingen betydning. I tillegg har Canon en støvfjerningsfunksjon som ikke virker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå