Gå til innhold

AGP & DX10?

Anbefalte innlegg

Ser der kommer nye skjermkort med AGP. Hvorfor kommer ingen med DX10 støtte? Er dette fordi det ikke lar seg gjøre med DX10 og AGP hardware støtte? Eller rett og slett siden AGP er ut, så vil de ikke spandere peng på AGP systemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker tilbake i 2004 da PCI Express hadde kommet. Da var det jo snakk om at AGP Porten skulle dø ut innen 1-2 år elns.

Men men, den fortsetter å leve videre. :D

Btw, er det noen som tror at 2007 blir det siste året for AGP? :hmm:

Lenke til kommentar
Husker tilbake i 2004 da PCI Express hadde kommet. Da var det jo snakk om at AGP Porten skulle dø ut innen 1-2 år elns.

Men men, den fortsetter å leve videre.  :D

Btw, er det noen som tror at 2007 blir det siste året for AGP?  :hmm:

8526882[/snapback]

Jeg har sjekket litt rundt dette. Ser ut til at en coder i statene holder på å lage software støtte for DX10 til Windows.. Da er det bare å håpe at noen mekker et rimelig bra AGP kort med DX10 støtte også...

Det er håp hehe.

Ellers tror jeg AGP er gone i løpet av året. Men det er oki. De fleste som kjører AGP som meg.. oppgarderer også med gjevne mellomrom.. Så det ligger nok et nytt HK i posten med PCI exp etc.. før dette året er omme eller tidlig 2007.

Lenke til kommentar

Men men, den fortsetter å leve videre.  :D

Btw, er det noen som tror at 2007 blir det siste året for AGP?  :hmm:

8526882[/snapback]

Jeg har sjekket litt rundt dette. Ser ut til at en coder i statene holder på å lage software støtte for DX10 til Windows.. Da er det bare å håpe at noen mekker et rimelig bra AGP kort med DX10 støtte også...

Det er håp hehe.

Ellers tror jeg AGP er gone i løpet av året. Men det er oki. De fleste som kjører AGP som meg.. oppgarderer også med gjevne mellomrom.. Så det ligger nok et nytt HK i posten med PCI exp etc.. før dette året er omme eller tidlig 2007.

8555374[/snapback]

Det kommer nok noen nye agp kort, men jeg vil gjerne ha agp lagt død snart. Dette fordi de er overpriset, og det blir lettere å oppgradere for de som ikke har så mye peiling. Det går også mer strøm gjennom PCIe porten. Da trenger man ikke alltid ekstra kontakt heller.

Lenke til kommentar

Vel, det er bare det jeg har hørt, men på den anne side merker jeg meg at kort som 7900GS ofte har strømkontakt på kortet på tross at det tydeligvis ikke drar mer enn 45W.Men noen glupere hoder enn mitt vet sikkert hvorfor. Leste forøvrig et annet sted at nVidia oppgir 82W som peak strømforbruk på 7900GS, så det er jo litt forvirrende. :hmm:

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...