Tom H. Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Ser der kommer nye skjermkort med AGP. Hvorfor kommer ingen med DX10 støtte? Er dette fordi det ikke lar seg gjøre med DX10 og AGP hardware støtte? Eller rett og slett siden AGP er ut, så vil de ikke spandere peng på AGP systemet? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 simen 1 skrev noe iom dette er i den store 8800gts/gtx/ultra og R600 tråden kanskje 8600 kommer til AGP Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Ryktene sier at ATI HD2600 (DX10), som kommer snart, også skal komme i AGP versjon. http://www.dvhardware.net/article18660.html Lenke til kommentar
HKS Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Fra nVidia kommer kort fra 8500 og 8600 serien i AGP. Hvilke modeller er opp til kortprodusentene. Siste jeg har hørt er at ting begynner å dukke opp i juni/juli Lenke til kommentar
Loffen^ Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Husker tilbake i 2004 da PCI Express hadde kommet. Da var det jo snakk om at AGP Porten skulle dø ut innen 1-2 år elns. Men men, den fortsetter å leve videre. Btw, er det noen som tror at 2007 blir det siste året for AGP? Lenke til kommentar
Tom H. Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Husker tilbake i 2004 da PCI Express hadde kommet. Da var det jo snakk om at AGP Porten skulle dø ut innen 1-2 år elns. Men men, den fortsetter å leve videre. Btw, er det noen som tror at 2007 blir det siste året for AGP? 8526882[/snapback] Jeg har sjekket litt rundt dette. Ser ut til at en coder i statene holder på å lage software støtte for DX10 til Windows.. Da er det bare å håpe at noen mekker et rimelig bra AGP kort med DX10 støtte også... Det er håp hehe. Ellers tror jeg AGP er gone i løpet av året. Men det er oki. De fleste som kjører AGP som meg.. oppgarderer også med gjevne mellomrom.. Så det ligger nok et nytt HK i posten med PCI exp etc.. før dette året er omme eller tidlig 2007. Lenke til kommentar
Megern Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Husker tilbake i 2004 da PCI Express hadde kommet. Da var det jo snakk om at AGP Porten skulle dø ut innen 1-2 år elns. Men men, den fortsetter å leve videre. Btw, er det noen som tror at 2007 blir det siste året for AGP? 8526882[/snapback] Jeg har sjekket litt rundt dette. Ser ut til at en coder i statene holder på å lage software støtte for DX10 til Windows.. Da er det bare å håpe at noen mekker et rimelig bra AGP kort med DX10 støtte også... Det er håp hehe. Ellers tror jeg AGP er gone i løpet av året. Men det er oki. De fleste som kjører AGP som meg.. oppgarderer også med gjevne mellomrom.. Så det ligger nok et nytt HK i posten med PCI exp etc.. før dette året er omme eller tidlig 2007. 8555374[/snapback] Det kommer nok noen nye agp kort, men jeg vil gjerne ha agp lagt død snart. Dette fordi de er overpriset, og det blir lettere å oppgradere for de som ikke har så mye peiling. Det går også mer strøm gjennom PCIe porten. Da trenger man ikke alltid ekstra kontakt heller. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Jeg synes AGP virkelig lever på overtid nå når man tenker tilbake på ryktene om at nVidia 6800/ATI X800-seriene ville bli de siste AGP-kortene. Men det forbauser meg ikke om det dukker opp DX10-kort til AGP. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Det går også mer strøm gjennom PCIe porten. Da trenger man ikke alltid ekstra kontakt heller. 8555733[/snapback] Erh... Har ikke toppkortene på PCIe høyere strømkrav enn det den kan levere allerede? 60W er vel maks via PCIe... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Det er spesifisert 75W for PCIe-porten såvidt jeg vet. 8800GTX krever vel mer enn det dobbelte (+/- 170W), så derfor trengs det to kontakter på kortet. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Ahh, beklager, I was in the past =) Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Vel, det er bare det jeg har hørt, men på den anne side merker jeg meg at kort som 7900GS ofte har strømkontakt på kortet på tross at det tydeligvis ikke drar mer enn 45W.Men noen glupere hoder enn mitt vet sikkert hvorfor. Leste forøvrig et annet sted at nVidia oppgir 82W som peak strømforbruk på 7900GS, så det er jo litt forvirrende. Endret 7. mai 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå