Frohman Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 En kis med langt hår, selv om boken det fortelles om han sier at det er en skam for menn å ha langt hår. Lenke til kommentar
moon_blood Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 En kis med langt hår, selv om boken det fortelles om han sier at det er en skam for menn å ha langt hår. 8869325[/snapback] HVOR står dette? Det står at langt hår er et tegn for helligdom, ikke styggedom. Kom med noen vers som sier det du påstår. Lenke til kommentar
rtr Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 En kis med langt hår, selv om boken det fortelles om han sier at det er en skam for menn å ha langt hår. 8869325[/snapback] HVOR står dette? Det står at langt hår er et tegn for helligdom, ikke styggedom. Kom med noen vers som sier det du påstår. 8879917[/snapback] 1 KOR 11,14 Lenke til kommentar
moon_blood Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 En kis med langt hår, selv om boken det fortelles om han sier at det er en skam for menn å ha langt hår. 8869325[/snapback] HVOR står dette? Det står at langt hår er et tegn for helligdom, ikke styggedom. Kom med noen vers som sier det du påstår. 8879917[/snapback] 1 KOR 11,14 8880881[/snapback] First of all: Dette er Paulus som skriver til én menighet, og det står også at du skal bedømme selv. "Hvis noen vil lage strid om dette, så husk at en slik skikk har ikke vi, og heller ikke Guds menigheter." Nettopp. Dette verset holdt ikke vann, dessverre. Lenke til kommentar
rtr Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 En kis med langt hår, selv om boken det fortelles om han sier at det er en skam for menn å ha langt hår. 8869325[/snapback] HVOR står dette? Det står at langt hår er et tegn for helligdom, ikke styggedom. Kom med noen vers som sier det du påstår. 8879917[/snapback] 1 KOR 11,14 8880881[/snapback] First of all: Dette er Paulus som skriver til én menighet, og det står også at du skal bedømme selv. "Hvis noen vil lage strid om dette, så husk at en slik skikk har ikke vi, og heller ikke Guds menigheter." Nettopp. Dette verset holdt ikke vann, dessverre. 8884689[/snapback] Don't shoot the messenger Joda du kan nok tolke det slik, men det finnes alltid flere alternative måter. "Bedøm selv!" I tidligere tekster stod det "døm hos eder selv", King James bruker "judge in yourselves". Kanskje man kan tolke det som slik at hver og en skal passe seg selv? "Hvis noen vil lage strid om dette, så husk at en slik skikk har ikke vi ..." Alt etter som øyet som ser så kan dette også tolkes på flere måter. Om man tolker vers 14 slik at naturen selv lærer det er en skam for en mann å ha langt hår så kan en tolke videre og ta dette som at man ikke skal gå i mot Skaperens vilje. I NLT står det forøvrig "alt jeg kan si er at vi ikke har noen annen skikk enn dette" og tilsvarende bruker NASB samt flere andre oversettelser. For trossamfunn som Den kristelige menighet, bedre kjent som Smiths venner, så vil nok overnevnte vers kunne være enda en bekreftelse på at «en kvinne skal være kvinne og en mann skal være mann». Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hvis gud var allmektig og at han elsket oss, spør jeg, hvorfor skaper han noe som dette? Jeg bare spør, dette er sånne typiske ting som danner grunnlaget for min tvil på gud. Noen kristne som kan forsvare dette? Lenke til kommentar
moon_blood Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Hvis gud var allmektig og at han elsket oss, spør jeg, hvorfor skaper han noe som dette? Jeg bare spør, dette er sånne typiske ting som danner grunnlaget for min tvil på gud. Noen kristne som kan forsvare dette? 8889968[/snapback] Dere "ateister", dere "ateister"... Glemmer dere at Satan har råderett over jorda? At vi må selv velge veien til Gud, men vi må kjempe for det. Et problem på jorda er at vi legger skylda for alt ondt på Gud. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Du kaller folk ateister, men beskylder dem i samme åndedrag for å ha feil forhold til guden din. Glemmer du at ateister ikke har noe forhold til noen gud i det hele tatt? Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Er det ingen her som tenker over hvor latterlig helvete og satan høres ut, hvor lite sannsynlig det er å komme til helvete? :!: Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Er det ingen her som tenker over hvor latterlig helvete og satan høres ut, hvor lite sannsynlig det er å komme til helvete? :!: 8892271[/snapback] Vennina til Farmora mi påstår at da hu var liten så hu djevelen i panna Hu var vell ca 15-16 år å alene hjemme å vasket oppvasken på kjøkkenet, da hu kom fram til stekepannen så hu djevelen/satan i stekepanna. Hu slapp automatisk stekepanna på gulvet, først trudde hu at hu bare hadde sett syner. Så hu tokk stekepanna opp fra gulvet for å vaske den på nytt, men trur du ikke djevelen/satan er der igjen. denne gangen slipper hun stekepannen å løper livredd ut av huset. Hu beskriver Satan med 2 horn i panna med svart skjegg å rødt ansikt med brent hud. Hu påstår enda at hu så djevelen, nå i en alder av 70 år. Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Samme bildet av Satan som absolutt alle har, er det ikke sånn han fremstår i de fleste filmer og serier og spill? Lenke til kommentar
moon_blood Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Du kaller folk ateister, men beskylder dem i samme åndedrag for å ha feil forhold til guden din. Glemmer du at ateister ikke har noe forhold til noen gud i det hele tatt? 8890664[/snapback] Nei, det gjør jeg ikke. Men ateister diskuterer ut fra manglende kunnskap og ut ifra oppdelte bibelvers (meget ofte), noe som gjør det veldig slitsomt å diskutere med dere. Dere er heller ikke interesserte i å grabbe til dere åndelig føde heller. Trangsynte mennesker, nærmest apestadiet kaller jeg det. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Var hvertfall slik hun beskriver hvordan han så ut gjennom stekepanna er noe alla dette trur jeg Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Du kaller folk ateister, men beskylder dem i samme åndedrag for å ha feil forhold til guden din.8890664[/snapback] Nei, det gjør jeg ikke. Å? 1. Dere "ateister", dere "ateister"... 2. Glemmer dere at Satan har råderett over jorda? 3. At vi må selv velge veien til Gud, men vi må kjempe for det. 4. Et problem på jorda er at vi legger skylda for alt ondt på Gud. 8890586[/snapback] Her har du fire poeng: 1. Du setter merkelappen "ateist" på debattantene 2. Du forklarer hvordan Satan har råderett – og dermed hvordan ateistene "glemmer" et aspekt ved åndeverdenen/guddommeligheten 3. Du forklarer hvordan ateistene burde forholde seg til Gud. 4. Du forklarer at ateistene "legger skylda på Gud". 1. Er forsåvidt grei, og det er en eldgammel debatt vi kan la ligge her. 2. Når du forklarer Satans rolle i verden, vil ateister se på dette kun som utsagn fra din person, løsrevet fra den faktiske verden. 3. Det gir ikke mening å forklare en ateist at han selv velger veien til Gud. Man kan like gjerne si at man selv velger veien til Zevs eller Odin. 4. Å "legge skylda på Gud" er ikke noe en ateist ville gjort – da hadde han ikke vært ateist. Men ateister diskuterer ut fra manglende kunnskap og ut ifra oppdelte bibelvers (meget ofte), noe som gjør det veldig slitsomt å diskutere med dere. Jeg er enig i at det har vært lavt nivå på diskusjonen her, men du bør ha fått med deg at det også finnes ateister med et svært høyt kunnskapsnivå her på forumet. Dere er heller ikke interesserte i å grabbe til dere åndelig føde heller. Trangsynte mennesker, nærmest apestadiet kaller jeg det.8892763[/snapback] Da er du plutselig ikke noe bedre selv. Endret 18. juni 2007 av kjetil02 Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Dere er heller ikke interesserte i å grabbe til dere åndelig føde heller. Trangsynte mennesker, nærmest apestadiet kaller jeg det. 8892763[/snapback] Kan du forklare meg hva denne åndelige føden er, hvordan man grabber den, og hvorfor du kaller debattantene her for mennesker på apestadiet? Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Er det ingen her som tenker over hvor latterlig helvete og satan høres ut, hvor lite sannsynlig det er å komme til helvete? :!: 8892271[/snapback] Det med helvete, ER latterlig, av to grunner: For det første kan det ikke være så varmt der nede at du ikke holder ut. For det andre så er smerte kjødelig, og den har sin grense, du kan ikke ha smerte til evig tid, dette er vitenskapelig. Så det helvete som beskrives som pine i evighet, det går rett og slett ikke an. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Helvete er magi, skjønner du vel. Siden vi ikke greier å finne helvete, må vi anta at det ligger utenfor verden, og der gjelder nok andre lover. Hvorfor vi skal tro på dette, gitt at ingen har vært utenfor universet, er en annen sak. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 23 minutter i helvete Dette er selfølgelig en skremmsels propaganda (trur jeg da ) men det med at du sier at det ikke går ann å ha evig pine. Er vell ingen som akkuratt vet det (selv om det er lite sannsynelig). er noe vitenskapen aldri får bevist. Selvom det er liten sannsynelig het for at et helvete fins. men vi burde kansje disskutere det her Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Helvete er magi, skjønner du vel. Siden vi ikke greier å finne helvete, må vi anta at det ligger utenfor verden, og der gjelder nok andre lover. Hvorfor vi skal tro på dette, gitt at ingen har vært utenfor universet, er en annen sak. 8893337[/snapback] Er det ikke noen som mener at helvete er under jorda? Alltså i midten av jorda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå