Gå til innhold

Oz. Kva synest du?

Anbefalte innlegg

Kva synest du om Oz?

Om du ikkje veit kva Oz er, så kan eg fortelle at det handler om livet i fengsel i Amerika. Det er mange forskjellige gjenger i fengselet og når man begynner å bli kjent med personane begynner det å bli ganske kult. For mange i fengselet handler det bare om å overleve til man kjem seg ut av fengselet, men det finnes også dei som er dømt til livstid i fengselet. Man blir kjendt med både fangane og vaktane og dei som styrer fengselet.

Eg synest det må vere ein av dei beste seriane som er laga, og det er visst dei samme folka som har laga OZ som har laga The Wire trur eg. Mange av skuespillerane går igjen i begge seriane iallefall.

Personlig synest eg Ryan O'reily og broren Cyril er dei personane det er mest spennande å følge med på i fengselet. Cyril er ganske spessiell då. Hjerneskada og har ein IQ på 51 og oppfører seg som ein 5åring, men kan likevell banke alle :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oz er helt klart en av mine favorittserier. Den er spennende og hinsides brutal, men det er også en av dens svakheter. Troverdigheten minker i takt med antall dødsfall, for det er uten tvil en uhorvelig mengde drap i det fengselet der til at det hadde kunne forblitt såpass åpent som det er (i alle fall Emerald City). Når det er sagt skal det nevnes at mange av rollefigurenes utvikling og at absolutt alle befinner seg i en gråsone mellom godt og ondt, gjør det hele mer nyansert og fargerikt.

Lenke til kommentar
Oz er helt klart en av mine favorittserier. Den er spennende og hinsides brutal, men det er også en av dens svakheter. Troverdigheten minker i takt med antall dødsfall, for det er uten tvil en uhorvelig mengde drap i det fengselet der til at det hadde kunne forblitt såpass åpent som det er (i alle fall  Emerald City).

8527146[/snapback]

Det er et godt poeng, i virkeligheten ville man vel aldri latt et slikt "åpen soning"-prosjekt fortsette etter så mange drap og så mye vold, inkludert et kupp.

Favorittkarakteren er uten tvil Simon Adebisi som har en utrolig mye bedre rolle enn i Lost.

Lenke til kommentar
Oz er en ganske rar serie. Du merker at den er gammel men det er en utrooolig bra serie og det titter en del småkjente folk fra andre TV'serier også  som er ganske så koselig.

8541216[/snapback]

Gammel er litt drøyt, startet i 1997..

Man må også tenke på at dette er en ghetto lowbudget fengselserie med fattige karakterer, dette er ikke Sunset Beach med rike overklassekarakterer, overdådige kjoler/dresser, eller multimillion kameraer.

Man har nok ikke ansatt hundrevis av stylister/sminkører for denne serien..

Kongeserie, spesielt morsomt for de som har sett Prison Break, og ikke minst The Wire, var bra tidig å se Avon Barksdale som fengselsvakt. :ph34r:

Litt kjipt at gode karakterer har en tendens til å dø, men kommer alltids inn nye bra folk.

Lenke til kommentar
Oz er en ganske rar serie. Du merker at den er gammel men det er en utrooolig bra serie og det titter en del småkjente folk fra andre TV'serier også  som er ganske så koselig.

8541216[/snapback]

Gammel er litt drøyt, startet i 1997..

8541967[/snapback]

Og hvis du sjekker hvilket årstall vi er i pr dags dato så ser du at det er 10 år siden :)
Lenke til kommentar
Noen som vet hvor man kan kjøpe sesong 1 billigst mulig, fra Norge?

De har den iallefall inne på platekompaniet til 269,- men synes dette er litt for dyrt.

8539260[/snapback]

Du får den på britiske Amazon for £8 - eneste minus er at ekstramaterialet på sone 1 utgaven ikke følger med.

Se her

Lenke til kommentar

Husker då eg såg sesong 1. Det var heilt greit liksom, men blei litt kjedlig å sjå mange episoder etter kvarandre. Hadde hørt at det blei kulere i slutten av sesong 1. Og det blei bare bedre :] begynte å bli kjent med folka i fengselet bedre, også då Beecher klikka på Shillinger. Også blei han heilt gal etter det ei stund.

Mine favorittkarakterer:

Ryan O'reily (fordi han er så smart og får andre til å drepe folk for han uten at dei veit det sjøl :D )

Adebisi

Cyril O'reily (hjerneskada men banker likevell alle)

Keller (For ein sleiping. Det må vere han som har drept flest i fengselet)

Kareem Zhaid eller korleis det stavast

Pincamo eller kva han heitte

Eg la forresten merke til at han som spelar Vern Shillinger er med i Spider-Man då eg såg 3'ern i går. Han der sinte avissjefen

Endret av 2rst1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...