2rst1 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Kva synest du om Oz? Om du ikkje veit kva Oz er, så kan eg fortelle at det handler om livet i fengsel i Amerika. Det er mange forskjellige gjenger i fengselet og når man begynner å bli kjent med personane begynner det å bli ganske kult. For mange i fengselet handler det bare om å overleve til man kjem seg ut av fengselet, men det finnes også dei som er dømt til livstid i fengselet. Man blir kjendt med både fangane og vaktane og dei som styrer fengselet. Eg synest det må vere ein av dei beste seriane som er laga, og det er visst dei samme folka som har laga OZ som har laga The Wire trur eg. Mange av skuespillerane går igjen i begge seriane iallefall. Personlig synest eg Ryan O'reily og broren Cyril er dei personane det er mest spennande å følge med på i fengselet. Cyril er ganske spessiell då. Hjerneskada og har ein IQ på 51 og oppfører seg som ein 5åring, men kan likevell banke alle Lenke til kommentar
hinduuu Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Sier en ting jeg, simon Abedisi er helten min, fantastisk bra serie Lenke til kommentar
2rst1 Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 ja Simon Adebisi "what do you want?... boy..." Digger den stilen hans med den lille lua oppå hodet som egentlig ikkje burde kunne sitte fast Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg så på serien når den gikk på tv for en stund siden. Ganske bra serie og har flere ganger vurdert å se om den finnes på dvd. Lenke til kommentar
Stephen Colbert Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Utrolig skarp og realistisk skildring av fangemiljøet i USA. Har ikke sett så mye på serien, pga. den var så forbanna hard Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Serien ser ganske bra ut. Har tenkt å kjøpe den på dvd. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Oz er helt klart en av mine favorittserier. Den er spennende og hinsides brutal, men det er også en av dens svakheter. Troverdigheten minker i takt med antall dødsfall, for det er uten tvil en uhorvelig mengde drap i det fengselet der til at det hadde kunne forblitt såpass åpent som det er (i alle fall Emerald City). Når det er sagt skal det nevnes at mange av rollefigurenes utvikling og at absolutt alle befinner seg i en gråsone mellom godt og ondt, gjør det hele mer nyansert og fargerikt. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Oz er helt klart en av mine favorittserier. Den er spennende og hinsides brutal, men det er også en av dens svakheter. Troverdigheten minker i takt med antall dødsfall, for det er uten tvil en uhorvelig mengde drap i det fengselet der til at det hadde kunne forblitt såpass åpent som det er (i alle fall Emerald City). 8527146[/snapback] Det er et godt poeng, i virkeligheten ville man vel aldri latt et slikt "åpen soning"-prosjekt fortsette etter så mange drap og så mye vold, inkludert et kupp. Favorittkarakteren er uten tvil Simon Adebisi som har en utrolig mye bedre rolle enn i Lost. Lenke til kommentar
FL1P Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 helt utrolig fet serie. har kommet halvveis ut i 3 sesong og storkoser meg! ser på oz sin hjemmeside at veeldig mange kommer til å dø i sesong 4. gleder meg til det. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Sesong 4 har dobbelt så mange episoder som de andre, så det er vel en mulig forklaring Lenke til kommentar
iqlizer Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 virker ganske kult vurderer og se på dette Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Noen som vet hvor man kan kjøpe sesong 1 billigst mulig, fra Norge? De har den iallefall inne på platekompaniet til 269,- men synes dette er litt for dyrt. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Oz er en ganske rar serie. Du merker at den er gammel men det er en utrooolig bra serie og det titter en del småkjente folk fra andre TV'serier også som er ganske så koselig. Den er så absolutt å anbefale! Lenke til kommentar
Jome Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Oz er en ganske rar serie. Du merker at den er gammel men det er en utrooolig bra serie og det titter en del småkjente folk fra andre TV'serier også som er ganske så koselig. 8541216[/snapback] Gammel er litt drøyt, startet i 1997.. Man må også tenke på at dette er en ghetto lowbudget fengselserie med fattige karakterer, dette er ikke Sunset Beach med rike overklassekarakterer, overdådige kjoler/dresser, eller multimillion kameraer. Man har nok ikke ansatt hundrevis av stylister/sminkører for denne serien.. Kongeserie, spesielt morsomt for de som har sett Prison Break, og ikke minst The Wire, var bra tidig å se Avon Barksdale som fengselsvakt. Litt kjipt at gode karakterer har en tendens til å dø, men kommer alltids inn nye bra folk. Lenke til kommentar
Stephen Colbert Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Husker jeg likte han Dino(tror jeg han het) skikkelig wise guy, så ble han brent i første episode Jeg bare; "Woah?" Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Oz er en ganske rar serie. Du merker at den er gammel men det er en utrooolig bra serie og det titter en del småkjente folk fra andre TV'serier også som er ganske så koselig. 8541216[/snapback] Gammel er litt drøyt, startet i 1997.. 8541967[/snapback] Og hvis du sjekker hvilket årstall vi er i pr dags dato så ser du at det er 10 år siden Lenke til kommentar
Montag Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Noen som vet hvor man kan kjøpe sesong 1 billigst mulig, fra Norge?De har den iallefall inne på platekompaniet til 269,- men synes dette er litt for dyrt. 8539260[/snapback] Du får den på britiske Amazon for £8 - eneste minus er at ekstramaterialet på sone 1 utgaven ikke følger med. Se her Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Herlig brutalt, usminket, sterke karakterer og intense konflikter. HBO på noe av sitt beste. Lenke til kommentar
2rst1 Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Husker då eg såg sesong 1. Det var heilt greit liksom, men blei litt kjedlig å sjå mange episoder etter kvarandre. Hadde hørt at det blei kulere i slutten av sesong 1. Og det blei bare bedre :] begynte å bli kjent med folka i fengselet bedre, også då Beecher klikka på Shillinger. Også blei han heilt gal etter det ei stund. Mine favorittkarakterer: Ryan O'reily (fordi han er så smart og får andre til å drepe folk for han uten at dei veit det sjøl ) Adebisi Cyril O'reily (hjerneskada men banker likevell alle) Keller (For ein sleiping. Det må vere han som har drept flest i fengselet) Kareem Zhaid eller korleis det stavast Pincamo eller kva han heitte Eg la forresten merke til at han som spelar Vern Shillinger er med i Spider-Man då eg såg 3'ern i går. Han der sinte avissjefen Endret 6. mai 2007 av 2rst1 Lenke til kommentar
hinduuu Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Ja, husker godt når Tobias Beecher smurte bæsj i trynet på Schillinger ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå